Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، دکتر محسن چیت سازان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان آبیک گفت: در هفته اول فروردین کمتر از ۲ درصد بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان آبیک بود ، از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد ۶۵ روز تقریبا پاک داشتیم اما در حال حاضر بیشاز ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان شهدا مشکوک به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا ابعاد ناشناخته ای دارد از اسهال و بدن درد بعنوان علائم مشترک این روزهای کرونا نام برد و افزود: بهترین سلاح برای مبارزه با این ویروس رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست و استفاده از ماسک است.

به گفته مسوول سلامت شهرستان آبیک ، بر اساس جدیدترین یافته ها استفاده از ماسک احتمال آلودگی به ویروس کرونا را تا یک پنجم کاهش می دهد.

چیت سازان افزود : کرونا در آبیک همچنان وجود دارد و اینکه بعضا وضعیت شهرستان آبیک سفید اعلام می شود به دلیل تعداد موارد بستری و همینطور تعداد موارد فوتی است.

مسؤول سلامت شهرستان آبیک با بیان اینکه ابتلا نشدن به کرونا به آسانی ابتلا شدن به این ویروس است گفت : قدم اول رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قدم دوم نیز مراجعه به مراکز درمانی با پدیدار شدن اولین علائم بیماری می باشد که در این ارتباط مرکز ۱۶ ساعته بیاضیان آبیک جهت مراجعه بیماران کرونایی جهت ارزیابی و پاسخ به سوالات و در صورت نیاز نمونه گیری در خدمت مردم می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ضمن اشاره به اینکه تخت های بیمارستانی و آی سی یو استان در حال پُر شدن است، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم تا قبل از رسیدن به فصل سرما و ادغام بیماری های خاص این فصل کاهش بار بیمارستان ها را داشته باشیم، ضمن اینکه بیماری های پیش رو مانند التور و تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای پرندگان را نیز نباید فراموش کرد.

چیت سازان گفت: مردم آبیک لایق بهترین ها هستند و می دانیم که می توانند در کنار فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی «شهر بدون کرونا» را دوباره رقم بزنند

برچسب‌ها ویروس کرونا آبیک استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آبیک استان قزوین بهداشت و سلامت ویروس کرونا آبیک استان قزوین بهداشت و سلامت شهرستان آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین

فرماندار آبیک قزوین از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد.

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد