Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:54:18 GMT

۴۰ مکان ورزشی قم به نام شهدا نامگذاری شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۶۷۵۸

۴۰ مکان ورزشی قم به نام شهدا نامگذاری شد

رسول منعم روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تقدیم ۶ هزار  و ۲۰۰ شهید از قم به انقلاب اسلامی  افزود: از این تعداد ۳۲۰ شهید، ورزشکار بوده‌اند که از این میان ۱۲ شهید مدافع حرم و چهار شهید امنیت است.

وی، ادامه داد: این استان به منظور پاسداشت و تجلیل از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی،‌معرفی این شهدا به نسل جدید و همچنین ترویج الگوهای ایثار به کودکان، نوجوانان و جوانان ورزشکار، نامگذاری اماکن ورزشی به نام شهدا را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: نامگذاری مجموعه ورزشی پیامبراعظم(ص) منطقه دروازه ری به نام شهیدان سلیمانیان، نام گذاری سالن کشتی منطقه نیروگاه به نام سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی، نامگذاری سالن تیراندای ورزشگاه ۱۵ خرداد به نام شهید محمدیان، نام گذاری استخر هیات جانبازان و معلولان به نام شهد دخانچی از جمله این اقدام‌ها بوده‌است.

وی تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار را از دیگر اقدام های این اداره کل دانست و گفت: در یک سال گذشته از ۱۸۴ خانواده شهدای ورزشکار در قم با حضور مسئولان و ورزشکاران استان تجلیل شده‌است.

منعم با اشاره به برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی شهدای قم اظهار داشت: برگزاری پنجمین یادواره شهدای ورزشکار قم، نامگذاری مکان‌های ورزشی استان به نام شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سرداران شهید، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، تهیه مستندهایی پیرامون شهدا و تصویب و ترسیم تمثال شهدا در فضاهای ورزشی ازجمله اقدام‌های برنامه‌ریزی‌ شده‌است.

دومین کنگره ۶ هزار شهید قم با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی » قرار است در اواخر سال‌جاری در این استان برگزار شود.

برچسب‌ها دفاع مقدس قم شهدای مدافع حرم شهدا اداره کل ورزش و جوانان استان قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس قم شهدای مدافع حرم شهدا اداره کل ورزش و جوانان استان قم دفاع مقدس قم شهدای مدافع حرم شهدا اداره کل ورزش و جوانان استان قم شهدای ورزشکار مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.
روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.
وی گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.
شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند