Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- شرکت اوپو به‌تازگی از برنامه‌های خود برای تولید و عرضه یک محصول جدید در رده فناوری‌های پوشیدنی پرده برداشته است که در حقیقت ساعت هوشمند جدیدی است که به زودی بر پایه یک سیستم عامل محبوب به بازار عرضه خواهد شد. شرکت اوپو به‌تازگی از برنامه‌های خود برای تولید و عرضه  یک محصول جدید در رده فناوری‌های پوشیدنی پرده برداشته است که در حقیقت ساعت هوشمند جدیدی است که به زودی بر پایه یک سیستم عامل محبوب به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سیستم عامل یاد شده سیستم عامل Wear OS است که یکی از محصولات بسیار پرمخاطب در رده ساعت‌های هوشمند است و شرکت‌های متعددی پیش از این محصولاتی را برپایه این سیستم عامل عرضه کرده‌اند.
 
نخستین ساعت هوشمند اوپو در سال جاری میلادی بر پایه سیستم عامل اندروید ارائه شده بود و البته به علت این امر که این شرکت تنها در چین اقدام به عرضه این ساعت کرده بود، این ساعت چندان در جهان شناخته شده نبود.
     
در حقیقت استفاده از سیستم عامل Wear OS توسط شرکت اوپو نشان دهنده این است که این شرکت قصد دارد تا محصولی که بیشتر در آمریکا شناخته شده است را عرضه کند و این سیستم عامل می‌تواند محبوبیت بیشتری را برای اوپو به ارمغان بیاورد.
 
اطلاعات بسیار کمی درباره این ساعت وجود دارد و به صورت دقیق‌تر باید گفت که مشخصات سخت‌افزاری این ساعت به هیچ عنوان مشخص نشده است. با این وجود وقتی که نسخه قبلی ساعت هوشمند اوپو را به عنوان مرجع در نظر بگیریم، ممکن است بتوان تخمین جزئی‌ای از ساختار سخت‌افزاری این محصول داشت.
 
نسخه قبلی ساعت هوشمند اوپو از سیستم eSim برای دریافت اطلاعات از طریق سیم کارت استفاده می‌کرده است و این امر امکان استفاده از فناوری LTE را به این ساعت داده بود. نمایشگر این محصول نیز از نوع AMOLED بود و این ساعت با قیمت 220 دلار برای نسخه عادی و 260 دلار برای نسخه بزرگ  روانه بازا شده بود و پیش‌بینی می‌شود که مدل جدید این ساعت از ساختار مشابهی استفاده خواهد کرد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ساعت هوشمند سیستم عامل Wear OS اوپو ساعت هوشمند ساعت هوشمند سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان