Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیام محمد علی طالبی آمده است: زندگی و عمر این عالم بزرگوار  که در مسیر عزت و شرافت، انس با قرآن و حب ائمه اطهار (ع) و راهنمایی و ارشاد مردم عزیز به ویژه از جایگاه مهم امام جمعه موقت این دیار کوشید سخت و جبران ناپذیر است اما همواره در پرتو لطف و عنایت خداوند سبحان قابل تحمل خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، وی ادامه داد: خبر تلخ ارتحال آیت‌اللهی، در سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید و بی‌شک فقدان آن عالم جلیل القدر که عمر شریف خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت (ع) سپری کرده سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد تصریح کرد: اینجانب با تسلیت به خاندان مکرم و عالم پرور آیت اللهی، مردم شریف دارالعباده و دارالعلم یزد بویژه محضر نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه معزز یزد حضرت آیت الله ناصری از درگاه حضرت احدیت برای بازماندگان گرامی طول عمر و صبر جمیل و برای آن مرحوم مغفور، علو درجات و حشر با اولیاء الهی را مسئلت می‌نمایم.

امام‌جمعه موقت یزد چندی قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد و عصر روز سه‌شنبه ( دیروز ) دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت اللهی ،۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد متولد شد و از دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود و در ۶ سالگی بخش زیادی از قرآن را حفظ بود و از ۱۰ سالگی و در اوج انقلاب ایران با  تحصیل نزد پدر به تحصبلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون محمد صمدی ، مرتضی میرزائی ،غلامرضا ریسمانیان ،  محمد رحیمی ، میرزا حسن ابوترابی ، سید صدر الدین طباطبائی و شیخ محمود علومی فرا گرفت و در ۱۴ سالگی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس سیادت روحانیت ملبس شد.

سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات عظام اعتمادی ، محمدی ، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که بیش تر از ۲۰ سال از عمرش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، شیخ ابوالفضل خوانساری ، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی شرکت کرد .

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی آیت اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است