Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:24:36 GMT

گره کور «نود» باز می شود؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۰۶۹

گره کور «نود» باز می شود؟

ایران اکونومیست- اصرارها بر بازگرداندن «نود» به آنتن تلویزیون و پافشاری مدیران شبکه سه بر حذف آن باعث شد تا پرونده این برنامه پرمخاطب ورزشی این بار روی میز نمایندگان ملت قرار گیرد.

 برنامه «نود» با اجرای عادل فردوسی پور قریب به بیست سال در زمره یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیونی قرار داشت و حالا نزدیک به دو سال است که اختلاف نظرها، علاقمندان به فوتبال را از تماشای این برنامه محروم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سالی که از حذف «نود» از آنتن تلویزیون می گذرد، بسیاری از اهالی ورزش، هنرمندان و حتی خود تلویزیونی ها به شکل های مختلف مخالفتشان را با این تصمیم اعلام کرده اند. در این مسیر برخی حتی از آنتن زنده تلویزیون برای حمایت از نود و فردوسی پور استفاده کردند، بسیاری از رسانه ها بارها و بارها با یاد کردن از این برنامه، آن را یکی از مطالبات جدی مردم و فوتبال کشور خواندند، با این حال تاکنون هیچ کدام از این تلاش ها که گاه به شکل پادرمیانی و گاه به صورت اعتراض جدی مطرح شده است، بر تصمیم مدیران شبکه سه برای حذف «نود» تاثیری نگذاشته است.

در این دو سال عادل فردوسی پور برخلاف برخی همکارانش که رفتن را بر ماندن ترجیح دادند (مزدک میرزایی)، ماند و سکوت و گریز از حاشیه ها را انتخاب کرد.
مجری «نود» را در روزهای اجباری فاصله گرفتن از دوربین های استودیو ۱۱ ـ استودیویی قدیمی که زمانی محل ضبط برنامه نود بود ـ فقط با صدا می توان دنبال کرد؛ همکاری با شبکه نمایش خانگی برای تولید مستندهای ورزشی و همچنین دیگر شبکه سیما (شبکه ورزش) برای تولید «فوتبال ۱۲۰» در کنار دانشگاه و تدریس، نمونه هایی از این دست فعالیتها بوده است.

اما در شرایطی که بسیاری با مصداق قرار دادن مَثَل «از دل برود هر آنکه از دیده برفت» فراموشی «نود» را پیش بینی می کردند، این برنامه همچنان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، حالا از سوی نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی روز گذشته از برنامه این فراکسیون برای برگزاری جلسه ای با رئیس سازمان صدا و سیما جهت پخش مجدد برنامه «نود » با حضور عادل فردوسی پور خبر داده است.
محمد مهدی فروردین در گفت وگویی با ایسنا پخش مجدد این برنامه را یک مطالبه مردمی می داند که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی شعار مجلس یازدهم را شفاف سازی عنوان می کند و از این جهت آن را همسو با رویکرد برنامه «نود» می داند.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس در این زمینه پیشنهادی هم دارد؛ اینکه «نقاط ضعف برنامه نود رصد شده و به دنبال اصلاح باشند» و در عین حال تاکید می کند، «باید از نقاط مثبت این برنامه استفاده کرد و امیدواریم مجددا برنامه نود با مجری گری عادل فردوسی پور به آنتن برگردد.»

حال باید دید وعده مجلسی ها برای رایزنی با مسوولان صداوسیما با هدف بازگرداندن «نود» آیا از مرحله برنامه ریزی به مرحله اجرایی هم خواهد رسید تا شاید آن زمان بتوان به باز شدن گره کور پخش نشدن «نود» به دست نمایندگان ملت امیدوار بود.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عادل فردوسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل غلامحسین پیروانی از این پیشکسوت فوتبال عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در منزل غلاحسین پیروانی ضمن عیادت از این پیشکسوت فوتبال، از خدماتش در طول سالیان متمادی به ورزش کشور قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر ملک حسینی پزشک جراح او به نمایندگی از جامعه ورزش، از مردم به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال خواست برای سلامتی کامل غلام پیروانی دعا کنند.

در این دیدار تصویری از غلامحسین پیروانی که توسط دختر هنرمند فراشبندی نقاشی شده بود به او تقدیم شد.

غلامحسین پیروانی ماه گذشته مورد عمل جراحی روده بزرگ قرار گرفت. در این عیادت علی دوران برادر شهید دوران و مربی اسبق فوتسال نیز رئیس فراکسیون ورزش مجلس را همراهی کرد.

پایان پیام

دیگر خبرها

  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات