Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:35:11 GMT

حمایت از ورزش بانوان ضامن سلامت جامعه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۱۰۱

حمایت از ورزش بانوان ضامن سلامت جامعه

از طرفی بروز مسائل جدید در روند زندگی زنان و اختصاص زمان قابل توجهی از ساعات روزانه برای انجام امور خانه و شخصی، مجال پرداختن به امر ورزش را کاهش داده است.

اهمیت تربیت بدنی و ورزش برای رشد جسمی و روانی، الزامی و غیرقابل اجتناب است و با توجه به لزوم گسترش ورزش بین زنان جامعه، باید مسؤولان ، گسترش ورزش زنان در دوره های مختلف زندگی را مد نظر قرار داده و برای آن شالوده و طرح نوینی تدارک ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی ورزش در بخش های حرفه‌ای و عمومی بررسی می‌شود، ورزش حرفه‌ای به مسابقات رسمی و شغل ورزشکاری برمی‌گردد ولی ورزش عمومی مربوط به انجام تمرینات ورزشی توسط تمام افراد جامعه و سلامت عمومی افراد است و حداقل روزانه ۳۰ دقیقه و پنج روز در هفته توصیه می‌شود.

اما در لرستان به عوامل بازدارنده که در تحقیق مسیر ورزش بانوان قرار گرفته می توان به کمبود وقت، پول و امکانات، مشکلات حمل و نقل، مسایل اجتماعی، کمبود علاقه، عدم مهارت و توانایی و مشکلات سلامتی اشاره کرد.

همچنین نبود حمایت کننده مالی و عدم پخش مسابقات ورزشی بانوان، عدم تخصیص اعتبار کافی به این قشر کافیست تا یک بانوی ورزشکار از ادامه فعالیت ورزشی کنار برود.

توجه بیشتر به ورزش بانوان در بخش تأمین بودجه، تقویت بعد عاطفی و روانی زنان ورزشکار و برنامه‌ریزی اختصاصی برای همه رشته‌های ورزشی می‌تواند برخی از مشکلات ورزش بانوان استان را کاهش دهد.

لرستان با داشتن تنوع جغرافیایی و استعدادهای ورزشی مختلف می‌تواند زبان گویای فرهنگ و آداب رسوم ایرانی و اسلامی باشد از این رو با فرهنگ سازی و تشویق خانواده به امر ورزش همگانی، می توان والدین را به سوی ورزش قهرمانی سوق داد.

ورزش بانوان لرستان نیازمند جمع آوری بانک اطلاعاتی از ورزشکاران می باشد همچنین بیشتر هیات های ورزشی در بحث اعتبارات مشکلات یکسان داشته و از نبود توجه کافی رنج می برند.

به گفته کارشناسان، مشکلات فرهنگی از موانع عمده در توسعه ورزش بانوان لرستان محسوب می شود.

مشکلات ورزش بانوان در لرستان تنها معطوف به کمبود اماکن و وسایل ورزشی نیست، بلکه ضعف آموزشی و کم توجهی به ورزش بانوان و نبود مربی و داور زن در بعضی رشته‌های ورزشی استان از دیگر مشکلات این قشر می باشد.

بانوان ورزشکار لرستانی نیاز به حمایت مسئولان دارند

یک داور و بازیکن بیلیارد لرستان به ایرنا گفت: به دلیل نبود مربی خانم در برخی رشته ها از جمله بیلیارد زنان کمتر سراغ این رشته ها می روند.

لیلا شاکرمی افزود: بیلیارد بازی پرهزینه ای است و بسیاری از علاقه مندان بدلیل نداشتن بضاعت مالی به سراغ ورزش های کم هزینه می روند.

وی ادامه داد: اکنون ۲ بانوی لرستانی عضو تیم ملی بیلیارد هستند که با عملکرد خوب خود تاکنون خوش درخشیدند، این استان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه بانوان است که با توجه به این قشر می‌توان آینده روشنی را رقم زد.

این داور لرستانی بیلیارد اظهار کرد: بانوان استان  در امر قضاوت این رشته ورزشی بسیار عملکرد مثبتی دارند و اکنون یکی از داوران لرستانی عضو کمیته داوران فدراسیون بولینگ و بیلیارد می باشد.

ورزشکاران بانوی لرستانی نیازمند حمایت هستند

مسئول ورزش بانوان شهرستان خرم آباد نیز گفت: بانوان لرستانی دارای ظرفیت‌های ورزشی بالقوه ای هستند که در صورت توجه به این قشر می توان به موفقیت‌های بیشتری در  ورزش زنان  دست پیدا کرد.

زینب فیضی افزود: بانوان خرم‌آبادی اکنون تنها در رشته های ورزشی کاراته، وزنه برداری، بولینگ و بیلیارد، بدمینتون، بدنسازی، دو و میدانی، دوچرخه سواری، رزمی، والیبال، ووشو، ژیمناستیک، سوارکاری، کوهنوردی، قایقرانی و گلف فعالیت می کنند و در سایر رشته ها ورزش زنان چندان رونقی ندارد.

وی همچنین به حضور ۱۲ عضو تیم ملی از شهرستان خرم آباد در رشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: بیشترین دغدغه ورزشکاران دریافت تسهیلات می باشد که امیدواریم در این راستا مسئولان مرتبط اقداماتی انجام دهند.

به گفته وی با توجه به اعتبارات کم دولت، ورزش بانوان بدون حمایت کننده مالی می‌باشد که این مساله می تواند در روند پیشرفت یک ورزشکار بانوی تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۷۸۷ نفر ورزشکار سازمان یافته بانو در شهرستان خرم آباد وجود دارد.

فیضی گفت: بانک اطلاعات ورزشکاران زن شهرستان خرم‌آباد در حال جمع آوری می باشد و بزودی در اختیار همگان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: ۴۰ هیات ورزشی در شهرستان خرم‌آباد وجود دارد که ۲۳ هیات فعال، ۱۲ هیات نیمه فعال و پنج هیات غیر فعال است همچنین ۵۲ باشگاه تخصصی بانوان در خرم‌آباد فعالیت دارند.

ورزش بانوان نیارمند فرهنگ سازی است

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: ورزش بانوان نیاز به فرهنگ سازی دارد و این قشر باید به این باور برسند که پس از یک دوره قهرمانی بازهم می توانند در ورزش فعالیت کنند.

فرزانه جمال شرف افزود: برخی از هیات های ورزشی دارای پیشرفته خوبی بوده که اکنون مورد حمایت بسیاری قرار گرفته‌اند زیرا که هر کجا بانوان موفق بوده و تلاش کرده اند اعتبارات جذب شده است.

وی ادامه داد: در رشته های تیمی مسابقات بانوان در این استان به صورت لیگ برگزار می‌شود که شامل هزینه های بسیاری می باشد و نیازمند حمایت کننده مالی است.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان لرستان افزود: هزینه حضور بانوان در لیگ بسیار کمتر از حضور آقایان است و اگر اسپانسر قرار است آقایان را حمایت کند ضروری است که بانوان هم حمایت شوند چرا که منجر به نتایج خوبی می شوند.

جمال شرف ادامه داد: ورزش نقش آفرین بوده و در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

وی گفت: اکنون ۲۱ هزار و ۷۴۰ نفر ورزشکار سازمان یافته بانو در لرستان فعالیت می کند و ۱۹ تیم استان در لیگ‌های مختلف کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۲۱۰ اعزام به مسابقات مختلف کشوری داشتیم که ۵۰ درصد مدال ها را بانوان کسب کردند.

جمال شرف بیان کرد: در سال گذشته ۲۸ تیم از استان به المپیادهای استعدادهای برتر اعزام شدند.

وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون وزارتخانه طرحی را تصویب کرده که جشنواره بازی‌های زنان بنام (دا) برگزار شود و این یک افتخار برای استان لرستان است چراکه در تمامی کشور و حتی استان های غیر لرنشین این جشنواره با این واژه لری برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال و پس از رسیدن به شرایط مطلوب پس از کرونا جشنواره بومی محلی گلونی برگزار خواهد شد.

جمال شرف اظهار کرد: ۳۰۰ هزار بانو روستایی در استان وجود دارد که باید با برگزاری جشنواره های روستایی به آنها توجه شود که در سال گذشته جام خوشه چین برگزار شد.

وی ادامه داد: ورزش بانوان بسیار گسترده است و در برخی رشته ها حضور بانوان بیشتر از آقایان می باشد، اکنون حدود ۳۰ نفر بانو رئیس هیئت شهرستان ها می باشد.

خیرین به حوزه ورزش بیماران خاص نگاه ویژه داشته باشند

رئیس هیئت بیماران خاص شهرستان خرم آباد نیز گفت: به دلیل محدودیت افراد دارای بیماران خاص، آنها سعی می کنند در فعالیت های عمومی شرکت نکنند اما این عزیزان باید باور کنند که محدودیتی ندارد.

ثریا رویین ادامه داد: با فرهنگ سازی و آگاهی والدین باید این باور را به وجود آوریم که این افراد نیز می‌توانند در جامعه موثر باشند.

وی با بیان اینکه  بیماران خاص می‌توانند در رشته های پتانک، دارت، شطرنج و تیراندازی حضور موثری داشته باشند، ادامه داد:هدف هیات بیماران خاص امید به آینده در بین افراد دارای این بیماری می باشد.

رویین گفت: اکنون کرونا تمامی مسابقات را لغو کرده است اما در گذشته با هر مناسبتی اعزام به مسابقات کشوری حتی خارج از کشور در دستور کار قرار داشت.

وی افزود: بیماران دارای پیوند اعضا، هموفیلی، دیابت و ام اس مورد حمایت فدراسیون همچنین هیات استانی هستند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان افراد دارای بیماران خاص را حمایت کنند همچنین از خیرین می خواهیم که برای تامین و تجهیز سالن ورزشی که نیاز ضروری در بین افراد می باشد را در دستور کار قرار دهند.

برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی خرم آباد لرستان فدراسیون های ورزشی خرم آباد لرستان شهرستان خرم آباد ورزش بانوان بیماران خاص فرهنگ سازی حمایت کنند رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 

ملیکا محمدی ملی پوش در ترکیب تیم ملی شطرنج بانوان، در پایان رقابت‌های بین المللی شهر‌های آسیایی در روسیه به عنوان ششم دست یافت.

محمدی با کسب ۶ و نیم امتیاز بیشترین امتیاز و نقش در کسب این جایگاه را داشت.

این رقابت‌ها در بخش بانوان با شرکت ۱۵ تیم برگزار شد.

سومی بوکسور‌های استان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

در پایان رقابت‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان، سید محمد میری از پیریوسفیان در ۴۶ کیلوگرم و امیر علی محمدی از قزوین در ۵۲ کیلوگرم در موفق به کسب عنوان سوم شدند.

آیت علیمحمدی هدایت تیم استان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در ملایر را بر عهده داشت.

دعوت دو داور قزوینی به رقابت‌های لیگ گلبال بانوان

مرضیه بابایی و مژگان کّربی از قزوین برای قضاوت در لیگ گلبال بانوان دعوت شدند.

این رقابت‌ها ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت در بابلسر برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین