Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عابدینی گفت: در مرکز استان نیازمند مکانی به نام کتابخانه غدیر هستیم که این کتابخانه به مرکز علمی برای تمام محبان و شیعیان امیرالمومنان در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبد الکریم عابدینی» در جلسه ستاد مردمی غدیر بیان کرد: هر فردی که به زینت ولایت امیرمومنان و فرزندانش آراسته می ‌شود نباید زیر بار ننگ و ذلت ولایت غیرخدایی رود، متأسفانه برخی دولتمردان و سیاستمداران ما تحت ولایت طاغوت درآمدند و عامل سرافکندگی خودشان شدند و از جامعه ایمانی طرد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ستاد ولایت امیرمومنان یعنی غدیر، به منزله قلب انسان است و می ‌دانیم که سلامت و آرامش و روشنایی قلب دارای اولویت جدی است، یعنی خود ستاد باید دارای برنامه محتوایی و قرآنی، روایی، سیاسی و اجتماعی درباره ماجرای غدیر باشد و نباید فقط به اقدامات ظاهری بسنده کرده و از محتواهای قرآنی غافل شویم.

وی با بیان اینکه ما سه جشن بزرگ را در آیات قرآن کریم شاهد هستیم، اضافه کرد: نخستین مورد جایی است که خداوند در آیه 14 سوره مومنون از چگونگی آفرینش انسان سخن می ‌گوید و سپس می‌فرماید از روح خود در این جسم خاکی دمیدیم و در اینجا خداوند به خلقت خود احسنت می ‌گوید.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: آیت الله جوادی آملی می ‌فرماید اینکه خدای متعال به آفرینش خودش تبریک می‌گوید، یعنی قصد دارد که به ماهم تبریک بگوید، یعنی اگر خدا احسن الخالقین است، انسان هم احسن المخلوقین است.

وی اعلام کرد: تبریک و جشن دوم قرآنی زمانی است که کعبه درست شده و پیامبر مبعوث می ‌شود، یعنی تبریک آمدن رسالت و نبوت و امامت داده شد، اگر ما از ولایت امیرمومنان صحبت می ‌کنیم نباید از این نکته غفلت کنیم که این ولایت ابتدا برای پیامبر گرامی اسلام (ص) هم بوده و از پیامبر به امام علی (ع) منتقل شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: جشن سوم قرآن زمانی بود که همه مبانی و اخلاقیات و اعتقادات اسلام تکمیل شد و جایگاه ولایت پس از پیامبر مشخص شد.

وی با بیان اینکه با امیرالمومنین، ولایت استمرار یافت، اظهار کرد: پیامبر اسلام در مراسم غدیرخم می‌ فرمایند هرکس من مولا و سرپرست او هستم، علی(ع) هم سرپرست اوست؛ بنابراین جشن مهم سوم مربوط به ولایت امام علی(ع) است.

آیت الله عابدینی با اشاره به رسالت‌های ما برای تبلیغ ماجرای غدیرخم اعلام کرد: رسالت ما در حوزه امامت و روز غدیر نباید فقط به زمان غدیرخم محدود شود، خداوند متعال در ماجرای غدیرخم به پیامبر اسلام می ‌گوید اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهی رسالت تو کامل نمی‌شود، یعنی بدون ابلاغ موضوع امامت امیرمومنان همه اقدامات پیامبر(ص) ناقص می ‌ماند.

وی با اشاره به اطعام روز غدیر تاکید کرد: بسیار کار شایسته ای است که در روز عید غدیر در قزوین موضوع پخش نذورات و اطعام انجام‌ می ‌گیرد، اما اگر فقط توجه ما اطعام باشد و محتوای غدیر سر سفره مردم قرار نگیرد و دل ‌ها با این محتوا هماهنگ نشود، ما متضرر شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: جا دارد محتواهای معنوی همراه محتواهای ظاهری در حوزه غدیرخم مورد توجه قرار گیرد، در این مسیر ما باید آمار مخاطبان خود را داشته باشیم و برنامه ریزی لازم برای انجام اقدامات فرهنگی در حوزه‌ها و مساجد و دانشگاه‌ها و مدارس صورت بگیرد و بدانیم چقدر در این فضا آماده هستیم.

وی توضیح داد: جامعه خیرین مربوط به حوزه غدیر باید شناسایی شوند که البته اقدامات خوبی صورت گرفته اما این فضا باید کامل تر شود، همچنین نیازمندان واقعی هم باید شناسایی شوند و از آنها حمایت صورت بگیرد تا بتوانیم محبت امیرمومنان را در دل همه جا دهیم.

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در مرکز استان نیازمند مکانی به نام کتابخانه غدیر هستیم که این کتابخانه می‌تواند در فضای یک مسجد یا یک دفتر فرهنگی راه اندازی شود تا آثار مختلف حوزه غدیر در آن جمع آوری شود و این مکان، به مرکز علمی برای تمام محبان و شیعیان امیرالمومنان در کشور تبدیل شود.

وی یادآور شد: نباید ماجرای غدیر را فقط محدود به روز غدیرخم کنیم، نهج البلاغه بزرگترین یادگار امیرمومنان است و باید بتوانیم معارف این کتاب بزرگ را در کنار ماجرای غدیر ترویج دهیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان قزوین عید غدیرخم کتابخانه تخصصی آیت الله عابدینی ماجرای غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۳۳ واحد و مرکز بیش از یک‌هزار و 450 هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و یک‌هزار و ۹۰۰ کارمند یکی از بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یک‌هزار کارمند به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر‌های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تأکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است. در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفندماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به‌عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده‌های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود