Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@07:09:11 GMT

شناسایی ۶ نوع بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۲۸۹

مطالعه محققان بریتانیایی نشان می دهد بیماری کووید۱۹ تنها یک بیماری نیست بلکه ۶ نوع متفاوت بیماری است. ناطقان: به گفته محققان، هر یک از این ۶ نوع بیماری کووید ۱۹ از لحاظ شدت بیماری و میزان نیاز به حمایت تنفسی در طول بستری بودن در بیمارستان متفاوت هستند.

سرفه، تب و از دست دادن حس بویایی از علائم شایع بیماری کووید ۱۹ هستند، اما طیفی از علائم دیگر نظیر سردرد، درد عضلانی، خستگی، اسهال، سردرگمی و گیجی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و موارد دیگر هم می توانند وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان کالج کینگ لندن در این مطالعه داده های ۱۶۰۰ فرد بیمار را بررسی کردند.

۶ گروه علائم از کمترین شدت تا بیشترین شدت به ترتیب عبارتند از:

- سردرد، از دست دادن حس بویایی، درد عضلانی، سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون تب.

- سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، گلودرد، کوفتگی، تب، از دست دادن اشتها.

- سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون سرفه.

- سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، کسالت و خستگی.

- سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی و کساالت، سردرگمی و گیجی، درد عضلانی.

- سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی و کسالت، سردرگمی و گیجی، درد عضلانی، تنگی نفس، اسهال، درد شکمی.

محققان اذعان می کنند سه نوع آخر با شدیدترین حالت بیماری مرتبط هستند.

دکتر «کلیر استیوز» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این یافته ها دارای مفاهیم مهمی برای درمان و کنترل افرادی است که بسیار در ابتلا به کووید ۱۹ اسیب پذیر هستند.

این تحقیقات نشان می‌دهد تنها ۱۶ درصد از بیماران گروه یک نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند در حالی که تقریباً نیمی از بیماران نوع ۶ نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. همچنین نوع پنجم و ششم می توانند کشنده باشند. همچنین بیماران مبتلا به انواع شدت یافته اغلب از میان سالمندان و افرادی با پیش زمینه بیماری و ضعف سیستم ایمنی هستند.
منبع: مهر برچسب ها: کرونا ، شناسایی ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا شناسایی ناطقان دست دادن حس بویایی درد قفسه سینه درد عضلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها