Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید خون استان مربوط به بیماران تالاسمی است اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران تالاسمی در استان کرمان زیاد است به طوری که ۸ درصد بیماران تالاسمی نیاز به خون کشور در استان کرمان وجود دارند که باید نگاه ویژه ای به این افراد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "روح الله میرزایی" صبح امروز هشتم مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته اهدای خون اظهار کرد: متاسفانه بحران کرونا و تاکید بر پرهیز از حضور در مکان های پرازدحام باعث شده در ۵ ماهه گذشته با کمبود کاهش مراجعه کنندگان و در نتیجه دخایر خونی در سطح استان روبرو بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمامی گروه‌های خونی به ویژه گروه های خونیO مثبت و منفی با کمبود نسبی خون روبرو هستیم اظهار کرد: هم اکنون با کاهش ذخایر خونی روبرو هستیم و این کاهش ذخایر نیز به دلیل کاهش مراجعه کنندگان بوده در این ایام بوده که این کاهش مراجعه نیز صرفا بابت نگرانی از مبتلا شدن به ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون است که این تضمین را به همه می دهیم هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و تمامی پروتکل های بهداشتی در تمامی پایگاه های خون استان رعایت می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته، هیچ یک از همکاران اداره کل انتقال خون استان کرمان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده اند اظهار کرد: در پایگاه های انتقال خون تمامی پروتکل ها و برای گیرندگان خون رعایت می شود و هیچ جای نگرانی برای اهدا کنندگان وجود ندارد ضمن آنکه تاکنون هیچ مشاهده علمی وجود نداشته که نشان دهد که کرونا از طریق خون منتقل می شود بنابراین نه برای اهدا کنندگان و نه برای دریافت کنندگان نگران انتقال ویروس از طریق خون وجود ندارد

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با تاکید بر اینکه بحران کرونا نباید باعث شود که نیازمندان به خون را فراموش کنیم افزود: نیاز به خون همیشگی است. در برخی از ماه های سال همچون اسفندماه و همچنین ماه مبارک رمضان به دلایل خاصی، همواره با کمبود اهدای خون روبرو می شویم اما این چالش ها به صورت مقطعی بود و هیچ مشکلی در تامین خون در استان کرمان تاکنون نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید خون استان مربوط به بیماران تالاسمی است اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران تالاسمی در استان کرمان زیاد است به طوری که ۸ درصد بیماران تالاسمی نیاز به خون کشور در استان کرمان وجود دارند که باید نگاه ویژه ای به این افراد داشته باشیم.

میرزایی به اشاره به روش پلاسما درمانی برای بیماران کوویدی نیز گفت: کسانی که به کرونا مبتلا بوده و ۲۸ روز از بهبودی آنها گذشته به دلیل آنکه در خون این افراد پاتتن ضد کرونا ساخته شده، اگر پلاسمای این افراد به مبتلا تزریق شود، در بهبود بیماری آنها موثر خواهد بود که این کار در استان کرمان آغاز شده و از افراد بهبود یافته می خواهیم به شکرانه بهبود از این بیماری و کمک به هم نوع خودشان در اقدام خیرخواهنه شریک باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون کروناویروس اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی بیماران تالاسمی خون استان کرمان انتقال خون استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی