Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امکان انتقال ویروس کرونا در مکان های مسقف تا ۲۰ برابر بیشتر می‌شود گفت: تا جایی که امکان دارد باید مراسم‌ و جلسه‌ها در فضاهای باز و با رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر برگزار شود.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بسیاری از افراد ناقل ویروس کرونا هستند اما علامت ندارند گفت: ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به مطالبه و فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک تا ۸۵ درصد احتمال انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و در صورتیکه هر دو نفر ماسک داشته باشند تا ۹۰درصد امکان انتقال ویروس کاهش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امکان انتقال ویروس کرونا در مکان های مسقف تا ۲۰ برابر بیشتر می‌شود ادامه داد: تا جایی که امکان دارد باید مراسم‌ و جلسه‌ها در فضاهای باز و با رعایت فاصله فیزیکی حداقل دو متر برگزار شود.

حیدرزاده ادامه داد: استفاده از ماسک یکی از بهترین و آسانترین راه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود اما کافی نیست و شستشوی مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری هم باید برای محافظت از این ویروس رعایت شود.

وی با بیان اینکه ماسک‌های یکبار مصرف تنها تا سه یا چهار ساعت امکان استفاده دارند و به هیچ وجه توسط سازمان جهانی بهداشت WHO برای استفاده توسط عموم مردم توصیه نشده اند اضافه کرد: ماسک های معمولی پارچه ای دو لایه برای مردم عادی جامعه مناسب و کافی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس من ماسک میزنم انتقال ویروس کرونا امکان انتقال ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۵۰ بسته مواد مخدر از نوع هروئین معادل یک کیلو و ۱۵۴ گرم از درون معده قاچاقچیان مواد مخدر در این شهر خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران انتظامی جهرم حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد