Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ترکیب دو فناوری، شرکت‌های نانودیمنشن و ریهوا اقدام به تولید حسگرهای لمسی سه بعدی کردند که در اینترنت اشیاء و ادوات هوشمند قابل استفاده است.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) با همکاری ریهوا (REHAU) موفق به تولید حسگر لمسی سه‌بعدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول پلیمری سه‌بعدی را می‌توان به ادواتی نظیر رابط‌های مغز و کامپیوتر منتقل کرد و در این ادوات مورد استفاده قرار داد. با به کارگیری این حسگر، زیبایی و عملکرد محصولات ارتقاء پیدا می‌کنند.

شرکت ریهوا پلتفرم اختصاصی با نام الکترونیک در پلیمر دارد که هدف از آن، تولید محصولات پلیمری تراز اول هوشمند است که این فناوری می‌تواند با ادغام یکپارچه با صنعت الکترونیک، موجب افزایش ارزش افزوده محصولات مشتریان شود.

برای چاپ این حسگر از چاپگر DragonFly LDM شرکت نانودیمنشن استفاده شده و در کنار آن افزودنی‌هایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نهایت به تولیدکننده اجازه می‌دهد تا محصولاتی با اشکال غیراستاندارد و منحصر به فرد را تولید کنند.

با ظهور فناوری‌هایی نظیر خانه‌های هوشمند، ادوات متحرک هوشمند و ادوات متصل به اینترنت اشیاء، صنعت پلیمر به دنبال روش‌هایی است که بتوان با استفاده از آن تجهیزات و دستگاه‌های نوآورانه و کاربردی تولید کرد که عملکرد و اثربخشی بالایی داشته و در عین حال قیمت پایینی نیز داشته باشند.

انصار نیهوف، مدیر بخش پلتفرم فناوری می‌گوید: «هوشمندسازی، دیگر فقط یک چشم‌انداز برای ما نیست. ریهوا در حال توسعه محصولات بهینه شده برای خانه‌های هوشمند و محیط اینترنت اشیاء است. نانودیمنشن فناوری مهمی را برای کمک به تسریع در دست بودن این کاربردها در اختیار ما قرار می‌دهد. با استفاده از چاپگر DragonFly LDM ما می‌توانیم راهبرد الکترونیک در پلیمر را با سرعت بالا توسعه داده و آن را در محصولات مختلفی وارد کنیم.»

شرکت نانودیمنشن یکی از ارائه دهندگان ماشین‌های هوشمند بوده که چاپگر سه بعدی نیز تولید می‌کند. شرکت نانودیمنشن در الکترونیک چاپ سه‌ بعدی تخصص دارد و افزودنی‌های مختلفی برای این حوزه تولید می‌کند. این شرکت از جوهرهای نانوذرات نقره برای چاپ سه‌ بعدی استفاده می‌کند. این شرکت روی نرم‌افزارهای طراحی سه ‌بعدی بوردهای مدار چاپی و بوردهای مدارچاپی سه ‌بعدی چند لایه کار می‌کند تا از آن برای ساخت نمونه اولیه بوردها بدون نیاز به اچ‌کردن، دریل‌کاری و آبکاری استفاده شود. چنین فناوری چاپ سه ‌بعدی می‌تواند برای ساخت حسگرهای کپسوله ‌شده، آنتن‌ها و ادوات الکترونیکی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حسگر نانو سه بعدی سه بعدی چاپ سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو

یک محقق ایرانی در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

اسماء وردیان؛ محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

ساخت نخستین محصول آلوپلاستیک استخوانی با فناوری نانو در دنیا

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب‎‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی