Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران ریستاد انرژی می گویند افزایش تولید اوپک و متحدانش از اول ماه اوت دوباره باعث عرضه بیش از حد نفت به بازار در چهار ماه آینده خواهد شد. تقاضا در ماه جولای به طرز شگفت آوری ۱.۹ میلیون بشکه در روز بیشتر از عرضه نفت بود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، تحلیلگران ریستاد انرژی می گویند افزایش تولید اوپک و متحدانش از اول ماه اوت دوباره باعث عرضه بیش از حد نفت به بازار در چهار ماه آینده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیش‌بینی بر این فرض استوار است که تقاضای نفت به خاطر ادامه همه‌گیری ویروس کرونا به سرعت بهبود پیدا نکند.

 طی پنج ماه اول سال 2020، تولید نفت در جهان بسیار بالاتر از سطح تقاضای بازار بود. ذخایر جهانی نفت در ماه ژوئن به خاطر کاهش تولید اوپک و متحدانش کاهش چشمگیری پیدا کردند ولی کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز اوپک پلاس تنها تا پایان جولای ادامه خواهد داشت. تقاضا در ماه جولای به طرز شگفت آوری 1.9 میلیون بشکه در روز بیشتر از عرضه نفت بود.

 ولی در شرایطی که اکثر کشورهای جهان با موج دوم همه گیری ویروس کرونا مواجه شده اند، تقاضا برای نفت خام، میعانات گازی، گاز طبیعی مایع و سایر محصولات نفتی کاهش پیدا میکند. از ماه اوت تا نوامبر، تقاضا برای مایعات نفتی بر روی 99.5 میلیون بشکه در روز ثابت می ماند و بعد در نوامبر و دسامبر به ترتیب تا 92.9و 94.6 میلیون بشکه در روز بالا میرود.

شرکت های نفت آمریکا 48 میلیارد دلار از سرمایه های خود را از دست دادندبحران سوخت هواپیما تقاضا برای نفت را سال‌ها پایین نگه می‌دارد

 ولی برخلاف تقاضا، عرضه جهانی نفت افزایش خواهد یافت. عرضه نفت در ماه ژوئن به کمترین رقم یعنی 86.4 میلیون بشکه در روز رسیده بود و انتظار می‌رود این رقم برای ماه جولای برابر با 88.2 میلیون بشکه در روز باشد. انتظار می رود افزایش تولید اوپک پلاس و از سرگیری تولید در سایر مناطق جهان عرضه نفت را در ماه اوت به 91.2 میلیون بشکه در روز و در سپتامبر، اکتبر و نوامبر به ترتیب به 92.5 ، 92.9 و 93.3 میلیون بشکه در روز برساند. پیش بینی می شود تولید در آخرین ماه سال جاری میلادی برابر با 93.4 میلیون بشکه در روز باشد.

 مازاد 170 میلیون بشکه‌ای عرضه در برابر تقاضا بین ماه‌های اوت و نوامبر تنها بخشی از 1.4 میلیارد بشکه ذخایر نفتی است که در پنج ماه اول 2020 جمع آوری شده بود. این ذخایر بالای نفتی مانع افزایش قیمت نفت حتی پس از افزایش تقاضا خواهد شد.

انتهای پیام/166

R7586/P1012122/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... صادرات نفت آمریکا به اروپا دوباره افزایش یافت موج دوم کرونا قیمت نفت را در محدوده ۴۰ دلار نگه می‌دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... صادرات نفت آمریکا به اروپا دوباره افزایش یافت موج دوم کرونا قیمت نفت را در محدوده ۴۰ دلار نگه می‌دارد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سقف پرداخت وجه نقد در بانک‌ها کم شد ۲ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست ۳ جزئیات نهمین حراج بانک مرکزی/ ۴۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی دولت فروش رفت ۴ شروع پذیره نویسی یک صندوق بازنشستگی در بورس از ابتدای هفته آینده ۵ بی‌نیازی به فروش سهام عدالت در پی صدور کارت اعتباری برای مشمولان ۶ «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ ۷ پیشنهاد قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان‌های سریع‌النصب/ جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا ۸ ۱۶۰ میلیون دلار در نیما عرضه شد/ قیمت دلار نیمایی: ۱۸۵۰۰ تومان مهمترین اخبار اقتصادی «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| پورابراهیمی: نقدینگی باید به بازار اول بورس هدایت شود/توسعه بازار دوم تهدید است یارانه معیشتی مرداد یک روز زودتر واریز می‌شود معاون سازمان مالیاتی: سیاست سازمان مالیاتی از التماسی به تهاجمی تغییر کرده است ۹۰۰ هزار نفر همچنان در انتظار فروش سهام عدالت خود هستند مهمترین اخبار تسنیم هشدار رئیس کمیسیون بهداشت مجلس برای حل مشکلات زیرساختی برای مقابله با کرونا وعده رئیس جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد / تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم واگذاری کیش به چینی ها صحت ندارد/براساس منافع ملی با شرکا قرار داد می بندیم دلایل اصلی گران شدن نهادهای دامی/انحصار واردات در اختیار ۹ شرکت است «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| پورابراهیمی: نقدینگی باید به بازار اول بورس هدایت شود/توسعه بازار دوم تهدید است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز افزایش تولید اوپک عرضه نفت ماه اوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند

تین نیوز

پس از گذشت بیش از یک سال از نوسانات بی سابقه قیمت در بازار گاز طبیعی اروپا، معامله گران دوباره مضطرب شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که تقاضا همچنان ملایم مانده و اروپا با بالاترین ذخایر ثبت شده از فصل گرمایش خارج شده است، بازیگران صنعت که هفته جاری در کنفرانس فلیم (Flame) در آمستردام گرد هم آمدند، شاهد ریسک های رو به صعود هستند و قیمتها هم واکنش نشان می دهند.

نگرانی ها شامل ابهامات نسبت به جریان باقی مانده صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین و افزایش تقاضا برای گاز در آسیا است. پس از سپری شدن دو زمستان ملایم متوالی، احتمال دارد زمستان آینده سردتر از حد معمول باشد که باعث افزایش مصرف خانگی می شود.

کارا مک دونالد، مدیر تامین و منشا ال ان جی و سوختهای پاک در شرکت RWE AG در این باره گفت: آیا از بحران خارج شده ایم؟ فکر می کنم خیلی زود است که بگوییم. اگر زمستان سردی داشته باشیم، امسال، سال آینده، انعطاف پذیری در بخش تقاضا، کاهش خواهد یافت.

نگرانی ها در بازار معاملات آتی خود را نشان می دهند. قراردادهای زمستان آینده، گرانترین قراردادها در منحنی هستند.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا تا حد زیادی واردات گاز طبیعی مایع از منابع دیگر از جمله آمریکا، خاورمیانه و آفریقا را جایگزین واردات گاز روسیه از طریق خط لوله کرد اما کشورهایی مانند اتریش و اسلواکی هنوز بیشتر سوخت خود را از طریق مسیر قدیمی از روسیه، تامین می کنند.

این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از مدیران شرکت گاز تی اس او اوکراین در اظهاراتی در کنفرانس فلیم، هرگونه توافقی را که اجازه می دهد گاز روسیه پس از اتمام مدت قرارداد فعلی در پایان سال ۲۰۲۴، ترانزیت شود را منتفی اعلام کرد. آندری پروکوفیف گفت: هیچ ظرفیتی در مرز مزایده نخواهد شد.

مارکو سالفرانک، رئیس قاره ای تجارت کالا اروپا در شرکت اکسپو هولدینگ گفت: در حالی که به نظر نمی رسد معامله گران به طور کامل برخی جریان ها را منتفی بدانند، چنین اظهارنظرهایی یک علامت سوال بزرگ ایجاد می کند.

ریسک های نوسان پس از این که قیمتها از رکورد مشاهده شده در اوج بحران انرژی نیمه دوم سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا کردند، دوباره افزایش یافته اند.

پاتریک دوگاس، مدیر تجارت ال ان جی در شرکت توتال انرژی در کنفرانس «فلیم» گفت: رقابت میان اروپا و آسیا برای ال ان جی، به قوت خود باقی می ماند.

واردات ال ان جی چین در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است و همزمان، نشانه هایی از افزایش تقاضا از سوی بازارهایی در تایلند و مصر هم وجود دارد. مانند اروپا، بیشتر خرید ال ان جی در آسیا، در فصل گرمایش نیمکره شمالی انجام می شود.

 سالفرانک اظهار کرد: اگر ما به بازار برای زمستان آینده نگاه کنیم، یک نرخ اضافی ریسک وجود دارد.

سایر مسائلی که توسط معامله گران در این کنفرانس ذکر شد، شامل اختلالات احتمالی در آمریکا در طول فصل توفان در سال جاری و مشکلات در تاسیسات تولید بود. مختل شدن فعالیت تاسیسات فری پورت در گلف کاست آمریکا یا نروژ که اکنون بزرگترین تامین کننده گاز اروپا است، قیمتهای اروپایی را در دو سال گذشته افزایش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گرگور پِت، تحلیلگر ارشد در شرکت یونیپر در این باره گفت: مسئله آنچه که واقعا اتفاق می افتد، نیست بلکه آن چیزی است که افراد انتظار دارند اتفاق بیافتد. این مسئله، به نوبه خود باعث افزایش قیمت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد