Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:03:27 GMT

گشت بهداشتی در خیابان‌های شهر همدان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۶۵۷

گشت بهداشتی در خیابان‌های شهر همدان

ایسنا/همدان از زمان ابتدای شیوع کروناویروس در جهان، سازمان بهداشت جهانی و فعالان و مسئولان عرصه سلامت در سراسر جهان شروع به بررسی ویروس و تدوین پروتکل هایی برای مهار آن کردند. در همان اوایل شیوع این ویروس، توصیه به استفاده از ماسک نیز در کنار سایر شیوه نامه های بهداشتی برای مهار کروناویروس مطرح شد.

اوایل شیوع، استفاده از ماسک در کشور ما با حواشی متعددی از جمله کمبود، احتکار و گرانفروشی همراه بود و حتی در مقطعی برخی مسئولان وزارت بهداشت معتقد بودند که استفاده از ماسک ضرورتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تمام این اوصاف ماسک زدن جزء بهترین روش های کنترل این ویروس در جهان شناخته شده است و از روز ۱۵ تیرماه، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استفاده از ماسک در مکان های عمومی را لازم و ضروری دانست و پس از اعلام این تصمیم، استفاده از ماسک توسط مردم رشد چشمگیری داشت.

هنگام تردد در سطح شهر مشاهده می کنیم که بیشتر مردم، ماسک به صورت دارند و حتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان هم در یکی از جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان مطرح کرد که ۷۱ در صد مردم همدان از ماسک استفاده می کنند.

«آنیتا» نوجوان ۱۵ ساله ای است که به همراه دوست خود در یکی از برج های تجاری همدان در حال گشت و گذار بود. او درباره رعایت پروتکل های بهداشتی به خبرنگار ایسنا گفت: از زمانی که مدرسه ها تعطیل شد تا دو ماه به غیر از موارد خیلی ضروری از خانه خارج نشدم تا به کرونا مبتلا نشوم اما دیگر خسته شدم. من به تفریح احتیاج دارم. اگر خود را قرنطینه کنم به جای کرونا از افسردگی می میرم. از ماسک استفاده می کنم و دستکش نمی پوشم اما به صورت مرتب دست های خود را ضدعفونی کرده و سعی می کنم اصول بهداشتی را رعایت کنم تا مشکلی پیش نیاید.

یک پسر جوان بر روی مبلمان یکی از خیابان های مرکزی شهر نشسته بود. این جوان از ماسک و دستکش استفاده نکرده بود. او علت کار خود را چنین توجیه کرد: من کرونا نمی گیرم، بدنم قوی است.

خانم مسنی در بازار قدیمی همدان در حال خرید بود. او دستکش و ماسک پارچه ای استفاده کرده و درباره آنها گفت: اوایل فکر می کردم فقط باید از ماسک های یکبار مصرف استفاده کنم و به این علت که هنگام استفاده از آنها حس می کردم بوی بدی می دهد، برایم سخت بود اما بعد در تلویزیون دیدم که می شود از ماسک پارچه ای هم استفاده کرد و از آن موقع این ماسک را برای خودم با پارچه نو ای که داشتم، دوختم و پس از هربار استفاده آن را می شویم و جلوی آفتاب پهن می کنم.

با یک مشاهده کلی می شود به این نتیجه رسید که پسران جوان کمترین میزان استفاده از ماسک و دختران و زنان جزء کسانی هستند که بیشترین استفاده از ماسک در همدان را دارند.

در مورد نوع ماسک مورد استفاده، ماسک های پارچه ای و یکبار مصرف معمولی بیشترین استفاده توسط مردم را دارند و کمتر کسی از ماسک فیلتردار استفاده می کند البته باید این نکته را هم یادآور شد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفته اند خوب نیست که مردم از ماسک فیلتردار استفاده کنند.

متأسفانه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی به همان ماسک اکتفا کرده اند. کمتر کسی دستکش به دست کرده و فاصله گذاری اجتماعی را هم رعایت می کند. حتی مشاهده شده گروهی در پیاده راه بوعلی اقدام به انجام حرکات نمایشی کرده و مردم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای تماشای حرکات آنها تجمع کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی من ماسک میزنم ماسك کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان