Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دستاوردهای فناورانه و پژوهشی جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از شاخص ترین اقدامات این نهاد در عرصه علمی و دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام دکتر سیدمهدی قریشی اظهار کرد: دستاوردهای فناورانه و پژوهشی جهاد دانشگاهی در یادها مانده و مایه افتخار است که امید است جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف با تلفیق تحقیق و پژوهش با صنعت و تکنولوژی و نخصص متعهدانه جوانان زمینه رشد علمی در کشور را پیش از پیش فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود و با بهره.گیری از اساتید مختلف و نخبگان علمی در رصد و شناسایی نیاز های مختلف جامعه در همه ابعاد پیشرو باشد و با تغذیه فکری مناسب با پشتوانه دقیق علمی در حوزه مشکلات اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی به خوبی ایفای نقش کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان مولد افکار جدید علمی و کاربردی کردن استعدادهای نسل جوان و  جدید و همراهی با تکنولوژی‌های به روز در جهان با داشتن پشتوانه اعتقادی و ایمانی خود را به عنوان نهادی متمایز در حوزه فعالیتی خود در جامعه اسلامی مطرح و اثبات کند و به حمدالله قدم‌های خوبی در این مسیر نیز برداشته شده که امید است تداوم پیدا کند.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان وی عنوان کرد: تربیت نیروهای کارآمد و متعهد جوان که دارای تخصص کافی باشند یکی از بنیادی‌ترین اقدامات و دلایل پیشرفت و تعالی جوامع به حساب می‌آید که در این راستا جهاد دانشگاهی نیز به مانند سایر نهادهای انقلابی باید وظیفه خود را در تربیت چنین نیروهای انقلابی به خوبی انجام دهد، بنابراین امید است که همانند سال‌های پیش و قوی‌تر از آن به این مسأله مهم و راهبردی توجه ویژه‌ای شده و یکی از دغدغه‌های اصلی نظام اسلامی با دارا بودن نیروهای متخصص، متعهد و کارآمد که پشتوانه اعتقادی و تقوا را در خود تثبیت کرده باشند، تأمین کند.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی آذربایجان‌غربی در کنار وجود اقوام و ادیان مختلف ظرفیت بسیار بزرگی برای کار و تلاش و تحقیقات علمی و بهره‌مندی از دانش کشورهای همسایه فراهم است که یکی از اولویت‌های اصلی جهاد دانشگاهی می‌تواند شناخت کامل شرایط موجود و تدوین چشم‌انداز علمی و پژوهشی در عرصه‌های مختلف پیشرفت استان باشد پس انتظار می‌رود وظایف و رسالت‌های جهاد دانشگاهی در آذربایجان‌غربی بر اساس اولویت‌های استان تدوین و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با اتکا به اعتماد به جوانان متعهد و متخصص در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرده است خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی که باید جهادگرانه در عرصه علم و پژوهش تلاش کند وظایف بسیار مهمی در عمق‌بخشی اندیشه‌های علمی در کشور دارد و کارهای جدید، نوآورانه و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به جوانان و مخترعین و مبتکرین می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که اصلی‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری محسوب می‌شود نقش مهم و تأثیرگزاری داشته باشد.

امام جمعه ارومیه گفت: در کنار آن تلاش جهادی مدیران و مسئولین جهاد دانشگاهی می‌توانند در همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و نهاد ها بسیار مؤثر باشد، پس انتظار می‌رود مدیران جهاد دانشگاهی در طلیعه گام دوم انقلاب فعالانه‌تر و بیشتر از قبل در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در افق درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداشته و برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و موفقیت تمام توان خود را به کار بگیرند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر