Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید علیزاده گفت: دستاوردهای کشور در جذب دانشجوی خارجی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.
وی افزود: تحصیل دانشجوی خارجی در یک کشور در پنج مرحله جذب، پذیرش، پشتیبانی، آموزش و فارغ التحصیلی اتفاق می افتد که مرحله پشتیبانی رفاهی و کنسولی بسیار مهم است.
علیزاده گفت: هم اکنون با کشورهای رقیب خود در جذب دانشجویان بین المللی با فاصله کمی در حال رقابت هستیم و اگر بتوانیم ترکیه را پشت سر بگذاریم، به جایگاه اصلی خود در منطقه دست پیدا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروزه با مصر، امارات متحده عربی و مالزی در جذب دانشجوی بین المللی در رقابت تنگاتنگ هستیم و باید این شرایط را حفظ و تقویت کنیم.
مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد: معاونان دانشجویی در کمیسیون های موارد خاص، مسایل دانشجویان بین المللی را به صورت ویژه و با نگاه حمایتی بررسی کنند.
علیزاده در خصوص شیوه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در نیمسال اول سال تحصیلی پیش رو اظهار داشت: دانشجویان بین المللی که با زبان فارسی آشنا هستند، با رعایت ضوابط پذیرش شوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری آموزش ببینند.
وی افزود: دانشجویان بین المللی نیازمند آموزش زبان فارسی، به صورت مجازی توسط مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها آموزش می بینند.
 علیزاده خاطرنشان کرد: دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل که اسفندماه ایران را ترک کردند، اگر به تشخیص دانشگاه نیازی به دروس عملی ندارند به صورت مجازی آموزش می بینند.
وی گفت: آن دسته از دانشجویان بین المللی که باید در محل تحصیل حضور داشته باشند با رعایت موازین بهداشتی در هنگام ورود به کشور و سایر کنترل ها به صورت محدود پذیرش می شوند و تحصیلات خود را ادامه می دهند. 
وی تاکید کرد: شیوه آموزش برای مابقی دانشجویان غیر ایرانی که در حال حاضر در کشور حضور دارند، نیز همانند سایر دانشجویان کشور خواهد بود.
هم اکنون حدود ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور تحصیل می کنند که بخشی از آنها به علت شیوع کرونا به کشور خود بازگشته اند.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه عبدالحمید علیزاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه سازمان امور دانشجویان دانشجو دانشگاه دانشجویان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی