Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان سعودی با ادعای حمایت از راه‌حل در لیبی همچنان به تدارک سلاح و تجهیزات نظامی به خلیفه حفتر ادامه می‌دهند، گفت: این حمایتهای خارجی بزرگترین مانع برای صلح و ثبات در لیبی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، خلوصی آکار٬ وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی آنلاین در بنیاد میراث تُرک در واشنگتن اعلام کرد که هرگونه طرحی در مدیترانه شرقی بدون حضور ترکیه محکوم به شکست خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ترکیه دارای حدود 1800 کیلومتر مرز با دریای مدیترانه است٬ گفت: هر پروژه انرژی در شرق مدیترانه بدون در نظر گرفتن ترکیه محکوم به شکست خواهد بود و معتقدیم که صلح و ثبات در منطقه از طریق گفتگو حاصل می شود.

-تحولات سوریه

وزیر دفاع ترکیه با این ادعا که این کشور همیشه به تمامیت ارضی همسایگان خود از جمله سوریه احترام گذاشته است، گفت: با اقوام دیگر از جمله کردها نیز قرنها کنار یکدیگر زندگی کرده و به آن ادامه خواهیم داد. همانطور که داعش نماینده مسلمانان نیست، پ.ک.ک نیز نماینده کردها نیست. کردها برادران ما هستند. مبارزه ما با تروریستهای پ ک ک/ی.پ.گ و دیگر گروههای تروریستی است.

آکار با بیان اینکه برای محافظت از امنیت مرزهای ترکیه و شهروندان خود چهار عملیات در سوریه انجام دادیم گفت:‌ تنها راه دستیابی به صلح در سوریه را راه‌حل سیاسی می‌دانیم.

-تحولات لیبی

آکار هچنین با اشاره به تحولات لیبی گفت: ترکیه و لیبی 500 سال تاریخ و فرهنگ مشترک دارند. هدف اصلی ما در این کشور محافظت از وحدت و تمامیت ارضی آن با حضور همه لیبیایی‌هاست.

وی تصریح کرد: ما در لیبی به دنبال یک راه حل سیاسی و آتش بس پایدار هستیم اما برخی کشورها از جمله امارات متحده عربی، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان سعودی با ادعای حمایت از راه‌حل همچنان به تدارک سلاح و تجهیزات نظامی به خلیفه حفتر ادامه می‌دهند. این حمایتهای خارجی بزرگترین مانع برای صلح و ثبات در لیبی است.

-روابط با آمریکا

وزیر دفاع ترکیه در خصوص روابط با آمریکا نیز گفت: ترکیه و ایالات متحده علی رغم فراز و نشیب ها و برخی اختلاف نظرها روابط خوب خود را حفظ کرده‌اند. ویروس کرونا نیز اهمیت اتحاد ترکیه و آمریکا را بار دیگر نشان داد.

گزارش| جدال بی پایان آنکارا و واشنگتن درباره اس 400 و اف 35

وی همچنین با اشاره به اظهار نظر برخی اعضای کنگره ایالات متحده در خصوص تحریم ترکیه به دلیل خرید اس-400 از روسیه گفت: معتقدیم که تهدید و تحریم راه‌های مناسبی برای حل اختلافات بین متحدین نیست. همانطور که ترکیه و آمریکا در گذشته بارها دیالوگهای مثبتی داشته‌اند این بار نیز می‌توانند از این طریق مسائل خود را حل کنند.

آکار در خصوص جنگندهای اف-35 نیز اظهار داشت: گزارش دولت آمریکا درباره این جنگنده‌ها نیز نشان داد که دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث برخی ریسکها در قطعات مهم برنامه تولید آن٬ تقویم تولیدی و هزینه‌های آن می‌شود. ترکیه نه تنها دریافت کننده برنامه اف-35 بلکه شریک تولید آن نیز است. امنیت این جنگنده‌‌‌ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده مهم است. ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی های ایالات متحده در مورد سازگاری اس-400 و اف-35 گفتگو کنیم.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414,89,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی" ترکیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی" ترکیه پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۲ واکنش آمریکا به رزمایش بزرگ موشکی و دریایی سپاه پاسداران ۳ کلافه شدن صهیونیست‌ها از جنگ روانی استادانه حزب الله ۴ گاف بزرگ نتانیاهو در مزارع شبعا؛ معرفی دختر ۱۹ ساله اسرائیلی به عنوان مقصر! ۵ وحشت از حزب الله،ارتش اسرائیل را به جنگ با سایه‌ها کشاند/ اشغالگران مجددا در مرز لبنان آتش گشودند ۶ دادستان کل آمریکا دلیل رفتن ترامپ به پناهگاه کاخ سفید را فاش کرد ۷ دیپلمات ارشد آمریکایی: نگران برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هستیم ۸ دستیار وزیر امور خارجه: سفر مقامات آمریکایی به منطقه در راستای ایران‌هراسی است مهمترین اخبار بین الملل ترسی که به رسوایی ختم شد؛ در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی چه اتفاق افتاد؟ گزارش| شلوغ‌کاری مرزی، سناریوی اسرائیل برای فرار از انتقام حزب‌الله سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند بندهای نسخه جدید «توافق ریاض» منتشر شد مهمترین اخبار تسنیم هشدار رئیس کمیسیون بهداشت مجلس برای حل مشکلات زیرساختی برای مقابله با کرونا وعده رئیس جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد / تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم واگذاری کیش به چینی ها صحت ندارد/براساس منافع ملی با شرکا قرار داد می بندیم تذکر مجلس به وزارت اقتصاد برای حراست از سرمایه مردم در بورس دلایل اصلی گران شدن نهادهای دامی/انحصار واردات در اختیار ۹ شرکت است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی ترکیه اخبار لیبی ترکیه وزیر دفاع ترکیه ایالات متحده راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته

وزرای دفاع آلمان و فرانسه توافقنامه‌ای را برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی که ساخت تانک‌های مدرن و فوق پیشرفته برای نبردهای آینده را در دستورکار دارد امضا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "ویرتشافتزووخه"، آلمان و فرانسه بر سر ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی به توافقی اساسی دست یافتند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه یادداشت تفاهمی را در پاریس برای ساخت تانک اصلی نبرد فوق مدرن آینده امضا کردند. این دو وزیر بعد از انعقاد این توافق در این باره خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، در مورد توزیع وظایف این پروژه بزرگ به ارزش میلیاردها در هشت ستون نیز توافق شده است که آلمان و فرانسه هر کدام در دو رکن پیشتاز هستند. درباره تقسیم وظایف در چهار رکن دیگر باید هماهنگی هایی انجام شود.

این سیستم تسلیحاتی که با نام سیستم اصلی رزم زمینی (MGCS) شناخته می شود، همتای سیستم جنگ هوایی آینده (FCAS) است که توسط فرانسه رهبری می شود. این سیستم در آینده، تانک‌های جنگی را در یک شبکه داده با سلاح‌های پشتیبانی مانند پهپادها و سایر سیستم‌های بدون سرنشین متصل می‌کند، بنابراین امکان جهش در فناوری نظامی را فراهم می‌کند. این سیستم با دنباله روی از تانک‌های نبرد اصلی لئوپارد و لکلرک پیش می رود.

به این ترتیب کشورهای آلمان و فرانسه به جای توسعه بیشتر تانک های Leopard II یا Leclerc در سطح ملی، اکنون بر روی پروژه بزرگ "Main Ground Combat System" تمرکز کرده اند - پروژه ای بزرگ به ارزش میلیاردها دلار که قصد دارد دنیای تانک ها را متحول کند.

به این ترتیب آلمان و فرانسه با توسعه مشترک یک سیستم نبرد زمینی پیشرفته، می خواهند برای تهدیدات نظامی در دهه های آینده آماده شوند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سباستین لکورنو، همتای فرانسوی او توافقنامه‌ای ("یادداشت تفاهم") در پاریس امضا کردند که همچنین توزیع وظایف را که مدت ها مورد مناقشه قرار داشت، تعیین می کرد.

پیستوریوس در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی خود گفت: ما می‌خواهیم سیستم نبرد زمینی آینده را با MGCS بسازیم. وی افزود: در اینجا مسئله توسعه بیشتر تانک‌های نبرد اصلی لئوپارد و لکلرک نیست، بلکه موضوع کاملا جدیدی است.

در حالی که فرانسه در راس سیستم جنگ هوایی مشترک FCAS قرار دارد، آلمان قرار است سیستم رزم زمینی را کنترل کند. پیستوریوس گفت: ما در حال پیشروی هستیم. در عین حال، صنایع هر دو کشور باید تقریباً به طور مساوی در این پروژه مشارکت داشته باشند. پیستوریوس گفت: ما موافقیم که باید و باید یک ارزش آفرینی متقابل 50 درصدی در صنعت وجود داشته باشد تا این نیز بتواند به وضوح یک مدل برابری باشد.

لکورنو هم گفت: در اینجا مسئله تانک آینده مطرح نیست، بلکه موضوع در مورد آینده سیستم های تانک است. او بر دوستی فرانسه با آلمان تاکید کرد و اظهار داشت که گفت‌وگوهای آزاد در این زمینه صورت گرفته است.

سایر کشورهای اروپایی نیز باید برای مشارکت در این پروژه جذب شوند. پیستوریوس از جمله ایتالیا و لهستان را نام برد.

البته برای پیشبرد این پروژه بسیاری از فناوری ها هنوز نیاز به توسعه بیشتر دارند. درس‌هایی از روند جنگ در اوکراین و فرضیات در مورد توانایی‌های مخالفان احتمالی باید در آن گنجانده شود. این واقعیت که سیستم های تسلیحاتی نیز باید بدون سرنشین کار کنند می تواند بخشی از پاسخ به کمبود سرباز در جوامع غربی و تغییرات جمعیتی باشد. تجربه های قبلی نشان می دهد که تاخیر و افزایش هزینه به عنوان خطر در کمین این پروژه است.

یک کارگروه شرکت پروژه برای برنامه MGCS برنامه ریزی شده است که متشکل از شرکت های KNDS Deutschland (KMW سابق)، KNDS فرانسه، Rheinmetall Landsysteme و Thales SIX است. تحت رهبری مشترک آلمان و فرانسه، قرار است چهار بخش، سکوی سیستم کلی MGCS - سکوی توپ، سکوی موشکی، سکوی پشتیبانی رزمی و سیستم عملیاتی را پوشش دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از توافق اصولی فرانسه و آلمان برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی تمجید کرد. استولتنبرگ گفت: این خبر خوبی است.

استولتنبرگ گفت: ما از همکاری متحدان ناتو برای ایجاد ظرفیت نظامی استقبال می‌کنیم زیرا این کار ما را قوی‌تر می‌کند. ما عموماً طرفدار همکاری متحدان هستیم. این به ما کمک می‌کند تا بر چندپارگی صنعت دفاعی خود غلبه کنیم."

فرانسه از فهرست 10 اقتصاد برتر جهان حذف می‌شوداحتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران