Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه هیل، این گزارش با تیتر "دیپلماسی در بحران: تخریب وزارت امور خارجه در دولت ترامپ" به بررسی و تحلیل نواقص و ناکارآمدی‌های مختلف شامل خالی ماندن مناصب رده بالا در وزارت خارجه آمریکا، کوتاهی‌های مکرر در بررسی سوابق نامزدهای مناصب و حملات و برخوردها علیه کارمندان پرسابقه در این وزارتخانه پرداخته و در عین حال مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای بازسازی و حفظ دانش کارشناسی دیپلماتیک در آنجا مطرح ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش توسط دموکرات‌های عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تهیه شده است. این گزارش بیش از ۴۰ صفحه داشته و برای تهیه آن مقاله‌های خبری و مطالعات و داده‌های مختلفی حتی مربوط به زمان قبل از آغاز به کار ریاست جمهوری ترامپ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نویسندگان این گزارش هشدار دادند که همه گیری کروناویروس هرچه بیشتر خطرات داشتن یک وزارتخارجه ضعیف و از هم گسیخته را برملا کرده است. در یک بخش از این گزارش آمده است: غفلت دولت ترامپ و حملاتش به یگانهای دیپلماتیک ما که در خط مقدم‌های پاسخ جهانی ما به همه گیری کروناویروس خدمت می‌کنند باعث خلع رهبری برای دیپلمات‌های ما و از بین رفتن زمان ارزشمند آمریکا برای تدارک و پاسخ شده است.

در این گزارش تهیه شده توسط سناتورهای دموکرات همچنین تاکید شد که کناره گیری‌های گسترده از وزارت خارجه آمریکا باعث تضعیف این سازمان شده و و اجازه نداده که این سازمان به طور مناسب به بحران همه گیری کرونا ویروس پاسخ دهد.

در پاسخ به این گزارش یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به پلتیکو گفت: غرور وزارت خارجه آمریکا کاملاً بازگشته است! وی افزود: از همان روز اول مایک پامپئو وزیر امور خارجه پیشبرد منافع و ارزش‌های مردم آمریکا را چه در داخل و چه در جهان عملیاتی ساخته است، محور موفقیت او یک تیم با استعداد و پویا هستند که هر روز با یک ماموریت و به سمت آینده به پیش می‌روند.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است فردا پنجشنبه در برابر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به ایراد شهادت در خصوص مسائل مختلف از جمله کاهش بودجه پیشنهادی دولت ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۱ و اقدام جنجالی چند وقت پیش خود در اخراج کردن بازرس کل وزارت امور خارجه بپردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پمپئو سناتور دموکرات وزیر خارجه امریکا خارجه آمریکا وزارت خارجه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد