Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به دنبال ضربه ناشی از کاهش قیمت نفت به درآمدهای عربستان سعودی، این کشور در سه ماهه دوم سال کسری بودجه 109.2 میلیارد ریالی (29.12 میلیارد دلار) را به ثبت رساند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، براساس گزارش وزارت دارایی عربستان در خصوص عملکرد سه ماهه بودجه ای این کشور، بحران ویروس کرونا در سال جاری به بخش غیرنفتی بزرگترین صادرکننده نفت جهان خسارت زده و بار افت تاریخی قیمت نفت را بر اقتصاد این کشور دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درآمدهای نفتی ریاض در سه ماهه دوم سال با کاهش 45 درصدی نسبت به سال گذشته، به 25.5 میلیارد دلار و مجموع درآمدهای این کشور نیز با ریزش 49درصد به حدود 36 میلیارد دلار رسیده است.
براساس داده‌های مذکور، هزینه‌های کلی عربستان در سه ماهه دوم سال نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته 17 درصد کاهش یافت و به حدود 65 میلیارد دلار رسید. «مونیکا مالک» اقتصاددان ارشد بانک تجاری ابوظبی در این خصوص گفت: کاهش هزینه‌ها برای مهار کسری بودجه ضروری است. موضع کنشگرانه دولت در قبال پاندمی همین حالا نیز در اقدامات ریاضتی اعمال شده در آوریل مشهود است. با این حال، این موضوع دورنمای احیای اقتصادی را تضعیف می‌کند.
عربستان سعودی که در سال جاری با عمیق‌ترین رکود تاریخ خود مواجه شده است، با رونمایی از اقداماتی همچون حذف حق هزینه زندگی از فیش حقوقی کارمندان دولت و همچنین سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای دولت را تا 15 درصد تقویت کرد.
صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده که اقتصاد عربستان در سال جاری به اندازه 6.8 درصد کوچک شود؛ رقمی که مقامات سعودی آن را «بدبینانه» خوانده‌اند. عربستان سعودی یکه در سه ماه نخست سال کسری بودجه 9 میلیارد دلاری را به ثبت رساند، تابدین جای سال، از طریق بازارهای بین المللی 12 میلیارد دلار درآمدزایی داشته و 10.96 میلیارد دلار نیز از بازار داخلی وام گرفته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سه ماهه دوم سال میلیارد دلار کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد