Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: 112 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده منتظر انشعابات هستند که دولت باید این نقیصه را رفع کند ضمن اینکه 61 هزار واحد مسکن مهر هم نیمه تمام است که در صورت تکمیل و عرضه، بخشی از التهاب بازار کاسته می‌شود.

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره التهاب بازار مسکن وافزایش قیمت خانه اظهار داشت: اگر در حوزه مسکن کم کاری و بی‌توجهی صورت گیرد ممکن است 4 سال بعد آثار آن را ببینیم؛ بحران فعلی نشانه عدم اهمیت به حوزه مسکن در طول 6 تا 7 سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه متاسفانه دولت نه تنها برنامه جدیدی در این حوزه عملیاتی نکرد بلکه طرح‌های گذشته را هم مزمت کرده و آنرا تکمیل نکردند.

گودرزی گفت: ای کاش دولت بعد از آنکه طرح جدیدی برای رفع کمبودهای خانه در کشور نداشت  لااقل 112 هزار مسکن مهر که در کشور وجود دارد و آماده انشعاب است را تکمیل می‌کرد ضمن اینکه 61 هزار واحد مسکن مهر هم نیمه تمام است که اگر دولت مسکن مهر نیمه تمام و منتظر انشعاب را تکمیل می‌کرد و به بهره‌برداری می‌رساند و تکمیل می‌کرد بخشی از التهاب بازار کاسته می‌شد.

وی افزود: ‌دولت مکلف است مسکن مهر نیمه تمام را سریع‌تر تکمیل کند ضمن اینکه اگر دولت اراده کند ظرفیت لازم در کشور وجود دارد که مشکل مسکن در کوتاه مدت حل شده و سرو سامان پیدا کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: دولت طبق قانون باید یک میلیون مسکن می‌ساخت که عملا فقط 300 هزار مسکن ساخته است که ما عملا شاهد کمبود میلیون‌ها واحد خانه در کشور هستیم.

گودرزی گفت:‌ طبق اصل 31 قانون اساسی وظیفه دولت است که برای مردم و در شان آنان مسکن تهیه کرده و یا زمینه این کار را فراهم کند اما دولت این کار را نکرده است. 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: 50 تا 70درصد ارزش ساخت مسکن مربوط به زمین است و متاسفانه برخی افراد و نهادها زمین زیادی را احتکار کرده‌اند. ضمن اینکه در خیلی از شهرها طبق آمار استخراج شده میلیون‌ها متر مربع زمین مربوط به سازمان‌ها، ارگان‌ها، و دستگاه‌ها، بانک‌ها و مؤسسات احتکار شده است.

گودرزی گفت: زمین‌‌های احتکار شده یا باید به بازار عرضه شود و یا باید زمینه ساخت وساز خانه در آنجا فراهم شود و یا اینکه در صورت نگهداری این زمین‌ها باید مالیات سنگین پرداخت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مجلس بازار قیمت خانه عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس دولت مسکن مهر مالیات بر خانه های خالی افزایش قیمت مسکن نیمه تمام مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پل سوخته سرا اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذارشده بود در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

جهانیان با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

کد خبر 6093477

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد