Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@14:13:35 GMT

کوتاهی دولت در اجرای تعهداتش در احداث مترو تهران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۸۷۸۴

کوتاهی دولت در اجرای تعهداتش در احداث مترو تهران

شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: دولت مکلف شده که ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت مترو را پرداخت کند اما این مسئله در تهران تحقق نیافته است و دولت در پایتخت کمتر از ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه تأمین مالی برای احداث خط 10 مترو با حضور علی امام مدیرعامل متروی تهران و علی نوذرپور شهردار منطقه 22 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه 22 در این مراسم با اشاره به اینکه ساخت مترو در این منطقه از اولویت‌های ترسیم شده است، اظهار کرد: از برنامه پنج ساله اول کشور به موضوع حمل و نقل توجه شده است و در طی سالهای گذشته قوانین متعددی برای حوزه حمل و نقل تدوین شده و در طی این سالها نیز دولت‌ها بنابر توانمندی‌هایشان در این حوزه اقداماتی را انجام داده‌اند.

شهردار منطقه 22 تهران با اشاره به اینکه طی سالهای 76 تا سال 80 حدود 22 هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی کشور شد، گفت: در حال حاضر در کلانشهرهای کشور  سیستم حمل و نقل عمومی برقرار شده است.

وی با انتقاد از اینکه در سالهای اخیر دولت به وظایف خود در ارتباط با تأمین منابع مالی در حوزه حمل و نقل توجه نکرده است، متذکر شد: دولت مکلف شده است که 50 درصد از هزینه‌های ساخت مترو را پرداخت کند که البته شاید در کل کلانشهرها این اتفاق افتاده باشد اما این مسئله در تهران حداقل تحقق نیافته است و دولت در پایتخت کمتر از 30 درصد به تعهدات خود عمل کرده است.

نوذرپور با اشاره به تصویب طرح تفصیلی منطقه 22 در این دوره از مدیریت شهری گفت: این طرح توجه ویژه‌ای را به حوزه حمل و نقل عمومی دارد و می‌تواند در ارتباط با این حوزه مؤثر باشد.

مجوز انتشار اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران صادر شد

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران بیشتر بخوانید... مجوز انتشار اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران صادر شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مجوز انتشار اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران صادر شد واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم| کشف سلاح شبیه به "خودکار" در تهران/ استفاده از این سلاح در آشوبها و ترور اشخاص ۲ نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم ۳ فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۴ کرونا در کودکان با چه علائمی بروز می‌‌یابد؟ ۵ کشف فشنگهای جنگی و شکاری از انبار پایانه جنوب + تصاویر ۶ گزارش// آیا کار کردن و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان حین تحصیل یک ضرورت است/ کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش برای مهارت‌آموزی ۷ برگزاری جشن تولد در "شرایط قرمز کرونایی" در سازمان هواشناسی کشوری! + فیلم ۸ بازداشت ۵۱ دلال ارزی و کشف بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار انواع ارز مهمترین اخبار اجتماعی گزارش// آیا کار کردن و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان حین تحصیل یک ضرورت است/ کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش برای مهارت‌آموزی گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک "کیوسکهای هوشمند شهری جدید" در تهران نصب می‌شوند/ ارائه "اینترنت رایگان" از طریق این کیوسک‌ها گزارش// تصورات غلطی که در مورد "دورکاری" وجود دارد مهمترین اخبار تسنیم گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک تذکر مجلس به وزارت اقتصاد برای حراست از سرمایه مردم در بورس رسانه‌های آمریکا: واشنگتن از بحرانی شدن روابط خود با پکن به شدت آسیب خواهد دید آمادگی بسیج برای حل مشکلات مردم در مناطق مرزی/ ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای محرومان با همکاری بسیج مستضعفین وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران شهردار منطقه مهارت آموزی متروی تهران حمل و نقل منطقه 22

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور و پیگیری‌های وزارت کشور جهت تأمین واگن‌های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن‌های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن‌های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن‌های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کار‌ها روی روال است؛ اما زمان می‌برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن‌های جدید مترو مدت‌ها قبل رها شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن‌های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدت‌ها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن‌های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قرارداد‌ها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می‌برد نمی‌دانم، اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور