Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دومین روز برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم 14 سپاه پاسداران برگزار شد.   دستاورد مهم هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم 14 سپاه که در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و تنگه راهبردی هرمز برگزار شد، پهپاد‌های نیروی هوافضای سپاه با حمله به ناو هواپیمابر شبیه‌سازی شده دشمن، پل فرماندهی این ناو را مورد هدف قرار دادند.   در این مرحله از رزمایش هواپیما‌های سوخو 22 سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.   انهدام اهداف دشمن فرضی که سختگیرانه و در ابعاد بسیار کوچکتر از اندازه واقعی طراحی شده بودند، با انواع بمب‌های هوشمند از دیگر بخش‌های این مرحله از رزمایش بود.   تمرین جنگ دو نیروی هوافضا و دریایی سپاه در کنار یکدیگر یکی از بخش‌های مهم این رزمایش بود که با ایجاد سامانه‌های فرماندهی، کنترل مشترک، تلفیق تاکتیک‌ها و شیوه‌های رزم دو نیرو، تقابلی غافلگیرکننده با دشمن را به نمایش گذاشتند.   اجرای عملیات رزم موشکی موفق با شلیک دو فروند موشک زمین به زمین هرمز و فاتح، و یک فروند موشک بالستیک به سمت اهداف معین، همچنین اجرای آتش پدافند هوایی نقطه‌ای در این مرحله از رزمایش با موفقیت اجرا شد.   هجوم پهپاد‌های شاهد 181، مهاجر و باور به سمت اهداف دشمن فرضی و انهدام مواضع از پیش تعیین شده در این مرحله از رزمایش با موفقیت به انجام رسید.   عملیات موشکی سطح به سطح شناوری، ساحل به دریا، اجرای آتش سنگین توپخانه و ادوات، همچنین عملیات مین ریزی آفندی برای قطع خطوط مواصلاتی دشمن در دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم 14 به نمایش درآمد.   اجرای آتش انواع تیربار، آرپی جی و سلاح‌های سبک نیرو‌های رزمی جهادی در خط و دژ‌های پیرامون جزایر، بار دیگر عزم راسخ مرزنشینان دریا دل در دفاع از ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران رزمایش پیامبر اعظم 14 خلیج همیشه فارس مرحله از رزمایش پیامبر اعظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 69 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید