Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از نوبت‌گیری ده هزار و ۲۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در سامانه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی خبر داد.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی و آینده‌سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش (چهارم مردادماه) 867 نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی اولیه شدند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 28 هزار نوآموز با شرکت در برنامه سنجش ارزیابی و جایگاه صحیح آموزشی آنان تعیین شود.

وی عنوان کرد: این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان(پایه اولی‌ها) استان از 15 تیرماه (با شروع نوبت دهی) آغاز و تا 31 شهریورماه جاری اجرا ادامه می‌یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: در شهرستان‌های سنندج 4پایگاه، مریوان 3پایگاه، سقز سه پایگاه، بانه دو پایگاه، قروه2پایگاه و دیواندره دو پایگاه، کامیاران دو پایگاه، بیجار، دهگلان و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه پایگاه‌ها درجه ب بوده و با 6 نفر ارزیاب فعال است.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان اظهار داشت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزارتومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می‌شوند.

رنجبر اظهار داشت: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهدشد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه نمایند.

رنجبر اظهار داشت: 130 بسته‌ی بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی 650 میلیون ریال در پایگاه‌های سنجش استان توزیع شده است.

وی گفت: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه‌ها فقط معاینات غربالگری(سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموزی بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 150 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در 21 پایگاه اولیه و مجازی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سلامت کردستان سنجش بدو ورود به دبستان پایگاه ها نوبت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که بیش از ۳۸ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند، گفت: ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

او با تاکید بر اینکه با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شد، افزود: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود