Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@23:23:41 GMT

بررسی ماهیت و الزامات پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۹۷۳۴

بررسی ماهیت و الزامات پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها

کرسی آزاداندیشی بررسی ماهیت و الزامات پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها ویژه استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

به‌‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، عباس عاشوری‌‌نژاد پژوهشگر علوم انسانی در کرسی آزاد‌‌اندیشی بررسی ماهیت و الزامات پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها که به‌صورت آنلاین برگزار شد با بیان‌ اینکه کرسی‌های آزاد‌اندیشی نباید مورد بی‌توجهی و کم‌مهری مسئولان فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی واقع شود، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی قریب به دو دهه همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشوری‌نژاد با توجه به‌نامه‌ مقام معظم رهبری در بهمن سال ۸۱ به جمعی از نخبگان و پژوهشگران حوزه، درباره موضوع آزاداندیشی که بعدها به منشور آزاداندیشی موسوم شد، اظهار کرد: معظم له در این نامه، سیاست‌زدگی و سیاست‌زدایی را عاملی دانستند که کشور را به‌سکوتی مرداب‌گونه می‌کشاند و این فرصت را به صاحبان قدرت می‌دهد تا با سوء استفاده موجب پایین آمدن سطح تفکر اجتماعی و سبب فرسودگی خردمندان شوند.

این پژوهشگر علوم انسانی با بیان اینکه در سال ۹۳ نیز رهبر انقلاب دانشجویان را به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توصیه کردند، ادامه داد: علاوه بر دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاهی، دانشجویان نیز باید با مطالبه‌گری به رسالت خود عمل کنند.

عاشوری‌نژاد در ادامه برای شروع گفتگو این سوال را مطرح کرد که آیا باید دولت، نظام اسلامی و متولیان در این مسئله دخالت کرده و با متخلفان برخورد کنند و یا تصمیم در این مورد به خود افراد محول شود؟

موافقان با این نگاه که موضوع پوشش و حجاب نیز یکی از دندان‌گیرترین موضوعات برای دوقطبی‌سازی است به بیان نظر خود برآمدند و سپس مخالفان با الزام به حجاب اجباری نیز با اتکا بر اینکه همان‌گونه که «نماز خواندن» و «روزه گرفتن» به انتخاب و اختیار اشخاص است و مورد سؤال و تعرض قرار نمی‌گیرد، مسئله حجاب نیز باید چنین باشد، صحبت‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی کرسی های آزاد اندیشی کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر پوشش اسلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری، افزود: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

وی ادامه داد: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تأثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌کند.

عبادی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه‌ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت‌های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، افزود: این لایحه به انجمن‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توأم با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

کد خبر 6094491 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان