Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@10:50:42 GMT

عملیات احداث پست جدید برق نیروگاه ری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۳۰۹

عملیات احداث پست جدید برق نیروگاه ری آغاز شد

عملیات اجرایی احداث پست GIS 230 کیلو ولت نیروگاه ری در راستای نوسازی نیروگاه و بازنشسته کردن واحدهای قدیمی این مجموعه با حضور مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی آغاز شد.

به‌گزارش «انرژِ امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، روح الله اسپنانی، مجری طرح بهسازی نیروگاه ری در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پست GIS 230 کیلوولت نیروگاه ری با تاکید بر اینکه این پست دارای 14 فیدر 230 کیلوولت است، ادامه داد:‌ با اجرای این پروژه نخستین گام در راستای ایجاد بستر لازم جهت احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی جدید ری با راندمان حدود 60 درصد و بازنشسته کردن واحدهای قدیمی این مجموعه با راندمان پایین حدود 20 درصد برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح ظرف 18 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد:‌ پیمانکار پروژه شرکت توسعه یک مپنا است و حجم سرمایه‌گذاری ارزی این پروژه حدود 11 میلیون یورو و میزان سرمایه‌گذاری بخش ریالی این طرح بالغ بر 67 میلیارد تومان خواهد بود.

اسپنانی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه ری، گفت: به جهت حساسیت و موقعیت ویژه این نیروگاه در استان تهران و شبکه برق کشور و به جهت در مسیر بحرانی بودن پست نیروگاه در طرح احداث واحدهای جدید مجموعه، اجرای این پروژه به‌صورت عاجل در دستور کار شرکت برق حرارتی قرار گرفته است.

مجری طرح بهسازی نیروگاه ری ادامه داد:‌ به دلایلی مختلف اعم از نبود فضای کافی در نیروگاه فعلی، وجود تجهیزات و ساختمان‌های گوناگون در قسمت‌های مختلف نیروگاه، قدمت پنجاه ساله پست هوایی موجود، فرسودگی تجهیزات فشار قوی و سیستم حفاظتی و رله‌های آن و عدم پاسخگویی سطح اتصال کوتاه و جریان نامی تجهیزات پست موجود، این پروژه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه، گفت: پست GIS با آرایش شینه‌بندی دوبل با سکسیونر بای پس طراحی شده است و متشکل از 6 فیدر خط 230 کیلوولت، سه فیدر مربوط به واحدهای جدید نیروگاه، یک فیدر مربوط به واحدهای میتسوبیشی و سه فیدر ترانس 230 به 63 کیلوولت است که بخشی از بار مورد نیاز پالایشگاه تهران و مصارف صنعتی، تجاری و خانگی منطقه را تامین می‌کند.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) گروه مپنا وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران گروه مپنا وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال

 ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ارزش سرمایه‌گذاری قریب به ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در اواخر پارسال  گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.

او روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر را رو به رشد عنوان کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان می‌گوید: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.  

 آقای گرایلو گفت: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.

با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال