Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:55:31 GMT

رسیدگی به ۳۲ پرونده احتکار اقلام بهداشتی در استان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۴۹۱

رسیدگی به ۳۲ پرونده احتکار اقلام بهداشتی در استان

ایسنا/اصفهان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اعلام کرد: از ابتدای امسال ۵۲ پرونده گران‌فروشی، ۳۲ پرونده احتکار، ۴ پرونده عرضه خارج از شبکه، ۲ پرونده اخفا و امتناع از عرضه کالا و ۱۰ پرونده تقلب در حوزه اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در استان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

غلامرضا صالحی در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه_ ۸ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، ۷ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی استان اصفهان وارد شده، درحالی که طی این مدت ۷ هزار و ۴۹۷ پرونده مختومه شده که حاکی از عملکرد بیش از صد درصدی و مختومه کردن پرونده های قبلی در این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتکار ۵۰۶ دستگاه خودرو در استان

وی مهمترین پرونده هایی که به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده را مربوط به احتکار خودرو دانست و افزود: حدود ۲۵ فقره پرونده احتکار ۵۰۶ دستگاه خودرو در استان رسیدگی شد که بیشتر آنها ایرانی بود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان یکی دیگر از مهمترین پرونده های استان را مربوط به شرکت تولیدی شیر خام اعلام کرد که اقدام به گران‌فروشی و افزایش خودسرانه قیمت کرده بود و افزود: این شرکت به پرداخت ۴۵ میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی یکی دیگر از پرونده های مهمی که جریمه آن وصول شد را مربوط به متخلف ارزی دانست که به پرداخت ۱۳۲ میلیارد ریال جریمه به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی محکوم شد.

صالحی همچنین از رسیدگی به یک پرونده مهم مربوط به گران فروشی ۶ هزار حلقه لاستیک به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: پرونده دیگر اعلام نکردن موجودی کالا به ارزش ۴۴ میلیارد ریال شامل انواع لوازم خانگی است.

رسیدگی به پرونده ۵ پزشک متخصص

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از رسیدگی به پرونده ۵ پزشک متخصص به اتهام گران‌فروشی خدمات و اخذ مبلغ اضافه از بیماران خبر داد و گفت: این پزشکان علاوه بر استرداد مبلغ اضافه، به پرداخت دو برابر مبلغ در حق صندوق دولت محکوم شدند، همچنین مکلف به معاینه و ویزیت رایگان ۲۲۰ نفر افراد بی بضاعت و ۳۰۰ مشاوره رایگان شدند.

وی درخصوص نظارت بر بازار اقلام بهداشتی مثل الکل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک از ابتدای امسال تاکنون توضیح داد: در این زمینه ۵۲ پرونده گران‌فروشی، ۳۲ پرونده احتکار، ۴ پرونده عرضه خارج از شبکه اقلام بهداشتی، ۲ پرونده اخفا و امتناع از عرضه کالا و ۱۰ پرونده تقلب در ساخت اقلام و مواد ضدعفونی کننده که به شکل تقلبی وارد بازار شده بود مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از رسیدگی به پرونده احتکار مربوط به دستکش یکبار مصرف و شیلد صورت خبر داد و افزود: این پرونده احتکار به ارزش ۲۸ میلیارد ریال شامل ۱۰۶ هزار بسته صد عددی دستکش و ۳۰۵ هزار شیلد صورت هم اکنون درحال رسیدگی است.

وی در مورد هزینه سرویس مدارس دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته نیز گفت: اولیا دانش آموزانی که مبلغ سرویس مدارس را به صورت کامل و برای یک سال تحصیلی پرداخت کرده بودند می توانند هزینه روزهایی که مدارس به خاطر شیوع کرونا تعطیل بود را دریافت کنند و شرکت های خدمات دهنده مکلف هستند این مبلغ را برگردانند، درحالی که اگر امتناع کنند با آنها برخورد می کنیم.

گرانفروشی در صدر تخلفات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در پاسخ به ایسنا درباره بیشترین گزارش های مردمی به تعزیرات استان، گفت: گران‌فروشی بیشترین شکایت مردم و در صدر تخلفات بوده است، درحالی که ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا داریم که شکایات مردمی مربوط به کالاهای مختلف است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا با اعلام اینکه تیم های بازرسی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف اصفهان به صورت روزانه و مرتب فعالیت واحدهای صنفی را رصد می کند، خاطرنشان کرد: این مدت که درگیر ویروس کرونا هستیم اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در اولویت کاری تیم های گشت و بازرسی قرار دارد و با تخلفات به صورت جدی برخورد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تعزيرات حكومتي تخلف گرانفروشي احتکار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان پرونده احتکار اقلام بهداشتی میلیارد ریال گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل علی رحیمی آذر  اظهار کرد: پرونده تقلب در ارائه خدمات صافکاری نقاشی خودرو به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.
وی خاطرنشان کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
رحیمی آذر گفت: بازرسان سازمان صمت اردبیل، گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد صافکاری و نقاشی خودرو کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی اردبیل ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • تقلب در تعمیر کولر
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه