Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@03:22:00 GMT

وام کرونایی به چند درصد رانندگان تعلق گرفت؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۶۶۲

وام کرونایی به چند درصد رانندگان تعلق گرفت؟

خبرگزاری آریا - مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: تنها حدود سه درصد از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین شهری توانسته‌اند تسهیلات کرونایی دریافت کنند و با توجه به اینکه همه رانندگان هنوز موفق به ثبت نام در سامانه کارا نشدند درخواست تمدید مهلت آن را داده‌ایم که امیدواریم با این درخواست موافقت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش مسافر و سفرهای بین استانی که تا حدود 80 درصد در ایام نوروز و تعطیلات قبل از آن ارزیابی شده بود رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین شهری از این مسئله متضرر شدند و مانند دیگر مشاغل کسب و کار آنها نیز با مشکل مواجه شد.
نهایتا عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تصویب و تخصیص اعتبار حدود 700 میلیارد تومانی برای 113 هزار و 51 نفر راننده مسافری بین شهری در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد که مقرر شد این رانندگان تسهیلات شش میلیون تومانی را با کارمزد 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه از تیرماه دریافت کنند.
اما به نظر می‌رسد روند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به کندی صورت می‌گیرد. چرا که داریوش باقرجوان مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این باره به ایسنا گفت: تسهیلات کرونایی و روند پرداخت آن به کندی صورت می‌گیرد و با وجود اینکه تعداد زیادی از رانندگان ثبت نام کردند سایت و سامانه کارا جواب نمی‌دهد و با مشکلاتی مواجه است.
وی افزود: از میان حدود 113 هزار نفر راننده مسافری بین شهری که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشغول به کار هستند تنها حدود 4000 نفر موفق شدند تا امروز تسهیلات شش میلیون تومانی کرونایی را دریافت کنند که حدود سه درصد از کل رانندگان می‌شود و از آنجا که تا پنجم مردادماه مهلت ثبت نام برای آنها در سامانه کارا تعیین شده بود درخواست کردیم تا این مهلت تمدید شود و همه رانندگان بتوانند در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.
باقرجوان همچنین درباره برخی مشکلات به‌وجود آمده در پرداخت تسهیلات بانکی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا به رانندگان اظهار کرد: برخی از بانک‌ها با وجود مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سخت‌گیری می‌کنند و تضامینی غیر از آنچه به تصویب رسیده را از رانندگان طلب می‌کنند، بنابراین رانندگان بین شهری در دریافت این تسهیلات با مشکلاتی مواجه شدند و بعضا با تأخیر این وام به آنها پرداخت می‌شود. از همه مسئولان بانکی و متولیان اصلی آن یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که این موانع را از سر راه بردارند تا رانندگان در دریافت این تسهیلات که قرار بود در تیرماه به حساب آنها واریز شود، دچار مشکل نشوند.
منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمل ونقل بین شهری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان