Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:56:40 GMT

ثبت‌نام برای طرح تابستانه کتاب از ۱۸ مرداد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۶۷۵

ثبت‌نام برای طرح تابستانه کتاب از ۱۸ مرداد

در راستای تحققِ بخشی از برنامه‌های معاونت امور فرهنگی در حمایت از ناشران و کتابفروشان کشور، فراخوان ثبت نام برای طرح تابستانه کتاب ٩٩ از ۱۸ مرداد توسط موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، این طرح از روز شنبه ١٨ مرداد مصادف با عید سعیدغدیرخم آغاز می‌شود و تا روز پنج‌شنبه ٣٠ مرداد ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کلیه کتابفروشی‌های سراسر کشور از تاریخ انتشار این فراخوان (٨ مرداد ۹۹) می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح کتاب نسبت به ثبت‌نام در طرح تابستانه کتاب ٩٩ اقدام نمایند.

لازم به ذکر است کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های قبلی، برای تأیید شرکت در تابستانه کتاب ٩٩ نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

مؤسسه خانه کتاب روز گذشته نیز اعلام کرد تمام مطالبات کتابفروشان عضو طرح بهارانه کتاب ۹۹ نیز پرداخت شد.

در طرح فصلی بهارانه کتاب ۹۹، ۳۰۴ هزار و ۲۵۵ نسخه کتاب، به مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۷۴ ریال توسط ۱۰۸ هزار و ۲۵۸ نفر خریداری شد.

۶۸۵ کتاب‌فروشی از سراسر کشور، در بهارانه کتاب ۹۹ فعالیت داشتند که از این تعداد، ۱۴۹ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و ۵۳۶ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها در این طرح شرکت کردند. بین ۳۱ استان شرکت‌کننده در طرح بهارانه کتاب ۹۹، استان تهران با ۱۰۹ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۸۰ کتاب‌فروشی و خراسان رضوی با ۷۰ کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین قم با ۵۷ کتابفروشی، فارس با ۴۵ کتابفروشی و کردستان با ۳۸ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب تابستان و دوازدهمین دوره پاییز ۹۸ برگزار شد.‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر 436160

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح تابستانه کتاب كتاب و كتاب خواني کتاب کتابخانه نمایشگاه کتاب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهارانه کتاب ۹۹ تابستانه کتاب کتاب فروشی کتابفروشی ها ثبت نام طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.

مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.

بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.

تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشورهای غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.

«تیک تاک» بارها این ادعاها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.

«شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.

ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.

این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

کد خبر 847220 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی خبر مهم ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • تیک‌تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها