Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاح شهید «محمدتقی شریعتی» را اسوه والگوی حوزه فرهنگ وهنر استان سمنان نام بردوگفت: شهید محمد تقی شریعتی در زمان شهادت کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پنجم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ،«فرشید فلاح لاله زاری» دربرنامه طرح «سه شنبه‌های تکریم» با حضور در منزل شهید«محمد تقی شریعتی»، سربلندی وعزت امروز ایران اسلامی را مرهون رشادت شهیدان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس دانست وگفت: وظیفه ما و همه مسئولان اینست که از نزدیک به دیدار خانواده شهدا رفته و به خانواده آنها سرکشی کنیم و حضور ما در جمع خانواده شهدا باعث درک عظمت شهدا و ایجاد روحیه‌ای خوب برای مسئولان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان ضمن تجلیل از خانواده شهید محمد تقی شریعتی گفت: شهید شریعتی اسوه و الگوی حوزه فرهنگ و هنر استان سمنان است که به مقام شامخ شهادت دست یافت.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان در عملیات مرصاد با تقدیم ۶۸شهید خوش درخشیده است افزود:دستاورد بزرگ عملیات مرصاد مدیون رشادت های رزمندگان اسلام از استان سمنان بوده است.

 

فلاح در پایان سلام و پیام تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده معظم شهید شریعتی را ابلاغ کرد.

 

پنجمین برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم»استان سمنان با تجلیل از خانواده شهیدان «محمد تقی و محمدرضا شریعتی»همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) برگزار شد.

 

این مراسم با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امام جمعه شاهرود، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان سمنان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود و بنیاد شهید و امور ایثارگران در روستای قلعه نو خرقان شهرستان شاهرود برگزار شد.

 

شهید شریعتی، فرزند اسدالله، اول تیرماه ۱۳۴۱ در روستای قلعه نوخرقان شاهرود متولد شد و پس از انقلاب اسلامی با عضویت در یگان سپاه شاهرود و گردان سیدالشهدا تیپ ۱۲ قائم (عج) قریب ۱۷ ماه سابقه حضور در جبهه را در کارنامه پرافتخار خود به ثبت رساند.

 

شهید شریعتی در زمان شهادت کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پنجم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد و در منطقه اسلام آباد غرب، تنگه چهار زبر به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید در قلعه نوخرقان شاهرود به خاک سپرده شد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح سه شنبه های تکریم فرهنگ و ارشاد اسلامی عملیات مرصاد استان سمنان شهید شریعتی تقی شریعتی محمد تقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور در دومین جشنواره فرهنگی هنری و ملی شهید آوینی که بعد از ظهر پنجشنبه به میزبانی دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار شد ابتدا با بیان اینکه نباید بگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود، گفت: تلاش این رویداد حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم دانشجویان فعال در حوزه ایثار و شهادت به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بود.

معاون وزیر علوم با اشاره به شخصیت والای شهید مرتضی آوینی گفت: این شهید گرانقدر که مطالعه زیادی در مکاتب مختلف داشت از جایی به بعد دچار تحول در اندیشه شده و به واسطه به خدمت گرفتن معارف دینی و انقلابی بزرگ‌ترین راوی دفاع مقدس می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک دانشگاه به تمام معنا برای فراگیری فرهنگ ایثار بود و نباید بگذاریم این میراث به دست فراموشی سپرده شود و حتی باید خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز این فرهنگ را معرفی کنیم که برپایی جشنواره‌هایی چون جشنواره شهید آوینی تلاش در همین راستا است.

کد خبر 6095248

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم