Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این‌‌که فرض برگزار نشدن کنکور را باید کنار بگذاریم گفت: باید مراقب باشیم در زمین دیگران بازی نکنیم و آنچه به صلاح مملکت خودمان است را انجام دهیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی در گفت‌‌وگویی تلویزیونی درباره برگزاری کنکور گفت: درباره کنکور دو بحث مطرح است، یکی این‌‌که اصلاً کنکور برگزار نکنیم که فکر نمی‌‌کنم کسی دنبال این باشد که امسال ورودی دانشگاه نداشته باشیم زیرا ما برای آینده کشور نیاز به پزشک و پرستار و مهندس و رشته‌‌های دیگر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرض برگزار نشدن کنکور را باید کنار بگذاریم و باید فعالیت‌‌های اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی را همراه با رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: دوم اینکه اگر بخواهیم کنکور را برگزار کنیم باید زمان مناسب را برای آن پیدا کنیم؛ وقتی که برای کنکور تعیین شده است و مسئولیت تعیین آن با وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است؛ انتهای مرداد است؛ کنکور دکتری نیز از لحاظ تعداد جمعیت بالایی ندارد؛ فاصله‌‌گذاری اجتماعی در آن رعایت خواهد شد؛ 1.8 متر فاصله بین داوطلبین وجود خواهد داشت و تعداد کل نفرات امتحان جامع دکتری به اندازه یک روز ورودی پاساژ علاءالدین نیست.

حریرچی ادامه داد: کنکور سراسری نیز در چهار روز برگزار خواهد شد و افراد مشکوک به کرونا در سالن‌‌های مجزا در محل‌‌های دیگر آزمون خواهند داد. اگر کسی بیمار باشد در بیمارستان از او امتحان گرفته می‌‌شود و اگر کنکور را در آخر مرداد برگزار نکنیم باید برگزاری آن را به آخر شهریور یا مهر موکول کنیم. در این مورد، خط تبلیغاتی را تعقیب کنید و ببینید از کجا می‌‌آید؛ تعدادی از افراد دنبال فالوور هستند و تعدادی نیز از آلبانی مشغول به تبلیغ علیه این کار هستند و دوست دارند آرامش ما بر هم بخورد؛ اگر کنکور برگزار کنیم عده‌‌ای می‌‌گویند برگزار نکنید و اگر برگزار نکنیم می‌‌گویند ببینید مملکت چه‌‌قدر به هم ریخته است که نمی‌‌توانند کنکور برگزار کنند بنابراین باید مراقب باشیم در زمین دیگران بازی نکنیم و آنچه به صلاح مملکت خودمان است را انجام دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: سازمان بهداشت جهانی شعار خوبی دارد که می‌‌گوید جهانی فکر کنیم و منطقه‌‌ای عمل کنیم. جمع بندی بحث کنکور این است که باید حداکثر فعالیت‌‌های اجتماعی و معیشت مردم را داشته باشیم و چرخه صنعت و دانشگاه و اقتصاد را بچرخانیم اما فاصله‌‌گذاری اجتماعی را نیز افزایش دهیم.

وی درباره مراسم محرم خاطرنشان کرد: درباره مراسم محرم مهمترین شعاری که داریم "هر خانه یک حسینیه" است. امسال نیز مراسم محرم باشکوه برگزار خواهد شد و از طریق تلویزوین و رادیو و فضای مجازی عمده عزاداری‌‌ها در خانه‌‌ها برگزار خواهد شد. تجمعات پرشور هزاران نفری انجام نخواهد شد زیرا مهمترین هدف متولیان دینی و ما حفظ جان مسلمین است اما به احتمال زیاد امکان دارد به صورت کنترل‌‌شده در مکان‌‌های خاص برگزار شود و خواهش می‌‌کنیم در بازارها دسته‌‌ها برگزار نشوند و توزیع غذاها به صورت غذای خشک خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان استفاده از ماسک، تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک حدود 50 تا 60 درصد است در حالی‌‌که درصد مطلوب 95 درصد است؛ اینکه ما در این زمینه از 22 درصد به حدود 50 تا 60 درصد رسیده‌‌ایم خوب است اما ویروس کرونا در تجمعات منتقل می‌‌شود و بنابراین باید بدانیم استفاده از ماسک شرط لازم است اما کافی نیست.

حریرچی درباره علت لغو نشدن طرح ترافیک تهران گفت: مدت‌‌هاست که ستاد مقابله با کرونای تهران رسماً اعلام کرده که خواستار لغو طرح ترافیک است و استانداری نیز با این مسئله موافق است اما شهرداری تهران و راهنمایی‌‌رانندگی یکسری نکات دارند که تاکنون جمع‌‌بندی نشده و برای لغو طرح ترافیک هنوز تصمیم‌‌گیری نشده است.

نادری: مافیای آموزشی و کنکور باید جمع شودپذیرش بدون کنکور رشته‌های علوم پزشکی صحت نداردانتهای پیام/ R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت کنکور قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت کنکور پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم ۲ فیلم| کشف سلاح شبیه به "خودکار" در تهران/ استفاده از این سلاح در آشوبها و ترور اشخاص ۳ فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۴ کرونا در کودکان با چه علائمی بروز می‌‌یابد؟ ۵ کشف فشنگهای جنگی و شکاری از انبار پایانه جنوب + تصاویر ۶ گزارش// آیا کار کردن و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان حین تحصیل یک ضرورت است/ کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش برای مهارت‌آموزی ۷ برگزاری جشن تولد در "شرایط قرمز کرونایی" در سازمان هواشناسی کشوری! + فیلم ۸ "کیوسکهای هوشمند شهری جدید" در تهران نصب می‌شوند/ ارائه "اینترنت رایگان" از طریق این کیوسک‌ها مهمترین اخبار اجتماعی گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک آخرین وضعیت "مراسم اربعین حسینی امسال" تشریح شد قوه قضائیه هنوز به سطح مناسبی از ارتباط با جامعه نرسیده است/جنگ روانی اخیر به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب بود گزارش// آیا کار کردن و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان حین تحصیل یک ضرورت است/ کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش برای مهارت‌آموزی مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک گزارش| آشفته بازارِ اصلاح طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است روحانی: چارچوب اقتصاد کشور به خوبی اداره شده است/وفور وجود دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت کنکور وزارت بهداشت کنکور وزارت بهداشت طرح ترافیک مهارت آموزی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳