Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: خدمت به خانواده شهدا از مهمترین دغدغه‌های حاج قاسم بود و در وصیت‌نامه خود هم به خانواده شهدا پرداخته است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز و در حاشیه آیین تشییع پدر شهیدان حمیدرضا و مجید انجم‌شعاع و  جانبازان گران‌قدر مسعود و سعید انجم‌شعاع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: به فرموده امام خمینی(ره) خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و در حقیقت هم این گونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پدرن و مادران شهدا را ذخیره الهی، کانون معنویت و منشا و خیرات و برکات در جامعه دانست و گفت: وظیفه ما است که قدردان آنها بوده و به وظیفه خود نسبت به خانواده شهدا عمل کنیم.

فرمانده سپاه استان کرمان: پدران و مادران شهدا سرمایه و الگویی ارزشمند برای جامعه هستندامام جمعه کرمان: هیچ منعی برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم وجود نداردامام جمعه کرمان: ابعاد مختلف مکتب سلیمانی را باید هنرمندانه در جامعه ترویج داد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه چرخش زمانه و عمر آدمی محدود بوده و این امری طبیعی است افزود: امیدوارم که خداوند به دیگر پدران و مادران شهدا که در بین ما هستند طول عمر با عزت عطا کرده و به توفیق بهره‌گیری از این سرمایه‌های ارزشمند را به ما عطا کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در مراسم تشییع انسان بزرگواری قرار داریم که پدر دو شهید والامقام حمیدرضا و مجید انجم‌شعاع و جانبازان گران‌قدر مسعود و سعید انجم‌شعاع است ادامه داد: این پدر بزرگوار خود نیز از جانباز و مجاهدان دوران دفاع مقدس است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مادر این خانواده نیز خواهر دو شهید است تصریح کرد: این خانواده از خانوادهای منحصر به فردی هستند که حق بزرگی به گردن انقلاب دارند و در این راه ایثار و از خودگذشتگی زیادی داشتند.

وی بیشترین و مهمترین دلیل شرکت در چنین مراسمی را کسب فیض از وجود این انسان‌های بزرگ دانست و گفت: امیدوارم خداوند به ما توفیق داده تا قدردان خانواده شهدا باشیم چرا که آنها نعمت‌های الهی در بین ما هستند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه پدر بزرگواری که امروز در آیین تشییع آن حضور داریم سال‌ها همراه و در کنار حاج قاسم بود و به ایشان خدمت کرد افزود: حاج قاسم سلیمانی خود شهید زنده و از جنس شهدا بود و علاقه ویژه به خانواده شهدا داشت.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم تا آخرین لحظات عمر خود بخشی از وقت و زمان خود را به خانواده و فرزندان شهدا اختصاص داده بود گفت: حاج قاسم حتی در وصیت‌نامه خود هم به خانواده شهدا پرداخته است.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط سردار قاسم سلیمانی استان کرمان بیشتر بخوانید... امام جمعه کرمان: پدران و مادران شهدا گنجینه‌های ارزشمند خداوند در بین ما هستند امام جمعه کرمان: ‌امام خامنه‌ای نظام ‌اسلامی ‌را در همه فراز و نشیب‌ها ‌به سلامت عبور داده‌اند امام جمعه کرمان: امام خمینی(ره) با دست خالی دنیا را تحت تاثیر برنامه‌های الهی خود قرار داد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه کرمان: پدران و مادران شهدا گنجینه‌های ارزشمند خداوند در بین ما هستند امام جمعه کرمان: ‌امام خامنه‌ای نظام ‌اسلامی ‌را در همه فراز و نشیب‌ها ‌به سلامت عبور داده‌اند امام جمعه کرمان: امام خمینی(ره) با دست خالی دنیا را تحت تاثیر برنامه‌های الهی خود قرار داد واژه های کاربردی مرتبط سردار قاسم سلیمانی استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۳ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۴ کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست ۵ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۶ وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم ۷ پرداخت ۸۲ درصد از مطالبات چایکاران/ تولید چای خشک امسال ۱۵ درصد افزایش یافت ۸ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم مهمترین اخبار استانها وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست عمل قلب باز کودک ۲۶ روزه در مشهد با موفقیت انجام شد ‌مصلحی در گفت‌وگو با تسنیم: توطئه‌های دشمن هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد / «امنیت پایدار» در کشور برقرار است مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک گزارش| آشفته بازارِ اصلاح طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است روحانی: چارچوب اقتصاد کشور به خوبی اداره شده است/وفور وجود دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی استان کرمان سردار قاسم سلیمانی استان کرمان پدران و مادران شهدا امام جمعه کرمان خانواده شهدا بین ما هستند استان کرمان انجم شعاع حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان

آنچه در ادامه می‌خوانید انتشار گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص «سبک زندگی اسلامی در بخش خانواده» است که در شماره های مختلف تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

بخش حقیقی تمدن نوین اسلامی، آن چیزهائی است که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد که همان سبک زندگی است. این، بخش حقیقی و اصلی تمدن است، مثل مسئله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئله‌ی خط، مسئله‌ی زبان، مسئله‌ی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌ای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه.

همه اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است. «بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی، ۱۳۹۱/۰۷/۲۳»

مسئله‌ی فرزندآوری خیلی مسئله‌ی مهمی است. چند سال ما این مسئله را مطرح کردیم و گفتیم؛ خب یک عده از دخترخانم‌های خوب، خانمهای جوان قبول کردند و عمل کردند لکن در محیط عمومی جامعه اثری از این قضیه نیست. الان آمار فرزندآوری ما به قدر جانشینی هم نیست، یعنی کمتر از جانشینی است، الان این‌جوری است. این معنایش این است که ما تا سی سال دیگر یک جامعه‌ی پیر داشته باشیم.

خطر بزرگی است، این از همه‌ی خطرات بزرگتر است. این خیلی مهم است. این احتیاج به تلاش و کار دارد. مسلّماً راه‌هایی هم وجود دارد برای اینکه بشود این را درست کرد؛ باید بنشینید این راه‌ها را پیدا کنید.


یک [مسئله] هم ازدواج مجرّدان است. «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی‌ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ»(۱) این الان واقعاً [لازم است.] گاهی دخترهایی بدون آوردن نام یا گاهی هم با نام، به من نامه می‌نویسند که طالب ازدواجند و برایشان فراهم نمی شود. یکی از دعاهایی که بنده دائم میکنم برای ازدواج دخترها و پسرهایی است که مایل به ازدواجند و امکان ازدواج ندارند. فکر کنید ببینید چه کار باید کرد؟ همه‌ی اینها قابل علاج است. بایستی این را [علاج کرد].


در مسائل خانواده به نظر من روی این چند موضوع بخصوص باید تکیه کرد و باید راه‌های عملی پیدا کرد. یکی از کارهای بسیار اساسی در این زمینه فرهنگ‌سازی است؛ باید فرهنگ‌سازی کنید. ببینید چگونه می‌شود فرهنگ‌سازی کرد؛ بالاخره بروید افکار عمومی را درست کنید، یعنی یک کار بزرگ این است.

کار مردمی هم -که اشاره شد کارهای مردمی و اینها- کاملاً درست است. باید کار از دست مردم گرفته نشود، اگر چه دستگاه حکومت مسئولیت دارد، ما هم مسئولیت [داریم]، در مورد مسائل خانواده ما مسئولیت داریم، دولتها مسئولیت دارند، همه‌ی دستگاههای مختلف حکومتی مسئولیت دارند و باید به وظایفشان عمل کنند لکن این پویش مردمی و حرکت عمومی مردمی نبایستی متوقف بشود؛ کار اساسی را این می‌کند و دولتها بایستی کمک کنند. «بیانات در دیدار با فعالان و کارشناسان خانواده، ۱۳۹۸/۰۵/۲۴»

دیگر خبرها

  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است