Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:52:31 GMT

شهروندان زمان خرید از فروشگاه‌ها را محدود نمایند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۷۶۷

شهروندان زمان خرید از فروشگاه‌ها را محدود نمایند

محمدحسین باباخانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نکات ساده و کاربردی در هنگام خرید از فروشگاه‌ها،‌ افزود: مراجعه شهروندان به مراکز خرید باید به‌صورت انفرادی باشد و از مراجعه گروهی و خانوادگی خودداری کنند.

وی با تاکید بر کاهش مواجهه چهره به چهره با کارکنان فروشگاه‌ها،‌ اضافه کرد: برای جلوگیری از آلودگی‌های احتمالی، پرداخت پول باید به‌صورت الکترونیکی و با کارت‌بانکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در ورودی فروشگاه‌های بزرگ معمولا تب سنجی انجام می‌شود، درصورتی‌که افراد تب بالای ۳۷.۸ داشته باشند،‌ نباید وارد اماکن عمومی شوند.

باباخانی با تاکید بر استفاده از دستکش و ماسک یک‌بار مصرف، خاطرنشان کرد: شهروندان باید فاصله یک متری را از همه افراد رعایت و زمان خرید و زمان حضور در فروشگاه را کوتاه کنند.

وی بیان کرد: کارکنان فروشگاه نیز حتی‌المقدور از سرویس استفاده نکنند و سعی کنند با خودروی شخصی تردد کنند تا احتمال ابتلا به بیماری کرونا کاهش یابد.

وی افزود: کارکنان فروشگاه باید فاصله یک تا ۲ متری را از همکاران و مشتریان رعایت کنند و در صورت مشاهده علایم بیماری به‌ویژه تب، باید به محل کار مراجعه نکنند.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به لزوم استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان،‌ خاطرنشان کرد: در صورت امکان مسوولان صندوق از نقاب یا شیلد و یا حفاظی که محل صندوق را از مشتری جدا می‌کند، استفاده کنند.

وی با بیان این‌که تهویه فروشگاه‌ها باید به‌خوبی انجام شود،‌ گفت: ابزار، تجهیزات و سطوح فروشگاه باید روزانه با مایع سفیدکننده یک به ۹۹ و وسایل کار از جمله کامپیوتر، موس و گوشی همراه با الکل ۷۰ درصد گندزدایی شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، متقاضیان می‌توانند جهت دریافت مدارک شرکت در مزایده و بازدید از موضوع مزایده و اخذ اطلاعات بیشتر به نشانی ذیل مراجعه نمایند:

آدرس: شهریار، شهرک امیریه، خیابان رفیعی، شرکت سهامی عام پیچک. شماره تماس: ۶۵۶۴۹۴۶۰ ۰۲۱

مهلت شرکت در مزایده از تاریخ انتشار آگهی، لغایت روز پنجشنبه مورخ ۱۴۳۰/۰۲/۲۰ است و متقاضیان می‌بایست قیمت پیشنهادی و فیش واریزی سپرده شرکت در مزایده، به مبلغ ۱۰ درصد قیمت پایه را حتمأ در پاکت در بسته و لاک و مهر شده به دفتر حراست تحویل نموده و رسید دریافت نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6099270

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • بهترین فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال 1403
  • کد تخفیف اکالا؛ خرید ارزان با ارسال رایگان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • خرید ویپ و پادهای اورجینال از برند ووپو VOOPOO در فروشگاه ویپ ایران
  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شاخص های لازم در زمان خرید لوله داربستی ؛ اصولی خرید کنید!
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان