Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:01:03 GMT

گمانه زنی درباره ساخت پایگاه نظامی ترکیه در عمان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۹۴۴

گمانه زنی درباره ساخت پایگاه نظامی ترکیه در عمان

به گزارش خبرگزاری عمان ، « بدر بن حمد البوسعیدی » دبیرکل وزارت خارجه عمان و « سادات اونال » معاون وزیر خارجه ترکیه دوشنبه ششم مرداد ماه در ارتباط با راه های تقویت روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پایگاه خبری « عربی ۲۱ » به نقل از « ابراهیم کارگول » سردبیر روزنامه « ینی شفق » ترکیه نوشت: « یک توافق اصولی میان ترکیه و عمان در ارتباط با برپایی پایگاه دریایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگول افزود: سومالی در دریای سرخ و عمان در خلیج فارس ... ما هم اکنون بر سر دو دروازه اقیانوس هند قرار گرفته ایم . این گام بزرگی است ؛ اندیشه ژئوسیاسی ... ما پس از قطر در عمان حضور یافتیم .

بر پایه این گزارش، « متی صوهتا » روزنامه نگار ترکیه نیز با همین مضمون در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ترکیه با ساخت پایگاه نظامی در عمان موافقت کرده است.

از سوی دیگر « رجب صویلو » یکی دیگر از روزنامه نگاران ترکیه به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور خبر ساخت پایگاه نظامی مشترک در کشور عمان را تکذیب کرد.

صویلو خاطرنشان کرد: مقامات ترکیه به طور علنی از حضور نظامی خود سخن به میان می آورند.

« رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه در اواخر ماه می گذشته در یک تماس تلفنی با « هیثم بن طارق » سلطان عمان مسائل منطقه ای و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

ترکیه پیش از این در قطر اقدام به ساخت دو پایگاه نظامی کرده است . 

اولین پایگاه ترکیه در قطر در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی و در چارچوب روابط بین دوحه و آنکارا آغاز به کار کرد و در دسامبر ۲۰۱۷ با عنوان فرماندهی مشترک نیروهای قطر و ترکیه نامگذاری شد. این پایگاه طارق‌بن‌زیاد نیز اطلاق می‌شود.
دومین پایگاه نیز با نام خالدبن‌ولید آذر ماه سال 98  افتتاح شد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان قطر توییتر اقیانوس هند عمان خلیج فارس ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان قطر توییتر اقیانوس هند عمان خلیج فارس ترکیه رجب طیب اردوغان قطر توییتر اقیانوس هند عمان خلیج فارس ترکیه پایگاه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن