Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی گفت: 40 درصد قنواتی که در خراسان‌جنوبی در حال مرمت و احیا است با مشارکت بسیج سازندگی انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای سیدان خوسف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه های جهاد کشاورزی که برای افزایش بهره‌وری در حال پیگیری است، بحث مدیریت منابع آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حوزه مدیریت منابع آب بحث حفظ و صیانت از قنوات مسئله‌ای قابل توجه است و با پیگیری‌هایی که طی 3 سال گذشته آغاز شده اعتبارات خوبی در این خصوص جذب شده است.

 

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از سال گذشته حدود 360 رشته قنات در استان در حال اجرا داریم که نسبت به سال 97 حدود سه برابر افزایش تعداد و اعتبارات را  نشان می‌دهد.

 

قوسی عنوان کرد: در شهرستان خوسف نیز 28 رشته قنات با همکاری بسیج سازندگی در حال اجرا است.

 

وی خاطرنشان کرد: در تمام استان نیز حدود 40 درصد قنواتی که در حال اجرا است با مشارکت بسیج سازندگی است.

 

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: بسیج سازندگی مشارکت خوبی در زمینه تامین منابع مالی، نیروی انسانی و اجرا دارد ان‌شاء‌الله با همکاری یکدیگر بتوانیم زودتر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

 

قوسی اظهار کرد: احیای قنوات تاثیر زیادی در تامین آب با کیفیت، تثبیت جمعیت ،آب شرب مورد استفاده مردم و تولید محصولات کشاورزی دارد.

 

وی با بیان این‌که قنوات جزو میراث استان است، افزود: تلاش می‌شود از این میراث صیانت و حمایت شود چراکه نقش اساسی در توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان جنوبی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور

دریافت 57 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی می‌باشند؛ از زمان انقلاب تا کنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

کد خبر 6097689

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود