Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: دولت برای کمک به مستاجران ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های کشور قرار داده است تا به متقاضیان، تسهیلات ودیعه مسکن با سود ۱۳درصد پرداخت کند.

 «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اقدامات دولت برای حل مساله اجاره ‌بهای مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی مساله مسکن را بررسی و طرحی را در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کرد که بر اساس آن دولت دو اقدام را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: در اقدام اول بر اساس این طرح، افزایش اجاره مسکن در شهر تهران حداکثر بیشتر از ۲۵ درصد نباید باشد البته به معنای این نیست که حتما باید ۲۵ درصد افزایش داشته باشد، بلکه باید زیر این رقم باشد.  این افزایش در کلان‌ شهرها نیز باید تا ۲۰ درصد در شهرهای دیگر باید تا ۱۵درصد باشد که در ستاد ملی کرونا تصویب شد و به همه بخش‌ها و  قوه قضاییه ابلاغ شد و در جامعه آرامش به‌وجود آورد.

واعظی با بیان اینکه ممکن است افزایش اجاره‌بهای مسکن در شرایط کرونا به مستاجران فشار بیاورد، گفت: در اقدامی دیگر دولت ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های مختلف قرار داد تا مستاجرانی که نیاز دارند تسهیلات با سود ۱۳ درصد بگیرند.

وی افزود: اکنون مردم درخواست خود را به وزارت راه پیامک می‌کنند و سامانه‌ای هم برای این کار طراحی شده است تا متقاضیان به بانک‌ها معرفی شوند.

ادامه دارد...


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه