Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:در بانک مرکزی شورای فقهی داریم و آنچه که شورای فقهی بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در رابطه افزایش اجاره مسکن گفت: در این زمینه دو اقدام کردیم که اقدام اول این بود که در جلسه ستاد ملی کرونا این موضوع را وزرات راه  بررسی کرد و پیشنهادی در رابطه با آن ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آن پیشنهاد این بود که برای شهر تهران حداکثر بیشتر از 25 درصد اجاره‌ها نمی‌تواند افزایش یابد البته  به این معنی نیست که حتما باید 25 درصد باشد یعنی باید زیر 25 درصد باشد. برای کلانشهرها تا 20 درصد می تواند افزایش پیدا کند  و زیر 20 درصد می تواند باشد و برای شهرهای دیگر 15 درصد.

واعظی ادامه داد: این پیشنهاد تصویب شد و هم به قوه قضاییه و همه بخش‌ها ابلاغ شد که توانست  آرامشی به وجود آورد. از سوی دیگر برای همین افزایش 25 درصد در تهران یا شهرهای دیگر باتوجه به شرایط پیش آمده ناشی از کرونا، برخی از مردم نیازمند باشند به همین دلیل دولت 20 هزار میلیارد تومان به با بهره پایین 13 درصد به بانک‌ها  تخصیص داد ، که اگر تمایل داشته باشند به جای اینکه کرایه‌های بالا بدهند این کار را انجام دهند. لذا الان مردم دارند پیام می زنند برای وزارت راه و یک سامانه ای هم طراحی شده که به بانک ها معرفی شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور  در رابطه با شبهات فقهی که در مورد این وام اظهار شده است، تصریح کرد: موضوعی اخیراً مطرح شده راجع به اینکه ممکن است از نظر فقهی اشکال داشته باشد با توجه به اینکه این قبیل اقدامات براساس سیاست‌هایی است که بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ می‌کند. در بانک مرکزی شورای فقهی داریم و آنچه که شورای فقهی بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌شود همان چیزی است که ما هم به آن اعتقاد داریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی دولت رئیس جمهور شهر تهران مسکن بانک مرکزی شورای فقهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی