Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:55:17 GMT

نرخ تبدیل شلتوک به برنج در گیلان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۲۰۷۴

نرخ تبدیل شلتوک به برنج در گیلان اعلام شد

علی درجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: صاحبان شالیکوبی های درجه یک مدرن می توانند بر اساس نرخ ریالی بابت خشک کردن و تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید ۶ هزار ریال یا به ازای تبدیل شلتوک به ۱۰۰ کیلوگرم برنج سفید ۳ کیلوگرم برنج سفید از شالیکاران دریافت کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت نرخ ریالی یا کالایی بر اساس اختیار و تمایل کشاورز انجام می شود، اظهار داشت: برای کارخانه داران درجه ۲ سنتی نرخ ریالی بابت خشک کردن و تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید پنج هزار و ۵۰۰ ریال و یا به ازای تبدیل شلتوک به ۱۰۰ کیلوگرم برنج سفید ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۲ کیلوگرم برنج سفید است.

وی خاطر نشان کرد: دریافت اجرت کالایی از نیم دانه و دانه مرغی نیز ممنوع است و تمامی محصولات جانبی مانند سبوس، فل و غیره در اختیار کشاورزان است و وزن کردن شلتوک در بدو ورود این محصول به شالیکوبی ها الزامی و دریافت اجرت بر اساس وزن شلتوک خواهد بود.

رییس جهاد کشاورزی استان گیلان بیان داشت: کارخانه داران موظفند ۳۰ روز بعد از تحویل شلتوک کشاورزان، آن را به برنج تبدیل کرده و در این مدت محصول شان را در برابر حوادث طبیعی بیمه کنند ضمن اینکه صاحبان شالیکوبی ها بعد از وزن کردن شلتوک و دریافت حق العمل کاری باید به شالیکاران قبض رسید، ارایه دهند.

وی اظهار داشت: شالیکاران می توانند هرگونه تخلف در روند تبدیل شلتوک به برنج در شالیکوبی ها را با شماره تلفن ۱۲۴ تعزیرات حکومتی یا تعاونی شالیکوبی شهرستان یا اتحادیه استان گیلان اعلام کنند.

بیش از یکهزار و ۴۰۰ شالیکوبی گیلان در استان گیلان فعال است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است. ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود. بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود. بیشترین اراضی شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه سراست.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان تبدیل شلتوک شلتوک به برنج شالیکوبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد