Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از حضور وزرای علوم و بهداشت در نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: دستور کار روز یکشنبه کمیسیون آموزش در پی مأموریتی که رئیس مجلس به این کمیسیون محول کرد، بر این اساس و با موضوع تعیین تکلیف کنکور تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون آموزش، اظهار کرد: در خصوص برگزاری کنکور کمیسیون آموزش تا کنون نشست‌های تخصصی بسیاری با حضور مسئولان امر داشته است و نهایتا به این جمع بندی رسیده بود که تصمیم گیری درباره برگزاری کنکور را به ستاد ملی کرونا محول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم ستاد ملی کرونا  و وزارت علوم بر این مبنا بود که با رعایت پروتکل‌ها آزمون برگزار شود ولی امروز شاهد پیشرفت بیماری کرونا در کشور هستیم و نگرانی‌ها از شیوع این بیماری افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بر مبنای همین نگرانی‌ها، رئیس مجلس شب گذشته مأموریتی ویژه به کمیسیون آموزش ابلاغ کردند که به فوریت و به دقت، ابعاد مختلف موضوع برگزاری کنکور با حضور متخصصان امر بررسی شود و بر همین مبنا دستور کار روز یکشنبه کمیسیون آموزش تغییر کرد.

منادی سفیدان یادآور شد: نشست روز یکشنبه کمیسیون با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و جمعی از صاحب نظران حوزه آموزش عالی و حوزه بهداشت و درمان برگزار خواهد شد تا دستور صادر شده برای برگزاری آزمون که در تاریخ 14 اردیبهشت صادر شده بود، مورد ارزیابی کارشناسی قرار گیرد.

 وی ادامه داد: همچنین پیشنهادی بر این مبنا وجود دارد که وقتی از ۱۰۰ درصد رشته ها ۸۵ درصد بدون آزمون است و می توان از طریق سوابق تحصیلی ثبت نام دانشگاه ها صورت گیرد پس با این روش امکان شروع سال تحصیلی وجود دارد، برای ۱۵ درصد باقیمانده هم می توان برگزاری کنکور را به یک یا دو ماه بعد موکول کرد که این پیشنهادات در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: نهایتا نتیجه نشست روز یکشنبه برای تصمیم گیری نهایی به رئیس مجلس جهت تصمیم گیری در ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف کرونا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آموزش مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس کنکور رئیس کمیسیون آموزش مجلس تبریز خبرگزاری فارس مجلس خانه ملت آزمون کمیسیون آموزش تحقیقات وزیر علوم وزیر بهداشت روز یکشنبه کمیسیون کمیسیون آموزش برگزاری کنکور رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات