Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان افزایش پرونده‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: بیشترین شکایات مردمی مربوط به گرانفروشی کالا و خدمات است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، غلامرضا صالحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا‌کنون، 7 هزار و 115 پرونده به شعب تعزیرات حکومتی واصل شده است و 7 هزار و 497 پرونده نیز مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معناست که اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان تمام توان خود را به کار گرفته تا علاوه بر پرونده‌های جدید، بررسی پرونده‌های قبلی را نیز در دستور کار خود داشته باشد.

وی افزود: پرونده‌های احتکار خودرو با 25 فقره، بیشترین میزان شکایات را در بر می‌گیرد که اکثرا احتکار خودرو‌های ملی را در بر می‌گیرند. همچنین یکی دیگر از پرونده‌های مهم روزهای اخیر، جریمه 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی یک شرکت تولید شیر خام به دلیل گرانفروشی بود که همچنان در دست بررسی است. یکی دیگر از پرونده‌های مهم ارسال شده به تعزیرات، شکایت از یک متخلف ارزی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی بود که به پرداخت 13 میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه محکوم شد که تمامی این مبلغ دریافت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان بیان کرد: در یک پرونده دیگر، بررسی احتکار 6 هزار حلقه لاستیک به ارزش یک میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم که در این مورد هم با متخلفان برخورد جدی شد. یکی از شکایاتی که تعزیرات موظف است با آن برخورد کند، عدم اعلام موجودی کالا است که اخیرا پرونده‌ای نیز در این مورد بررسی شده که در طی آن، انواع لوازم خانگی به ارزش 4 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام موجودی نشده بود که در این مورد هم با متخلفان برخورد شد.

وی با بیان اینکه از لحاظ قانونی، افزایش بدون دلیل قیمت کالا و خدمات در زمره گرانفروشی محسوب می‌شود، گفت: در صورتی که شهروندان با افزایش بی‌رویه خدمات مواجه شدند می‌توانند شکایت خود را به تعزیرات ارسال کنند. در همین مدت 5 پزشک متخلف که اقدام به اخذ مبلغ اضافه از بیماران می‌کردند، به جریمه محکوم شدند. این پزشکان موظف شدند علاوه بر پرداخت دو برابری مبلغ اخذ شده از بیماران به صندوق دولت، محکوم به معاینه رایگان 220 نفر از افراد بی‌بضاعت نیز شدند. همچنین برای روانشناسان متخلف نیز مشاوره به مدت 300 ساعت و رایگان در نظر گرفته شده است.

صالحی با اشاره به افزایش پرونده‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: 52 فقره پرونده گرانفروشی در حوزه سلامت و بهداشت رسیدگی شده که از این مقدار، 32 پرونده احتکار لوازم بهداشتی گزارش شده است. همچنین 10 فقره پرونده تقلب در ساخت مواد ضد‌عفونی کننده و بهداشتی نیز مورد رسیدگی واقع شد. همچنین احتکار 106 هزار بسته 100 عددی دستکش و 395 هزار شیلد صورت به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به شعب تعزیرات حکومتی گزارش شد که پرونده آن رسیدگی و با متخلفان برخورد شد.

وی در ادامه از حق سرویس دانش‌آموزان در تعطیلات ویروس کرونا گفت و خاطر نشان کرد: اگر مبلغی از اولیای دانش آموزان برای حق سرویس مدارس برای کل سال اخذ شده، شرکت‌های حمل‌و‌نقل مکلف هستند مبلغ اخذ شده در مدت تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا را به طور کامل به اولیا بازگردانند. در غیر این صورت و در صورت گزارش تخلف، با شرکت‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین شکایات مردمی مربوط به گرانفروشی کالا و خدمات است. البته یک فرد خود نمی‌تواند هم شاکی و هم قاضی باشد. در این شکایات باید موازین حقوقی نیز رعایت شود. شکایت فرد باید در اتحادیه‌های مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت کامل بودن شکایت و تایید آن، به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شود. افرادی که در اتحادیه‌ها مشغول به کار هستند بیشتر بر حوزه کاری خود نظارت دارند و بهتر می‌توانند نظرات کارشناسی ارائه دهند.

گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت در جنوب تهران به منظور کنترل بازار + فیلمتعزیرات خوزستان محتکر میلگرد را نقره داغ کردواکنش به گزارش تسنیم| استقرار دفتر ثابت تعزیرات در گناباد توجیه ندارد

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی تعزیرات تمام توان خود را در نظارت بر توزیع مناسب و صحیح کالاهای بهداشتی در شیوع ویروس کرونا به کار گرفتند تا آسیبی از این طریق به جامعه وارد نشود گفت: تیم‌های نظارت تعزیرات حکومت به همراه تیم‌های صنعت، معدن و تجارت، به تمامی تخلفات رسیدگی می‌کنند که در ایام شیوع کرونا این تیم‌ها نظارت دقیق و صحیحی بر اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده داشتند.

صالحی همچنین از وضعیت آرام بازار مرغ گفت و اظهار کرد: با بررسی میدانی که خود بنده از چندین مرغداری و مرغ فروشی داشتم، خوشبختانه قیمت این محصول به قیمت هر کیلو 18 هزار و 750 تومان ستاد تنظیم بازار فروخته می‌شود. این قیمت نزدیک به 10 روز پیش مصوب شد و فروشندگان موظف‌اند مرغ را به این قیمت به فروش برسانند. در صورت مشاهده تخلف، مردم می‌توانند شکایت خود را به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

انتهای پیام/174/ ع

 

 

R41346/P1494/S6,51/CT11 بیشتر بخوانید... تعزیرات خوزستان محتکر میلگرد را نقره داغ کرد ۶۶۹ پرونده تخلف واحدهای اقتصادی به تعزیرات حکومتی گیلان ارسال شد ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای مشاوران املاک متخلف در کرمانشاه تشکیل شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تعزیرات خوزستان محتکر میلگرد را نقره داغ کرد ۶۶۹ پرونده تخلف واحدهای اقتصادی به تعزیرات حکومتی گیلان ارسال شد ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای مشاوران املاک متخلف در کرمانشاه تشکیل شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۳ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۴ کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست ۵ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۶ وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم ۷ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم ۸ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" گزارش ویدئویی| وقتی مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند / ICU ‌نقطه‌‌ پایان مبتلایان به کرونا کشف محموله سنگین مواد مخدر در منطقه "جون‌آباد" / هلاکت ۲ سوداگر مرگ و دستگیری ۲ قاچاقچی‌ دادستان آذرشهر: ۳ پرونده فساد اداری ‌در آذرشهر کشف شد‌ مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم نقش معادله «جنگ اعصاب» در رسوایی جدید ارتش اسرائیل؛ وقتی حزب‌الله صهیونیست‌ها را به گریه می‌اندازد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا میلیون تومان پرونده ها کار خود تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد

علی رحیمی آذر گفت: به پرونده یک پزشک متخلف که برای انجام عمل جراحی دیسک کمر از فردی مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال وجه اضافه دریافت کرده بود در شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: با محرز شدن دریافت وجه اضافه از بیمار، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی پزشک متخلف صادر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: این پرونده با شکایت شاکی خصوصی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ امور بهداشتی و درمانی استان به این اداره کل تعزیرات ارجاع شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو