Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:53:33 GMT

نماز عید قربان در شهرهای قرمز اقامه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۲۵۰۳

نماز عید قربان در شهرهای قرمز اقامه نمی‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نماز عید قربان به جز در شهرستان‌ها و مناطق قرمز در سایر نقاط استان اصفهان که وضعیت نارنجی، زرد و سفید دارند اقامه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری نماز جمعه این هفته اصفهان و نماز عید قربان در استان، اظهار کرد: نماز عید قربان به جز در شهرستان‌ها و مناطقی که وضعیت قرمز دارند در سایر نقاط استان اصفهان که وضعیت نارنجی، زرد و سفید دارند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر اصفهان نیز اگر رسماً به ستاد نماز جمعه ابلاغ شود که وضعیت شهر اصفهان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است نماز عید قربان لغو خواهد شد.

وی افزود: اگر نماز عید قربان در اصفهان اقامه شود رأس ساعت ۷ صبح در مصلی باید نمازگزاران حاضر باشند و به دلیل تداخل عید قربان با این روز، نماز جمعه در اصفهان اقامه نمی‌شود. بنابراین هر شهری که قرمز اعلام شود نماز عید قربان و نماز جمعه در آن شهر لغو خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی- رئیس ستاد نماز جمعه اصفهان نیز به ایسنا گفت: اگر ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شکل رسمی به ستاد نماز جمعه اعلام کنند که اصفهان یا هر شهر دیگری وضعیت قرمز دارد نماز عید قربان و نماز جمعه این هفته در این شهرها تعطیل خواهد بود.

وی افزود: چون باید به صدا و سیما هم برای اطلاع رسانی به مردم به طور رسمی اعلام کنیم که در چه شهرهایی نماز اقامه می‌شود باید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص شهرهای قرمز ابلاغ کتبی به ستاد نماز جمعه کند تا مشکلی پیش نیاید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان نیر گفت: پیش از ظهر امروز به ستاد نماز جمعه ابلاغ شد در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند نماز عید قربان و نماز جمعه لغو شود و این یک تصمیم کشوری است.

کمال حیدری افزود: ۶ شهر استان اصفهان وضعیت قرمز دارند و تا اطلاع ثانوی نماز جمعه در این شهرها اقامه نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز عيد قربان استانی سیاسی کروناویروس ستاد نماز جمعه نماز عید قربان استان اصفهان وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد