Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: وزیر کشور با نگاه و رویکرد توسعه‌ای به دنبال توسعه همه جانبه و ایجاد توازن در استان‌های کم‌تر توسعه یافته از جمله سیستان و بلوچستان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، بابک دین‌پرست در نشست ارزیابی سند اجرایی مصوبات محرومیت‌زدایی منطقه بلوچستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خاش برگزار شد؛ اظهار داشت: 53درصد از حدود 485 برنامه و پروژه توسعه‌ای سند محرومیت زدایی منطقه بلوچستان با حمایت‌های ویژه دولت تدبیر و امید محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه که بیش‌ از 6 ساعت به طول انجامید، بیان کرد: تمام وزاری کشور و چهار معاونت ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان اهتمام دارند و هم‌اینک بیش‌ از 150 گزارش از وزیران به هیئت دولت برای رفع محرومیت‌های این خطه از میهن اسلامی ارائه شده است.

هیچ دری به سمت سیستان و بلوچستان بسته نیست /‌کارگاه‌های توسعه و خدمت‌رسانی ‌برپاست‌تدوین 2 ‌سند ‌مهم برای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان/ دستور ویژه رئیس‌جمهور ‌برای اجرای دقیق سندگرمای هوا تا هفته آینده در سیستان و بلوچستان ادامه دارد‌

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه دغدغه همه ارکان نظام و دولت، توسعه سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: دولت و حاکمیت خود را مسئول تامین معیشت، آسایش، آرامش و رفع مشکلات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مردم می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در منطقه، تلاش برای اجرای عدالت و رفع تبعیض از اهداف مهم دولت محسوب می‌شود افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کشور و وجود تنگناهای مختلف شاهد اجرای پروژه‌های کلان ملی در سیستان و بلوچستان هستیم که با توجه به مشکلات مالی میهن اسلامی از دغدغه و نگاه بلند دولت برای خدمت‌رسانی به مردم حکایت دارد.

دین پرست اظهارداشت: در کشور افزون‌بر 87 هزار پروژه نیمه تمام داریم که برای اجرا و تکمیل آنها به بیش‌ از 800 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه گوهرکوه تفتان پنج هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی مستعد با 40 حلقه چاه فعال کشاورزی و ظرفیت ایجاد شغل برای افزون‌بر یکهزار نفر وجود دارد از عملکرد ضعیف مدیران این شرکت انتقاد کرد و گفت: اگر تا پایان عمر این دولت 70 درصد از این ظرفیت محقق نشود، مجبور می‌شویم از طریق وزارت جهادکشاورزی و دادگستری جلوی فعالیت آن را بگیریم زیرا ایجاد اشتغال برای کمتر از یکصد نفر مردم بومی منطقه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/391/ش

R7843/P1377/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسید کاروان کمک مومنانه بسیج سازندگی سمنان راهی سیستان و بلوچستان شد اهدای ۱۳۷۰ دستگاه یخچال فریزر به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان با کمک های کارکنان بانک ملت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسید کاروان کمک مومنانه بسیج سازندگی سمنان راهی سیستان و بلوچستان شد اهدای ۱۳۷۰ دستگاه یخچال فریزر به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان با کمک های کارکنان بانک ملت واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۳ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۴ کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست ۵ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۶ وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم ۷ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم ۸ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" گزارش ویدئویی| وقتی مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند / ICU ‌نقطه‌‌ پایان مبتلایان به کرونا کشف محموله سنگین مواد مخدر در منطقه "جون‌آباد" / هلاکت ۲ سوداگر مرگ و دستگیری ۲ قاچاقچی‌ دادستان آذرشهر: ۳ پرونده فساد اداری ‌در آذرشهر کشف شد‌ مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین فیلم شلیک موشک های بالستیک سپاه از زیر زمین منتشر شد وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین

معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان  گفت: در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه بیش از ۳ هزار کیلومتر راه خاکی و بدون پل و ابنیه فنی وجود دارد که در هر بارندگی راه بیش از ۶۰۰ روستا مسدود می شود. به دلیل حجم بالای ویرانیها و گرفتاری مردم در سیل، به شدت ماشین آلات سنگین نظیر بولدزر، گریدر، لودر، کامیون و سایر ماشین‌آلات راهسازی نیاز است.

معین الدین سعیدی  افزود: اراضی و باغات حاشیه رودخانه‌ها، بندسارها و محصولات کشاورزی به طور کامل از بین رفته است نیاز فوری است تا وزرات راه، بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان سایر استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان و همچنین خیران درخواست می شود ماشین آلات مورد نیاز را اعزام و مشکلات را کمتر کنند.

وی گفت: سیل بند و دیوار و دایک‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌های وجود ندارد و مردم بشدت در آبگرفتگی‌ها دچار مشکل شده‌اند. تقاضا داریم تا می‌توانید به این منطقه ماشین آلات منتقل کنید تا بتوانیم برای حل مشکلات مردم گرفتار در سیلاب اقدامی بکنیم این سیل تمام شد ولی در هر بارندگی مشکلات مجددا همینهاست.

وی افزود: در منطقه سواحل مکران مخصوصا در چابهار، کنارک، زراباد، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری به دلیل حجم خسارت‌ها باید تعداد زیادی از ماشین آلات سنگین باشد تا بتوان تا حدودی این میزان از خسارت‌ها را جبران کرد.

وی خاطر نشان کرد: من از وزیر کشور، استاندار و تمام مسئولینی که در سیل کنار مردم بودند و در منطقه حضور داشتند تشکر می‌کنم و قدردان حضورشان هستیم اما تنها با این رفت و آمدها مشکلی حل نمی‌شود و باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای پایین دست سد خیرآباد در نیکشهر، مجموعه روستاهای مجتمع فضل الهی و مجتمع حمیری در قصرقند، بخش مرکزی چابهار، بخش باهوکلات و حوزه بریس جاهایی هستند که بیشترین چالش را در تامین آب دارند. مردم تانکرهای آب را ۲ تا ۳ میلیون تومان خریداری می‌کنند و باید تدبیری اندیشیده شود و عملیات اجرایی فوری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: حجم خرابی‌های سیل به گونه‌ای است که عزم ملی و اعتبارات ملی می‌خواهد تا بخشی از این چالش‌ها برطرف شود. در کنارک منازلی را دیدیم که هنوز آب ناشی از سیلاب در داخل آن‌ها تخلیه نشده است.

وی افزود: در بخش بیرها و بخش کهیر بسیاری از خانه‌ها تخریب شده‌اند و هنوز آب در داخل آن‌ها وجود دارد. این مسائل را نمی‌شود نادیده گرفت و باید هر چه سریع‌تر مشکلات مردم سیل زده برطرف شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: از وزارت راه، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجموعه بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، خیرین، گروه‌های مردم نهاد درخواست دارم کمکی در حوزه تامین ماشین آلات بکنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی را حل کنیم.

وی افزود: من از تمامی خیرین، رسانه‌ها و کسانی که در سیل اخیر و اسفند ماه در کنار مردم بودند تشکر می‌کنم امیدواریم در این شرایط سخت هم ما را در حوزه تامین ماشین آلات یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد