Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «کمال تقوی‌نژاد» روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک افزود: طرح‌های پژوهشی متعددی در حوزه ویروس کرونا از ایران پذیرفته شده و در حال بررسی است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای حمایت از بخش بهداشت و درمان و مقابله با کووید ۱۹ نگاه ویژه‌ای داشته‌ و در این راستا اجازه برداشت یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را با شرط توجه به تولیدات داخلی در زمینه مبارزه با این بیماری را صادر کرده‌اند که تاکنون ۳۰ درصد از این اعتبارات در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این راستا پیش‌پرداخت‌های خوبی برای تامین تجهیزات صورت گرفته و گام‌های بلندی با تکیه بر توان داخل تاکنون برداشته شده است.

معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهایی است که در زمینه مقابله با ویروس کرونا کارنامه خوبی دارد و خوش درخشیده است.

تقوی‌نژاد اظهار داشت: در راستای  کسب موفقیتها در این زمینه  همه در کنار وزارت بهداشت و درمان و کادر بهداشت و درمان قرار گرفتند و داشتن مسئولان خدمتگذار  افتخار بی‌نظیر در جمهوری اسلامی ایران است که در هیج جای دیگر دیده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: استان مرکزی به‌عنوان دومین استان درگیر با بیماری کرونا در کشور می‌توانست در شروع بیماری مشکلات زیادی را دامن بزند اما، در سایه هوشیاری و با تصمیمات مناسب قرارگاه پدافند زیستی جزو استان‌های خوب در مقابله با این بیماری بوده و تجارب مطلوبی به دست آورده است.

معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اعتبارات صندوق ملی توسعه برای مبارزه با بیماری کرونا با روسای دانشگاه‌ها منعقد شده و این اعتبارات به‌دلیل حساسیت و وسواسیت ویژه در حساب‌های جداگانه واریز می‌شود.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در راه مبارزه با ویروس کرونا به استان مرکزی اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال آن در اختیار نظام بهداشتی و درمانی این استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک مطالبه‌ بحق مردم استان مرکزی است که تصمیمات خوبی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل آن به کار گرفته شده و با تکمیل آن با جدیت در دستور کاراست.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت کرونا در اول اسفندماه سال گذشته در این استان پس از قم به ثبت رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان و آموزش پزشکی بهداشت و درمان وزارت بهداشت استان مرکزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان

وزیر بهداشت در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود