Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسطامی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیز بایست نگاهمان را از گرایش به سمت تسهیلات به حوزه کارآفرینی تعدیل کنیم، گفت: اشتغال در پروژه های نفت و گاز با اولویت نیروی های بومی استان ایلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی اکبر بسطامی» ظهر امروز(8 مرداد) در جلسه کارگروه اشتغال استان، با تقدیر از تلاش ها و رایزنی های شبانه روزی استاندار ایلام، اظهار کرد: حضور استاندار ایلام در پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی در مراکز حاکمیتی کشور زبانزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه تلاش های بسیار خوبی در جهت رونق و جهش تولید در استان شکل گرفته است، گفت: در حوزه اشتغال نیز بایست نگاهمان را از گرایش به سمت تسهیلات به حوزه کارآفرینی تعدیل کنیم. 

 

وی در ادامه خواستار جذب بیشتر نیروهای بومی در استان شد و گفت: اگر چه افق دید ما باز است اما لازم است در بحث اشتغال و به کارگیری نیروی انسانی در شرکت ها و کارخانه بزرگ اولویت با افراد بومی باشد.

 

بسطامی بیان کرد: استان ما استانی بهره‌مند از منابع نفت و گاز است و با پیگیری‌های استاندار در جلسات متعدد با مسئولین کشور در حوزه نفت و گاز مقرر شد، طرح بزرگ پروپیلن که در راستای بهره مندی از تولیدات پتروشیمی در استان شکل می‌گیرد، از تولید به مصرف در کنار آن، برای ایجاد کارخانه‌های بزرگ ایجاد اشتغال در استان تصمیم گیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جانمایی طرح پروپیلن در استان در حال انجام است و قرارداد اولیه و موافقت نامه اولیه بین استانداری و گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان انجام شده که این طرح ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم، و بیش از ۹ هزار نفر شغل نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغالزایی اشتغال نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی