Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی هوایی هند که ۵ فرونده جنگنده رافال از فرانسه خریداری کرده است این جنگنده‌ها را عامل تغییر بازی قدرت در چالش با چین دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از هندوستان تایمز، هند 5 فروند جنگنده رافال فرانسوی را به منطقه مرزی لداخ می فرستد.

گزارش ها حاکی است دولت هند موفق به تحویل گرفتن 5 جنگنده رافال از فرانسه شده و قصد دارد از این جنگنده ها در تنش احتمالی با چین استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی هوایی هند ضمن ابراز خوشحالی از ورود این جنگنده ها به ناوگان هوایی خود تصریح کرد: جنگنده های چینی توان رقابت با رافال های فرانسوی را ندارند.

هند این جنگنده ها را از طریق دبی تحویل می گیرد و قرار است به سرعت آنها را در مناطق شمالی هم مرز با چین مستقر کند.

این در حالی است که مذاکرات میان هند و چین برای  آرام تر شدن اوضاع ادامه دارد ولی با توجه به عطش هر دو کشور برای انتقال تجهیزات نظامی جدید به مرزها تصور بر این است که تنش ها بیشتر شوند.

چین و هند یکدیگر را به نقض تفاهم نامه های گذشته متهم کرده و مدعی هستند دیگری عامل اصلی شروع نزاع بوده است.

چین ساخت یک جاده توسط هند را در منطقه ای تعیین تکلیف نشده نقض آشکار تفاهم نامه های سابق می داند و به همین دلیل هزاران نظامی خود را در مناطق مرزی با دهلی نو مستقر کرده است.

در آخرین رویارویی نظامی دو کشور که مربوط به حدود یک ماه قبل است 20 نظامی هندی کشته و 85 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه چین: نیروهای مرزی چین و هند از خط مقدم عقب نشستندوزارت دفاع چین: هند مسئول درگیری‌های مرزی چین و هند استدرگیری خونین نیروهای مرزی چین و هند پس از 45 سالافزایش تنش در مرزهای چین و هند

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جنگ جنگنده‌های ایران اخبار "چین" اخبار"هند" بیشتر بخوانید... سروزیر سابق کشمیر بلافاصله پس از آزادی، خواهان لغو تصمیم هند علیه این منطقه شد سرما و یخبندان عامل جدید تعیین دست برتر در تنش‌های نظامی هند و چین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سروزیر سابق کشمیر بلافاصله پس از آزادی، خواهان لغو تصمیم هند علیه این منطقه شد سرما و یخبندان عامل جدید تعیین دست برتر در تنش‌های نظامی هند و چین واژه های کاربردی مرتبط جنگ جنگنده‌های ایران اخبار "چین" اخبار"هند" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۲ واکنش آمریکا به رزمایش بزرگ موشکی و دریایی سپاه پاسداران ۳ گاف بزرگ نتانیاهو در مزارع شبعا؛ معرفی دختر ۱۹ ساله اسرائیلی به عنوان مقصر! ۴ عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است ۵ اردن سفیر جمهوری آذربایجان را احضار کرد ۶ کلافه شدن صهیونیست‌ها از جنگ روانی استادانه حزب الله ۷ پیروزی بایدن در انتخابات چه معنایی برای روسیه خواهد داشت؟ ۸ نقش معادله «جنگ اعصاب» در رسوایی جدید ارتش اسرائیل؛ وقتی حزب‌الله صهیونیست‌ها را به گریه می‌اندازد مهمترین اخبار بین الملل ترسی که به رسوایی ختم شد؛ در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی چه اتفاق افتاد؟ پیروزی بایدن در انتخابات چه معنایی برای روسیه خواهد داشت؟ نقش معادله «جنگ اعصاب» در رسوایی جدید ارتش اسرائیل؛ وقتی حزب‌الله صهیونیست‌ها را به گریه می‌اندازد هشدار وزیرخارجه یمن به اسرائیل/ حمله به حزب الله حمله به تمام محور مقاومت است مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: رفتار دولت نژادپرست آمریکا را محکوم و از حرکت مردم حمایت می‌کنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین فیلم شلیک موشک های بالستیک سپاه از زیر زمین منتشر شد وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگ جنگنده های ایران اخبار چین اخبار هند جنگ جنگنده های ایران اخبار چین اخبار هند جنگنده ها چین و هند حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند

روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت: رهبران مقاومت در غزه با ارسال پیام‌هایی، به مذاکره کنندگان حماس اطلاع داده اند که آمادگی کامل برای نبرد در رفح دارند .

به گزارش مشرق، به نظر می رسد که هنوز تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح تاثیری بر روند آمادگی بزرگ میدانی گروه های مقاومت در غزه به ویژه در جنوب نداشته و تیم سیاسی مقاومت آماده رویارویی آتی در زمینه تحرکات میانجی گرایانه و مذاکرات است.

این رسانه نوشت: مقاومت از مذاکره کنندگان خواسته که جنگ رفح را به مثابه شبح بزرگ ندانند. «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) و «محمد الضیف» (فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس) از آمادگی کامل برای هرسناریوی نظامی در رفح خبر داده و خاطر مذاکره کنندگان را راحت کرده اند. این دو فرمانده از مذاکره کنندگان خواسته اند که امتیازی در قبال ممانعت از نبرد رفح ندهند.

رای الیوم ادامه داد: اظهارات «خلیل الحیه» از رهبران حماس نیز در این راستا انجام شد که گفت گردان های نظامی آمادگی کامل برای نبرد دارند.

این رسانه اضافه کرد: روند اوضاع از آمادگی کامل مقاومت فلسطین برای نبرد در رفح و نیز نبرد در خان یونس و شمال غزه حکایت دارد و دشمن در تهدیداتش برای عملیات نظامی گسترده در رفح و اطراف آن مبالغه می کند.

به نوشته رای الیوم، محافل داخلی مقاومت به اطلاع رهبران خارج از غزه رسانده اند که نبرد رفح نبردی نیست که سخت یا ترسناک به نظر برسد. رزمندگان مقاومت کاملا آماده هستند به ویژه آنکه تجربه میدانی کسب کرده اند. در واقع فرماندهان مقاومت در غزه با رساندن پیام آمادگی به رهبران خارج، به دنبال این هستند که مانع از هرگونه امتیازدهی گفت وگوکنندگان در برابر فشارها وارده و چماقی به نام نبرد رفح، شوند.

این خبر در حالی منتشر می شود که «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

نزال تأکید کرد: اسراییل بداند با تهدیدکردن و رجز خوانی در زمینه حمله به رفح هرگز به آنان باج نخواهیم داد.

وی ادامه داد: مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی به خاطر لج بازی نتانیاهو به بن‌بست رسیده است.

نزال در بخش دیگری از سخنانش هرگونه دریافت پیشنهاد جدید به صورت رسمی توسط حماس را رد کرد و افزود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی