Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرعامل آبفا استان بوشهر گفت: یکی از چالش‌های ما این است که آب با مشکلات بسیار زیادی وارد استان می شود و تخصیص آب شرب با هزینه‌های خیلی زیادی همراه است و در این شرایط انصاف نیست که از آب شرب برای آبیاری باغ استفاده شود.

عبدالحمید حمزه‌پور پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به بحران آب در نقاط مختلف استان بوشهر عنوان کرد: نگاه استاندار بوشهر به موضوع آب ویژه بوده و این مشکلات را با یک همّت و تلاش ویژه پیگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمعیت استان بوشهر ۷۰ درصد در شهرها و زیر ۳۰ درصد در روستاها سکونت دارند؛ استان بوشهر یک استان طولی و ساحلی است و منابع آبی پایدار ندارد و به میزان ۸۰ درصد منابع آب استان بوشهر از خارج استان و ۲۰ درصد از منابع داخلی مثل آبشیرین‌کن و یا چاه‌ها تامین می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۳۲ هزار متر مکعب آب شیرین‌سازی شده تحویل مردم می‌شود و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان آبشیرین‌کن در دست اجرا داریم. در نوار ساحلی، دشتستان، جزیره شیف و... آبشیرین‌کن‌هایی با ظرفیت‌های مختلف در دست اجرا یا در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: امیدواریم با اقداماتی که در حوزه آبشیرین‌کن ها انجام می‌شود، طی دو سال آینده پایداری منابع آب استان بوشهر افزایش یابد.

حمزه‌پور با بیان اینکه در شهرهای ساحلی نیاز به فاضلاب یک نیاز فوری و مبرم است، تصریح کرد: برای اولین بار ۷۵ تا ۸۰ درصد مناطق جنوبی شهر بوشهر، از جیره‌بندی خارج شد ولی حالا بهترین نحوه آب‌رسانی را داریم.

وی بیان کرد: روستاهای نوار ساحلی تنگستان و عسلویه سال گذشته در تابستان مشکلات زیادی در حوزه آب داشتند، اما با پیگیری ها و اقدامات انجام شده و قطع انشعابات غیرمجاز  بیش از دو برابر سرانه آب به مردم این روستا تحویل داده می‌شود. 

این مسئول تصریح کرد: یکی از چالش‌ها در استان بوشهر این که آب با مشکلات بسیار زیادی وارد استان می شود و تخصیص آب شرب با هزینه‌های خیلی زیادی همراه است و در این شرایط انصاف نیست که از آب شرب برای آبیاری باغ استفاده شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر گفت: این وظیفه آب و فاضلاب نیست که خارج از شهر و روستا آب برده، متاسفانه در گورکات، تنگستان و دشتستان و حتی عسلویه و حد فاصل گناوه و دیلم، باغ‌های چند هزار متری با درخت‌های فراوان که آب شرب و بهداشتی و حق مردم را پایمال می‌کنند.

عبدالحمید حمزه‌پور اظهار کرد: دستگاه‌های قضایی به جد با این اقدامات و استفاده غیرمجاز از آب شرب برخورد می‌کند. خواهش من از مردم عزیز این است که وقتی در استان بوشهر آب نیست، اینجا جای خانه باغ درست کردن با آب شرب نیست. مگر اینکه در حاشیه رودخانه یا مکانی دارای آب اضافی باشد، بله، اما در این استان استفاده از آب لوله کشی جفا در حق مردم است.

وی تاکید کرد: طبق سرانه های مصوب ما در استان بوشهر هیچ کمبود آبی نداریم، بخش عمده مشکل به دلیل نوع مصرف است. در روستاهای استان هیچ منبع آب شیرین جانبی نداریم و بعضی از اقدامات باعث شده است سرانه هدف بالا برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر عسلویه گناوه بوشهر آب استانی اجتماعی آب و فاضلاب استان بوشهر آبشیرین کن آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر