Web Analytics Made Easy - Statcounter

لازم است مالیاتی که از خانه های خالی اخذ می شود در بخش مسکن سرمایه گذاری شود و قطعا دولت می تواند با تزریق سرمایه و افزایش اعتبار باعث تحولی در بانک مسکن شود.

به گزارش ایران اکونومیست-علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مسکن در کشور و یافتن راهکارهایی برای رفع معضلات این حوزه، گفت: در ابتدا برای معضل مسکن لازم است قیمت زمین کاهش یابد تا از این طریق، زمین ارزان قیمت را در اختیار انبوه سازان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش نرخ سود وام مسکن تصریح کرد: بدون شک با سود 18 درصد مشکلی حل نخواهد شد و لازم است تا سود تسهیلات در این حوزه نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی کاهش نرخ سود تسهیلات پیگیری شود، به عنوان مثال ارایه وام مسکن به روستاییان با نرخ سود 4 درصد و به ترتیب ارایه تسهیلات در شهرهای بزرگتر با نرخ سود 7 و 9 درصد باید در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ما در مجلس یازدهم با تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌‌های خالی تلاش کردیم تا از این نوع واحدها عوارض گرفته شود چراکه در کشور خانه های زیادی بلااستفاده مانده‌اند و باید از این املاک مالیات اخذ شود تا افراد تشویق به عرضه آن ها به بازار شوند.
وی تاکید کرد لازم است مالیاتی که از این خانه ها اخذ می شود در بخش مسکن سرمایه گذاری شود چراکه در این شرای شاهد رونق مسکن خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چقدر ضروری است که دولت به بانک مسکن برای ارایه بهتر خدمات به مردم کمک کند، گفت: قطعا دولت می تواند با تزریق سرمایه و افزایش اعتبار باعث تحولی در بانک مسکن شود چراکه این بانک به تنهایی نمی تواند معضلات این حوزه را از راه بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان بانک عامل در این حوزه باید تقویت شود، ادامه داد: مهمترین موضوع در حوزه مسکن بانک عامل است که باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد زیرا بدون این پشتیبانی نمی تواند اهداف خود را با سهولت محقق کند.

خانی تصریح کرد: بانک مرکزی نیز باید ورود جدی به این حوزه داشته باشد و در گام ابتدایی خود تلاش کند که سود سپرده ها در حوزه مسکن پایین بیاید لذا انتظار ما از دولت و بانک مرکزی آن است که برای بخش مسکن تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد چراکه در حال حاضر قشر ضعیف جامعه به شدت تحت فشار بوده و امکان خانه دار شدن ندارند

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک مسکن بخش مسکن نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است