Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:09:15 GMT

محور اصلی مشکلات مردم گناباد اشتغال است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۴۰۱۴

محور اصلی مشکلات مردم گناباد اشتغال است

حامد قربانی روز چهارشنبه بعد از پاسخگویی مستقیم به سوالات مردم گناباد از طریق سامانه سامد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال و بیکاری جوانان دانش آموخته و مسائل صنفی و کارگری کارخانه‌های بزرگ دارای مشکل از جمله مشکلات مطرح شده مردم به شمار می‌رود.

وی مشکلات کارگری و پرداخت نشدن حقوق و معوقات در برخی بخشها و به خصوص واحدهای تولیدی بزرگ در شهرستان گناباد را از جمله تنگناهای مردم دانست که از طریق ارتباط با سامانه سامد عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد گفت: صیانت و حفظ اشتغال موجود مهمترین رویکرد دولت دوازدهم و مسوولان ذیربط در گناباد است و مهمترین محور فعالیت و برنامه ریزی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان هم افزایی بیش از پیش بین مسوولان مربوطه و استفاده از ظرفیتهای موجود برای کاهش مشکلات و رفع موانع تولید است.

قربانی افزود: ۱۵ واحد تولیدی بزرگ گناباد به دنبال شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شدند و با برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و در بازدیدهای میدانی، اقداماتی برای کاهش تنگناهای آنها در دست انجام است.

وی اضافه کرد: در کنار این مساله اقدامات خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان گناباد با هدف افزایش اشتغال و کارآفرینی در دست اقدام است و فعالان اقتصادی که قصد سرمایه‌گذاری در گناباد داشته باشند در فاصله یک ماه تمامی مراحل اولیه کارشان در شهرستان در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و معینهای اقتصادی از توان  خوبی در این ارتباط برخوردارند.

فرماندار گناباد گفت: با هدف حمایت از واحدهای تولیدی نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و تعدادی از  روسای سازمانها و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان با محوریت گناباد طی حدود یک ماه گذشته در این شهرستان برگزار شد که منجر به  انعقاد ۱۶ تفاهمنامه اقتصادی به ارزش ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شد.

قربانی افزود: با حمایتهای دولت تدبیر و امید چهار واحد تولیدی گناباد که در بخشهای مختلف دارای تنگناهایی بودند طی یک سال گذشته مشکلاتشان برطرف شده و به چرخه تولید بازگشته اند و ۶۴ واحد تولیدی طی پنج سال قبل به مجموع واحدهای تولیدی این شهرستان اضافه شدند و ظرفیت اکتشافی معادن گناباد هم طی همین مدت از ۲۷ میلیون تن به ۳۴ میلیون تن افزایش پیدا کرد.

وی دیگر مسائل و مشکلات مطرح شده مردم از طریق سامانه سامد را مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اعمال نشدن برخی از آیین نامه‌ها، نحوه خدمات رسانی به روستاها و عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها، دغدغه مردم نسبت به وضعیت برخی محورهای مواصلاتی و به خصوص اعتراض به کیفیت جاده گناباد به خواف و دوغارون و فردوس برشمرد و ادامه داد: حل این مسائل به صورت جدی در دستور کار مسوولان  قرار می‌گیرد.

فرماندار گناباد گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" به عنوان یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید و دولت دوازدهم نقش مهمی در کاهش بوروکراسی اداری و ارتباط مستقیم بین مردم و مسوولان و انتقال مشکلات آنان به بخشهای دولتی و افزایش اعتماد عمومی به مسوولان  دارد.

قربانی افزود: مشکلات مردم در بخشهای مختلف در سریع ترین زمان ممکن از این طریق به مسوولان ذیربط منتقل می شود و مردم از این ظرفیت برای طرح مسائل و مشکلات خود بیش از پیش بهره می‌گیرند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: اهالی این استان می‌توانند از طریق سامانه "سامد"، ارتباط مستقیم  بین دولت و مردم با تلفن ۱۱۱ مشکلات خود را با مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در میان بگذارند.
ناصر فخر موحدی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و براساس برنامه زمان‌بندی شده مقرر شده ‌است مدیران و مسوولان استانی هر هفته با حضور در محل سامانه سامد، به صورت برخط پاسخگوی مشکلات و درخواست‌های مردمی  باشند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ مدیر ارشد دستگاه‌های اجرایی استان با حضور در استانداری خراسان رضوی در زمان از پیش اعلام شده از طریق این سامانه به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی درخواست‌ها و مشکلات مردم بوده‌اند.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها استانداری خراسان رضوی دولت تدبیر و امید گناباد کارآمدی دولت پروندهٔ خبری سامد، پل ارتباط مردم و دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی دولت تدبیر و امید گناباد کارآمدی دولت استانداری خراسان رضوی دولت تدبیر و امید گناباد کارآمدی دولت خراسان رضوی سامانه سامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است