Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@03:20:14 GMT

۳۴ درصد خون های اهدایی در کشور O مثبت است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۴۷۳۰

۳۴ درصد خون های اهدایی در کشور O مثبت است

به گزارش جام جم آنلاین ، شیر حاجی بیگی، با اشاره به رشد یک درصدی اهدای خون بانوان در کشور، افزود: شاخص اهدای خون بانوان در ۴ ماهه اول سال ۱۳۹۹ در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و فارس نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان رشد را داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان در کشور در ۴ ماهه اول سال ۹۹ مربوط به استان های سیستان و بلوچستان با ۸ درصد، خراسان جنوبی با ۸ درصد و خراسان شمالی با ۸ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بیگی با بیان اینکه میانگین شاخص اهدای خون در کشور در ۴ ماهه اول امسال ۵ درصد بوده است، گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری ۷۵۷هزار و ۴۴۷ اهداکننده خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۰۱ هزار واحد خون اهدا شده است.

وی تصریح کرد: ۵۷ درصد خون های اهدایی در کشور در ۴ ماهه اول سال ۱۳۹۹ مربوط به اهداکنندگان مستمر بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه در این ۴ ماه، ۸۹ هزار نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند، گفت: در این ۴ ماه نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت، پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد از خون های اهدایی مردم مربوط به گروه خون O مثبت و تنها یک درصد از خون های اهدایی مربوط به گروه خونی AB منفی بوده است.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه طی ۴ ماهه اول سال ۹۹، بیشترین میزان مراجعه در استان های تهران، خوزستان، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی بوده است، اظهار داشت: ۴۵۶۶ نفر از بهبود یافتگان از کووید ۱۹ جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون ۲۴ استان کشور مراجعه و از این تعداد ۳۵۹۵ واحد پلاسما اهدا شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور یاد آور شد: عزیزانی که از بیماری کرونا بهبود یافته اند و ۲۸ روز از زمان بهبودی آنها گذشته است می توانند جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خون اهدا سازمان ۴ ماهه اول سال خون های اهدایی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه، با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کارگروه امنیت غذا و تغذیه برگزار شد، گفت: به دستور رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تأمین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت ۲ ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

وی افزود: در سال جاری فرصت طلایی حاصل شده است که با توجه به رهنمودهای ریاست جمهوری، موضوعات مرتبط با قرار گرفتن غذای سالم در سفره مردم، اهتمام و تشریک مساعی در همه دستگاه‌های ذی نقش صورت پذیرد.

به گفته مطلق، «امنیت غذایی و غذای سالم» در اولویت برنامه‌های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

کد خبر 6097588 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • ضرب الاجل یک ماهه به سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج برای ساماندهی قطعه هنرمندان
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی