Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@16:04:07 GMT

چگونه از کودکان خود نگهداری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۴۷۸۸

چگونه از کودکان خود نگهداری کنیم؟

معمولاً کودکان زیر سه سال نیاز به پرستار دارند تا وظیفه نگهداری از آن ها را انجام دهد. پرستار کودک به عنوان مادر دوم کودک به حساب می آید. بنابراین نقش بسیار مهمی در رشد کودک دارد. والدین به دلیل شاغل بودن تصمیم به استخدام پرستار کودک می گیرند.

معمولاً کودکان زیر سه سال نیاز به پرستار دارند تا وظیفه نگهداری از آن ها را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستار کودک به عنوان مادر دوم کودک به حساب می آید. بنابراین نقش بسیار مهمی در رشد کودک دارد. والدین به دلیل شاغل بودن تصمیم به استخدام پرستار کودک می گیرند.

 اما برخی دیگر به دلیل اینکه تجربه ‌ای در بچه داری ندارند و یا اینکه بچه دوقلو دارند ممکن است که نتوانند کارهای روزمره را انجام دهند، بنابراین پرستار کودک استخدام می کنند تا علاوه بر نگهداری از کودک در بسیاری از کارها به مادر نیز کمک کند.

 پرستار کودک به عنوان کسی که زمان خیلی زیادی را با کودک می گذراند می ‌تواند در نحوه ی رفتار او تاثیر بسیار زیادی بگذارد. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد مادرانی که پرستار کودک استخدام می کنند نباید کودک خود را رها کنند و یا تمام وظایف را بر عهده پرستار بگذارند.

 درست است که پرستار وظیفه نگهداری از کودک را برعهده دارد اما کودک به مهر و محبت مادر خود نیز نیاز دارد و هنگامی که زمان بسیار زیادی را از والدین خود دور می باشد نیاز دارد که  برای چند ساعت با والدین خود تنها باشد و بتواند از مهر و محبت آن ها نیز بهره‌مند شود.

ویژگی های پرستار کودک

 بهتر است که پرستار کودک دارای مدرک تخصصی پرستاری باشد تا بتواند از کودک شما بهتر نگهداری کند و نگرانی های شما را نیز نسبت به سلامت کودکتان کاهش دهد.

 هر چه پرستار دارای مهارت ها و همچنین تخصص بالاتری باشد می تواند پرستار قابل اعتماد تری برای نگهداری از کودک شما به حساب بیاید.

 پرستار کودک باید مانند یک مادر به کودک محبت کند و همیشه کودک را در بهترین و عالی ترین شرایط نگهداری کند.

 یکی از مهم ترین ویژگی هایی که پرستار کودک باید داشته باشد این است که بهانه جویی های کودک را پیگیری کند. در صورتی که کودک بهانه جو و یا لج باز می شود باید بتواند علت آن را پیدا کند و کودک را آرام کند.

 پرستار کودک باید عاشق کودک باشد و بتواند در شرایطی که کودک گریه می ‌کند و یا ارتباط عاطفی خوبی را با پرستار برقرار نمی کند انگیزه کودک را افزایش دهد و بتواند رابطه خوبی را با کودک برقرار کند.

 یکی از ویژگی ‌هایی که پرستار کودک باید داشته باشد این است که در حین نگهداری از کودک توانایی داشته باشد تا مهارت های کودک را افزایش دهد و با کار کردن بر روی آن مهارت ها بتواند کودک را رشد دهد.

 ویژگی دیگری که  باید قبل از استخدام پرستار کودک به آن توجه کنید این است که پرستار باید مسئولیت پذیر باشد. به این معنی که تمام وظایفی که یک پرستار باید انجام بدهد را به خوبی انجام دهد و همچنین نیازهای والدین را برآورده کند.

 پرستار کودک باید در حین نگهداری از کودک توانایی مدیریت بحران را نیز داشته باشد. یعنی در شرایطی که ممکن است اتفاقی برای کودک بیفتد بتواند شرایط را مدیریت کند و از بروز عوارضی برای کودک جلوگیری کند.

 بهترین مجموعه برای استخدام پرستار کودک هوم کا می باشد.

مجموعه هوم کا سال هاست که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی فعالیت می ‌کند و تاکنون توانسته است که در این زمنیه موفق باشد. در صورتی که قصد استخدام‌ پرستار کودک را دارید می توانید به این مجموعه مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

 مطمئن باشید این مجموعه پرستارانی را در اختیار شما قرار می دهد که بسیار با تجربه و مسئولیت پذیر هستند و شما می ‌توانید به راحتی به آن ها اعتماد کنید.

برای کسب اطلاعات درباره استخدام پرستار بیمار به این صفحه مراجعه کنید.

نکات نگهداری از کودک

 نکاتی که در زیر گفته می شود یکی از مهم ترین نکاتی می باشد که پرستار باید در حین نگهداری از کودک آن ها را رعایت کند تا بتواند ارتباط بهتری را با کودک برقرار کند. این نکات عبارتند از:

 بازی و تفریح با کودکان: همه ی ما می دانیم که کودکان عاشق بازی کردن و تفریح هستند. وقتی که والدین  اقدام به استخدام پرستار کودک می کنند انتظار دارند که پرستار بتواند تمام نیازهای بازی و سرگرمی کودکشان را برطرف کنند. از این رو پرستار باید یک محیط شاد و همچنین سرگرم کننده را برای کودک به وجود بیاورد.

علاوه بر بازی کردن با کودک باید بتواند مهارت های کودک را نیز تقویت و افزایش دهد. بازی کردن باعث می شود تا انرژی کودک تخلیه شود و همچنین در پایان شب به دلیل خستگی که دارد راحت تر به بخواب رود.

 تقویت مهارت ارتباطی در کودک: از آن جایی که کودکان در سن رشد هستند و ممکن است برخی از مهارت های آن ها به طور کامل رشد نکرده باشد پرستار کودک می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند رشد آن ها داشته باشد. بنابراین پرستار علاوه بر نگهداری از کودک باید بتواند مهارت های ارتباطی و دیگر مهارت های کودک را رشد و تقویت دهد.

 از آن جایی که کودکان زیر سه سال نسبت به سن بالاتر توانایی ارتباطی کمتری دارند پرستار می تواند با تقویت مهارت های ارتباطی مانند صحبت کردن و یا قصه گفتن این مهارت را در کودک تقویت کند.

 ایجاد حس مسئولیت در کودک: پرستار کودک باید بتواند حس مسئولیت را در کودک به وجود بیاورد. پرستار برای اینکه این حس را در کودک به وجود بیاورد باید در حین صحبت کردن با کودک سوالاتی را از او بپرسد و به کودک اجازه دهد تا با فکر کردن و تمرکز جواب درست را پاسخ دهد و در صورتی که پاسخ درست نباشد باید اجازه دهد تا کودک خودش به اشتباهش پی ببرد.

به وجود آوردن حس آرامش و امنیت در کودک: در صورتی که کودک نتواند به پرستار اطمینان کند و حس امنیت کافی را نداشته باشد می تواند باعث آشفتگی کودک شود. بنابراین پرستار باید با نحوه ی رفتار خود اعتماد کودک را جلب کند و بتواند یک محیط آرامش بخش و همچنین ایمن را برای کودک به وجود بیاورد.

درست است که پرستار در منزل از کودک نگهداری می کند اما برای کودک یک فرد غریبه محسوب می ‌شود و مدت زمان طولانی طول می ‌کشد تا کودک بتواند به پرستار اعتماد کند. بنابراین پرستار کودک باید در این مدت با نحوه ی رفتار خود اعتماد کودک را جلب کند و همچنین فضای امنی را برای کودک به وجود بیاورد.

والدین باید قبل از استخدام پرستار کودک به نکاتی توجه کنند. علاوه بر ویژگی های شخصیتی که در بالا به آن ها اشاره شد ویژگی های فیزیکی پرستار نیز می تواند اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. یکی از ویژگی های فیزیکی پرستار که در نگهداری از کودک بسیار مهم و حیاتی می باشد وضعیت سلامت فیزیکی پرستار است.

 همان طور که اشاره کردیم کودکان عاشق بازی کردن و فعالیت هستند در صورتی که پرستار دارای وضعیت فیزیکی خوبی نباشد نمی تواند پا به پای کودک با او بازی کند. بنابراین می تواند باعث شود تا کودک ارتباط قابل اعتمادی را با پرستار برقرار نکند.

زمانی که به مجموعه مورد نظر خود برای استخدام پرستار کودک مراجعه می‌کنید حتماً باید وضعیت فیزیکی پرستار را مد نظر داشته باشید.

 والدین حتما باید به سابقه پرستار کودک نیز توجه کنند. در صورتی که پرستار سابقه و مهارت کافی را در نگهداری از کودک داشته باشد می تواند سلامت کودک شما را نیز تضمین کند. زیرا مهارت هایی که پرستار باید برای نگهداری از کودک به کار بگیرد جزء مهارت های خاص می باشد و هر کسی نمی‌تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد.

سازگار شدن با کودکان کار بسیار سختی است بنابراین کسی که مهارت و تخصص داشته باشد می تواند به راحتی با تمام شرایط  سازگار شود.

  قبل از اینکه پرستار کودک را استخدام کنید یک قرار مصاحبه تنظیم کنید. در مصاحبه شما می توانید سوالات چالشی را از پرستار بپرسید که نحوه پاسخ دهی پرستار به این سوالات می تواند شما را نسبت به تجربه و یا سابقه ی او آگاه کند. همچنین شما می توانید در روز مصاحبه تا حدودی از وضعیت فیزیکی و همچنین شخصیت پرستار آگاه شوید.

قبل از استخدام پرستار کودک حتماً یک روز را برنامه ریزی کنید و نحوه ی رفتار پرستار را با کودکتان زیر نظر داشته باشید و بهتر است که آن ها را در روز اول تنها نگذارید. زیرا کودک ممکن است که در ارتباط برقرار کردن با پرستار دچار مشکل شود. بنابراین وجود شما می تواند به کودک احساس امنیت دهد.

اگر فرزند شما دچار بیماری خاصی می باشد و یا داروی خاصی را مصرف می کند حتماً باید قبل از استخدام پرستار کودک در مورد بیماری و یا داروی مصرفی با او صحبت کنید و زمان مصرف دارو را نیز به پرستار بگویید زیرا در صورتی سهل انگاری در مصرف داروی کودک ممکن است که سلامت او به خطر بیفتد و عوارضی برای او به وجود بیاید.

 

 همچنین حتماً باید نسبت به این موضوع که پرستار کودک شما با بیماری کودک آشنایی دارد یا خیر اطلاعاتی به دست بیاورید و مطمئن شوید که در زمان های اضطراری و غیر قابل پیش بینی می تواند شرایط را کنترل کند و همچنین علائم حاد و یا تشدید کننده بیماری را نیز می شناسد.

 زمانی که برای استخدام پرستار کودک به مجموعه هوم کا مراجعه می کنید، این مجموعه تمام شرایط شما و همچنین پرستار مورد نظر شما را نظر می گیرد و به شما کمک می ‌کند تا بتوانید بهترین پرستار کودک را انتخاب کنید. کارشناسان این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شما هستند تا پاسخگوی سوالات شما باشند.

  در نگهداری از کودک چه کارهایی انجام می شود؟

 پرستار کودک علاوه بر اینکه باید از کودک مراقبت و نگهداری کند، وظایف جانبی دیگری را نیز بر عهده دارد که باید تلاش کند تا آن ها را به نحو احسن  انجام دهد و با رضایت خانواده مواجه شود. وظایف پرستار کودک عبارت است از:

بازی کردن با کودک

تنظیم برنامه غذایی

 تنظیم برنامه خواب مناسب

 غذا دادن به کودک

 تقویت مهارت های ارتباطی و رشدی کودک

همراه بودن با کودک در پارک و یا گردش

لباس پوشاندن به کودک

 پرستار کودک ممکن است که کارهایی مانند نظافت نیز انجام دهد و در کارهای خانه به والدین نیز کمک کند.

هزینه نگهداری از کودک

 بسیاری از والدین که قصد استخدام پرستار کودک را دارند برایشان سوال پیش بیاید که چه عواملی می تواند هزینه پرستار کودک را تعیین کند. برای پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل بسیار زیادی می ‌تواند تعرفه پرداخت نگهداری از کودک را تعیین کند یکی از این عوامل می تواند زمانی باشد که پرستار کودک از کودک شما نگهداری می کند.

 این مسئله که کودک شما دچار بیماری های مزمن باشد یا خیر، نیز می ‌تواند بر روی هزینه‌های نگهداری از کودک تاثیر بسیار زیادی بگذارد. در صورتی که کودک دچار بیماری خاصی باشد باید پرستار کودک متخصصی را استخدام کنید که با شرایط بیماری اشنایی کامل داشته باشند و همچنین بتواند کمک های اولیه را در شرایط اضطراری انجام دهد.

 شما باید برای استخدام پرستار کودک مجموعه معتبر و قابل اعتمادی را انتخاب کنید تا بتوانید با خیال راحت فرزندانتان را به آن ها بسپارید. مجموعه هوم کا یکی از معتبر ترین مجموعه های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی  می باشد که می تواند در نگهداری از کودک به شما کمک کنند.

در صورتی که کودک شما نوزاد است و می خواهید برای او پرستار کودک بگیرید باید به این نکته توجه کنید که نگهداری از نوزاد در مقایسه با نگهداری از کودک متفاوت تر می باشد. نوزاد تازه متولد شده نیاز به مراقبت های بسیار زیادی دارد.

معمولا مادرانی که زایمان کرده‌اند و باید بعد از زایمان استراحت مطلق داشته باشند نیاز به پرستار دارند تا از نوزادان ان ها مراقبت کنند. در صورتی که چنین شرایطی دارید بهتر است که نکات مرتبط برای پرستار نوزاد را مطالعه کنید.

مشاوران و کارشناسان مجموعه هوم کا با راهنمایی هایی که به شما می کنند می توانند انتخاب پرستار کودک درست و مناسب را برای شما آسان کنند. زمانی که به مجموعه هوم کا مراجعه می کنید حتما باید شرایط کودک خود را به مجموعه بگویید تا پرستارانی که متناسب با شرایط کودک شما هستند را در اختیار شما قرار دهند.

 

برچسب ها: نگهداری از کودکان ، سبک زندگی ، پرستار کودک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JHk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نگهداری از کودکان سبک زندگی پرستار کودک نگهداری از کودک پرستار کودک پرستار کودک پرستار کودک پرستار کودک پرستار کودک نحوه ی رفتار بسیار زیادی باید بتواند برای کودک انجام دهد بازی کردن مهارت ها کودک شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار

خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ روز معلم که می شود همه ما به یاد معلمانمان می افتیم؛ خانواده‌ها از معلمان فرزندانشان تقدیر می کنند؛ مدیران مدارس برای معلمان خود هدایایی در نظر می گیرند و آموزش و پرورش در هر استان و شهر هم سعی دارد هر ساله به مناسبت روز معلم از معلمان نمونه خود تقدیر کند.

در این میان اما معلمانی هستند که بدون چشم داشتی، بدون آنکه از تدریس و زحماتشان کسی تقدیری داشته باشد؛ همچنان معلمی را با شوق و علاقه ادامه می دهند.

به بهانه روز زیبای معلم تلاش می کنیم در چند مصاحبه با تعدادی از این معلمان گفت‌وگو داشته باشیم.

یکی از این دسته از معلمان که کمتر به آنها پرداخته و از آنان تقدیر می شود معلمان مدارس کودکان کار و کودکان اتباع است؛ کودکانی که شناسنامه یا خانواده ندارند؛ کودکانی که ناچارند چند روز در هفته کار کنند و یا کودکان اتباع؛ همگی از جمله کودکانی هستند که مدارس معمولی از ثبت نام آنها سرباز می زنند.

در چنین شرایطی مراکز و یا مدارسی با مجوز از وزارت کشور یا سازمان بهزیستی اقدام به ثبت نام این کودکان می کنند تا علاوه بر سواد آموزی این کودکان، از افتادن آنان به دام آسیب های اجتماعی هم تا آنجا که می توانند جلوگیری کنند.

شقایق راد یکی از این معلمان است که ده سالی است در مدرسه کودکان کار ارفک فعالیت دارد. او مدتی تدریس و سواد آموزی به زنان سرپرست خانوار را برعهده داشت و حالا چند سالی است به صورت ویژه معلم ابتدایی کودکان است.

معلمی کودکان در مقطع ابتدایی به تنهایی خیلی سخت است؛ آیا آموزش به کودکان کار سخت تر نیست؟

معلمی شغل سختی است اما من هیچ‌گاه معلمی را به عنوان شغل نگاه نمی‌کنم؛ معلمی مسیری است که باید معلمان آن را انتخاب کنند. البته مسیری بسیار سخت است که چالش‌های زیادی هم دارد اما در کنار همه سختی‌هایش لذت‌هایی دارد که تا معلم نباشید نمی‌توانید لذت‌های معلمی را لمس و تجربه کنید.

آیا تفاوتی بین معلمی برای کودکان تحت آسیب با کودکان معمولی وجود دارد؟

بله آموزش به کودکان تحت آسیب متفاوت است؛ با توجه به شرایط زیستی که این کودکان دارند درس‌ها متفاوت است. در بسیاری از کتب درسی از نقش خانواده، محل سکونت و تاریخ تولد گفته می‌شود در حالی که کودک آسیب دیده حتی ممکن است شناسنامه نداشته باشد. ممکن است خانواده خوبی نداشته باشد و یا نداند حتی کجا به دنیا آمده است. ما با توجه به شرایط این کودکان کار و یا کودکان اتباع طرح درس‌های منسجمی بر طبق کتب درسی رسمی کشور طراحی کردیم؛ هیچ مطلبی حذف نشده اما روش تدریس متفاوت از سایر مدارس است تا کودک با دیدن تصاویر و مطالب کتاب‌های درسی به فکر چیزهایی که ندارد نیفتد. کودکان باید بدون حسرت خوردن مفاهیمی همچون خانواده و هرم غذایی را بدانند. به عنوان مثال در کتب درسی هرم غذایی آموزش داده شده است؛ متاسفانه برخی از این کودکان بسیار کمتر از کودکان معمولی پروتئین مصرف می کنند؛ تلاش می‌کنیم به آنان بیاموزیم که از چه مواد غذایی استفاده کنند تا جایگزین گوشت بوده و منبع پروتئین باشد.

آیا شرایط حضور غیاب دانش آموزان مدارس عادی با مدارس کودکان کار متفاوت است؟

شرایط حضور غیاب دانش آموزان مدارس عادی با مدارس کودکان کار هم متفاوت است؛ مدارس عادی با هماهنگی خانواده‌ها بر حضور و غیاب کودکان در مدرسه نظارت دارند اما ما در مدارس کودکان کار با خانواده یا بستگانی از کودک مواجهیم که اصرار می کند که کودک بتواند کارش را هم ادامه دهد. ما ناچاریم با خانواده این کودکان به نوعی یک تفاهمنامه در روز ثبت نام امضا کنیم تا کودک سه روز در هفته بتواند در کلاس‌های درس حاضر شود و سه روز دیگر را کار کند. دختران سه روز و پسران سه روز دیگر هفته در مدرسه حضور دارند و روزهایی که در مدرسه نیستند به سر کار می‌روند.

کودکان کار دانش آموز در مدرسه ارفک معمولاً چه کارهایی می‌کنند؟

بیشتر این کودکان دست فروش هستند و چیزهایی را می‌فروشند که متاسفانه خودمان هم در خیابان این دستفروشی را مشاهده می‌کنیم؛ تعدادی از این کودکان در کارگاه‌هایی کار می‌کنند که چندان در دید عموم نیستند؛ کارگاه‌های خیاطی، تولیدی کیف و کفش و کارگاه های بسته‌بندی از جمله مهم‌ترین این کارگاه‌ها هستند؛ پسرهای بزرگتر هم در تعمیرگاه‌ها مثل تعمیرگاه‌های ماشین یا کارگاه های صنعتی فعالیت می‌کنند. برخی از دختران هم در منزل مشاغل خانگی دارند. مشاغل خانگی سود کمی دارند و برای اینکه یک خانواده بتواند امرار معاش داشته باشد لازم است همه اعضای خانواده یک شغل خانگی مثل بسته بندی را انجام دهند.

چه طور خانواده یا بستگان کودک کار را مجاب می‌کنید که کودکشان تحصیل را ادامه دهد؟

در روز ثبت نام ما از خانواده یا بستگان این کودکان با یک فرم تفاهم نامه قول می‌گیریم که سه روز در هفته کودک حتماً به مدرسه بیاید و او را به کار نفرستند. البته این موضوعی است که برای کودکان اتباع متفاوت است زیرا کودکان اتباع ممکن است در یک زمانی ناچار شوند همراه خانواده مهاجرت کنند.

آموزش به کودکان کار اتباع چه تفاوتی با کودک کار ایرانی دارد؟

خوشبختانه بین آموزش به کودکان کار ایرانی و اتباع در ارفک تفاوتی وجود ندارد؛ این دوستی و همدلی بین کودکان را خود بچه ها یاد گرفتند و این دوستی بین آنها وجود دارد دانش آموزان کوچکتر از بزرگترها یاد می‌گیرند که این دوستی‌ها را حفظ کنند. تنها موضوعی که ما معلمان و مربیان آن را در نظر می‌گیریم این است که کودکان اتباع مهاجر هستند؛ نحوه آموزش به کودکان مهاجر بدین صورت است که دوره‌های آموزشی فشرده و خلاصه است. مشخص نیست که این کودکان تا چه زمانی در کنار ما در مدرسه هستند. ما در هنگام ثبت نام به کودک و بستگانش می‌گوییم که یک سال لازم است که کودک به مدرسه بیاید؛ اما با توجه به شرایط این مهاجرین ممکن است کودک از ایران برود برای همین ما به گونه‌ای طرح درس‌ها را برنامه‌ریزی کردیم و به معلم‌ها ارائه دادیم که این طرح درس‌ها خلاصه‌ای از پایه‌های مورد نیاز کودکان باشد. در طرح آموزشی توسعه‌ای، دو طرح الف و ب طراحی شده، در طرح الف دو پایه اول و دوم ابتدایی و در طرح ب سه پایه سوم چهارم و پنجم ابتدایی گنجانده شده است.

طوری برنامه‌ریزی شده است که کودک به صورت خلاصه مطالب اصلی را فرا بگیرد و ضمناً به مسائل فرهنگی هم ورود نکردیم؛ تلاش کردیم تا مسائل فرهنگی تداخلی در مسائل آموزشی ایجاد نکند.

بهترین و بدترین خاطره شما از ده سال معلمی کودکان کار چه بوده است؟

بهترین خاطره برای من توانایی خواندن و نوشتن نوجوانی است که پس از ۱۴ سال بی‌سوادی توانست بخواند و متنی را با گریه برایم بخواند که عنوان اش این بود: من دیگر باسواد شدم.

بدترین خاطره ما معلمان کودکان کار هم ترک تحصیل اجباری کودکان است که بسیاری از آنها مجبور می‌شوند درس خواندنشان را ترک کنند. گاهی به خاطر تغییر محل کارشان ناچار می شوند تحصیل را رها کنند. علی رغم اینکه ما با سرکارگر یا کارفرما یا صاحب کارگاهشان صحبت میکنیم که کودک را جا به جا نکند اما باز هم گاهی اصرار ما بی فایده است و کودک برای کار اجباری به منطقه دیگری می رود و دیگر نمی‌تواند برای ادامه تحصیل به این مدرسه بیاد؛ البته امیدواریم این تغییر محل کار به ترک تحصیل دائمی کودک منجر نشود.گاهی هم مهاجرت موجب می شود کودک مجبور شود درس را رها کند.

کد خبر 6092574 علی قدمی

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد