Web Analytics Made Easy - Statcounter

"رو به دیوار یک لنگه پا بایست" این عبارتی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دقیقا یک سال قبل این عبارت را در پیامی خطاب به اسرائیل در پی شهادت دو تن از نیروهای مقاومت در جنگ علیه سوریه به کار برد. پس از این پیام و در ادامه پاسخ محور مقاومت به حمله اسرائیل، این عبارت کار خود را برای اسرائیلی‌ها کرد و نگرانی آنها از پاسخ مقاومت و چگونگی و زمان آن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از یک سال این ماجرا در حال تکرار است و اکنون این شهروند اسرائیلی است که دوباره "یک لنگه پا" منتظر است، در پایان این دو ماجرا، طرف اسرائیلی در قالب گزارشی با عنوان "جنگ اعصاب" در روزنامه یدیعوت آحارونوت اعتراف کرد: نصرالله در به تنگنا انداختن ما و فرسایش ذهنی ما موفق عمل کرد، ساده است ما در جنگ‌های اعصاب خوب نیستیم.

حال سوال اینست که مقاومت چگونه و با چه ابزارهایی اعصاب اسرائیل را نابود کرد؟

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در مقاله‌ای با عنوان "جنگ اعصاب.. یک لنگه پا منتظر باشید" نوشت: این عبارتی است که نصرالله در یکی از سخنرانی‌های خود که حدود یک سال قبل اعصاب (اسرائیلی‌ها) را آشفته کرد، به کار برد و از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین تعابیر نیروهای حزب‌الله تبدیل شد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، این عبارت در شبکه‌های اجتماعی درخشید و حتی گزارش‌های خبری روز گذشته کانال‌های داخلی با آن آغاز شدند و معنای آن هم اینست: ما در زمان و ساعتی که درست بدانیم، عمل خواهیم کرد و جنگ اعصاب را علیه شما به راه خواهیم انداخت و شما در مرزها منتظر باشید.

 آحارونوت در ادامه نوشت، اتفاقی روز گذشته در "هار دوف" یعنی همان مزارع شعبا رخ داد، تاسف برانگیز بود زیرا حزب‌الله به شکلی بار دیگر موفق به کسب نتیجه خوبی در طرف خود شد و این در حالی است که گزینه‌های پیش رویش نمی‌توانند بدتر باشند.

این "جنگ اعصاب" است، بنابراین این اصطلاح که به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد و منحصرا در ارتباط با نیروهای پیاده‌نظام و اضطراب و فروپاشی‌های عصبی آنها است، چیست؟ جنگ اعصاب که با جنگ روانی متفاوت است، تغییر کرده و گسترش یافته تا جایی که ما اکنون درباره یک جنگ اعصاب جدید صحبت می‌کنیم که لزوما ارتباطی با جنگ نظامی در میدان نبرد ندارد و این همان کاری است که محور مقاومت با آغاز جنگ اعصاب علیه سطوح مختلفی از اشغالگران انجام داد.

یک اصطلاح "جنگ اعصاب" هوشمندانه وجود دارد که وضعیت ایران در برابر دشمنانش و به طور دقیقتر در برابر آمریکا است، در اینجا صحبت ما از جنگ اعصابی است که نیازمند مراجعه به روانپزشک و خوردن آرام‌بخش و مسکن است. بی‌تردید گزارش‌های بسیاری وجود دارند که به این واقعیت موجود میان نیروهای ارتش اسرائیل پس از جنگ سال ۲۰۰۶ و سایر جنگ‌ها علیه غزه و نیز افزایش موارد خودکشی میان سربازان اسرائیلی و تلاش آنها برای فرار از جبهه‌های مقدم جنگ از راه آسیب زدن به خود پرداخته‌اند.

مدیر دفتر شبکه المیادین در فلسطین اشغالی: سکوت حزب‌الله اسرائیلی‌ها را کشت

ناصر اللحام، مدیر دفتر شبکه خبری المیادین در اراضی اشغالی اظهار کرد: مقاومت با حفظ سکوت خود در اوج عملیات اعصاب اسرائیلی‌ها را تخریب کرده و بلافاصله هیچ‌گونه بیانیه‌ای منتشر نکردند. در ابتدای امر سکوت حزب‌الله اسرائیلی‌ها را کشت و در مرحله دوم سران اسرائیل در انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی شتاب ورزیده و از یکدیگر سبقت گرفتند و این مساله آنها را بیشتر و بیشتر به دردسر انداخت.

اللحام گفت: روایت‌ها از حمله شش بار تغییر کردند، یک بار گزارشی میدانی از آن ارائه شد و بار دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل درباره آن توضیح داد، به تازگی نیز موضوع حمله در بیانیه حزب‌الله آورده شده و این حزب تهدید کرد حمله‌ای انجام نشده اما به زودی انجام خواهد شد و این مساله موجب تقسیم شهروندان اسرائیلی به دو گروه شد: نیمی از آنها نتانیاهو را باور ندارند و نیمی دیگر سید حسن نصرالله را باور دارند و در مجموع یعنی دو به هیچ به نفع حزب‌الله.

مدیر شبکه المیادین آنلاین: حزب‌الله از جنگ روانی برای مضطرب کردن دشمن استفاده می‌کند

بهیه حلاوی، مدیر شبکه المیادین آنلاین به ابزارهای این جنگی که در آن اعصاب اسرائیلی‌ها تخریب شد، پرداخت و گفت: جنگ روانی همانند هر جنگ دیگری است و تنها تفاوت آن در نمودها و ظواهر آن است، آنچه روز گذشته رخ داد یک جنگ روانی بود و در این شرایط به دشمن اضطراب داده می‌شود و این کار تا سطح تشنج و حمله عصبی ادامه می‌یابد تا زمانی که ترس و نگرانی بر دشمن غلبه یابد.

حلاوی در ادامه گفت: از ابزارهای این جنگ می‌تواند یک بیانیه یا اظهارنظر و یا سلاح هسته‌ای و یا حتی موضوع تعیین زمان و بازی با آن باشد به عنوان مثال سکوت کردن برای یک دوره زمانی مشخص و یا تعیین زمانی برای کنفرانس‌ها و یا بیانیه‌ها جهت گزارش آنچه رخ داده همانگونه که روز گذشته انجام شد.

مدیر شبکه المیادین آنلاین افزود: ما امروز در عصر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباطی پرسرعت هستیم و بر این اساس یک توییت کوچک می‌تواند مانند اتفاقی که شب گذشته رخ داد، زمام امور یک نبرد را تغییر دهد.

او ادامه داد: ساختار سیاسی اسرائیل بر تبلیغ و نمایش قدرت مبتنی است، در اینجا عملیات بزرگ ایجاد نگرانی انجام می‌شود به شکلی که نه فقط در خارج اراضی اشغالی بلکه در داخل آن در میان شهروندان اسرائیلی نیز به ویژه با وجود رسانه‌های اجتماعی که اخبار را به صورت مستقیم و دقیق رصد می‌کنند، نگرانی ایجاد می‌کند.

تحلیلگر مسایل اروپا و بین‌الملل المیادین: جنگ اعصاب شروط اساسی دارد که مهمترین آنها قدرت است

موسی عاصی، تحلیلگر مسایل اروپا و بین‌الملل شبکه خبری المیادین گفت: همواره از این شیوه (جنگ اعصاب) در کنار جنگ‌های بزرگ و حملات نظامی آغاز شده از سوی کشورها استفاده می‌شود اما اوج این جنگ روانی و فعالیت جدی آن با پیدایش رسانه‌ها به ویژه در دهه‌های سی و چهل قرن گذشته بود، و زمانی که نازی‌ها در جنگ‌های خود یعنی پیش از جنگ جهانی و در طول جنگ جهانی دوم از آن استفاده کردند، کاملا آشکار شد.

عاصی در ادامه اظهار کرد: مشابه این روش‌ها را در جنگ‌های بزرگ به ویژه در درگیری‌ها و کشمکش‌ها میان کشورها دیده‌ایم و با ظهور رسانه‌های جدید این شیوه کارکرد وتاثیر بزرگی یافت و اوج آن در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ بود که دبیرکل حزب‌الله از  سخنرانی‌ها و اظهارنظرها در طول درگیری‌ها استفاده کرد. همچنین زمانی که جهان مقاومت از برخی فیلم‌ها و تبلیغ‌ها برای حملات روحی و روانی علیه سربازان اشغالگر استفاده کرد و دیدیم این سربازها در چه سطح روحی بودند و چگونه گریه می‌کردند.

او افزود: جنگ اعصاب شروط اساسی دارد که مهم‌ترین آنها اینست طرفی که جنگ اعصاب یا جنگ روانی به راه انداخته از قدرت کافی برای اجرای تهدیدهای خود و عملی کردن آنها در پاسخ به طرف مقابل برخوردار باشد و به طرف مقابل بفهماند قدرت دارد و تهدیدهایش پوچ نیستند بلکه واقعی‌اند و پیامدهای سختی دارند همانگونه روز گذشته رخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان اسراييل اسرائیلی ها شبکه المیادین جنگ اعصاب روز گذشته جنگ روانی حزب الله رسانه ها جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080632 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کلاف سردرگم فاضلاب شهر بندرعباس با عزم دولت سیزدهم باز شد
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • ماجرای مفقودشدن کارگر شهرداری
  • ماجرای مفقودی یک کارگر شهرداری ؛ جستجو ادامه دارد
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه