Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال پیگیری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از رضا اردکانیان، وزیر نیرو، حمیدرضا کشفی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شماری از مدیران این شرکت، به منظور بررسی آخرین وضعیت تأمین و توزیع آب کلانشهر تبریز صبح امروز به استان آذربایجان شرقی سفر کردند.
مسئول هیئت اعزامی با همراهی مدیران عامل استان، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ابتدا گزارشی از جلسات کارشناسی و نشست‌های مشترک با مدیران‌عامل آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در ادامه این جلسه با قدردانی از تلاش وزارت نیرو برای رفع مشکل تأمین و توزیع آب تبریز و حسن ظن وزیر نیرو، اعلام کرد: مکالمه تلفنی من با وزیر از بابت گلایه نبود، من مطمئن هستم که هم مدیران آب فاضلاب و هم مدیران آب منطقه‌ای، هم استاندار و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر رفع این مشکل هستند که از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.
وی همچنین با اشاره به فرسودگی خط لوله انتقال آب از سد نهند، محدودیت‌های در شبکه توزیع، تکمیل رینگ شهر و افزایش ذخیره مخازن آب، توجه جدی مسوولان به طرح انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یک راهکار اساسی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی این کلانشهر را خواستار شد.
 

افزایش ۳۰۰ لیتری ظرفیت تأمین آب شرب تبریز در روزهای آینده
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز از افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتری روزانه ظرفیت تأمین آب شرب تبریز در روزهای آینده خبر داد.
یوسف غفارزاده در جلسه مشترک هیئت اعزامی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تبریز با اعلام این مطلب گفت: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با همکاری آب و فاضلاب استان، در روزهای آینده نسبت به شناسایی و تعدیل مصارف صنعتی و ویلاها با اولویت تأمین آب شرب اقدام و با این راهکار، بخشی از مشکل تأمین و توزیع آب در این شهر مرتفع خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط معمولی هر سال نسبت به سال قبل حدود پنج درصد رشد مصرف آب داریم اما این رقم به دلیل شیوع کرونا و افزایش دما به حدود ۱۳ درصد رسیده است.
وی همچنین از ترمیم خط لوله انتقال آب از سد نهند، استفاده از ظرفیت مخازن سدهای نزدیک به خط آبرسانی زرینه رود به عنوان راهکارهای میان مدت تولید آب یاد کرد و بر ضرورت توجه به طرح انتقال آب از ارس به شمال و شرق دریاچه ارومیه برای تأمین آب تبریز و تعداد دیگری از شهرها و روستاهای مسیر را به عنوان راهکار بلندمدت تاکید کرد.
غفارزاده همچنین از بررسی افزایش ظرفیت تصفیهٔ تصفیه خانه زرینه‌رود با هدف افزایش تأمین آب به عنوان یک راهکار دیگر نام برد و اعلام کرد: آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در حال بررسی این موضوع است.

مشکل تامین آب شرب کلانشهر تبریز با اعزام تیم کارشناسی وزارت نیرو به سرپرستی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بررسی شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شرکت آب منطقه ای سید محمدعلی آل هاشم محمدرضا پورمحمدی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شرکت آب منطقه ای محمدرضا پورمحمدی وزارت نیرو آذربایجان شرقی شرکت آب منطقه ای محمدرضا پورمحمدی وزارت نیرو آب منطقه ای آذربایجان شرقی آب و فاضلاب انتقال آب تأمین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا فخاری، در تشریح تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهر‌های این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

وی افزود: مطالعات این طرح آغاز شده وملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها حایز اهمیت است.

اوگفت: باید مباحث اقلیمی و جمعیتی به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد وتقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه رفاه نسبی شهروندان و تعادل در تأمین نیازمندی‌ها ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج